Hansen83

Berøring af maven

11 indlæg i dette emne

Ja som overskriften siger, så synes jeg at der indenfor de sidste par uger er en del som uden at spørge, bare begynder at røre ved min mave og jeg har det egentlig lidt underligt med det.

Det skal ikke lyde som om jeg ikke er rigtig glad for min graviditet, og jeg aer også selv min mave, og min mand mærker og aer også tit på min maven, men synes det er lidt grænseoverskridende når man mødes med f.eks. svigerfamilien og så det er helt ok at de bare rører ved ens mave. Min mave er vokset en del på sidste, så det er sikkert derfor de lige pludselig er begyndt at skulle røre ved den. Jeg ville selv aldrig røre ved nogens mave uden at spørge først, synes det er lidt intimt - er det bare noget man skal vænne sig til?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes IKKE at man bare skal vende sig til at folk gramser uden at spørge om lov! :klap

Jeg kan personligt faktisk godt lide, når folk vil røre ved min mave. :7himmel Jeg mærker det lidt som at de allerede er så glade for den bette, at de bare MÅ røre ved ham :loveshower Og jeg har personligt ikke brug for så meget intimsfære. Så derfor tager jeg det også rimeligt afslappet, hvis folk kommer til at røre inden de husker at spørge.

Men jeg synes altså alligevel at det er almindelig pli at spørge først! Og det synes jeg godt, at man kan tillade sig at gøre opmærksom på på en pæn måde. Det er ikke for sippet eller sådan noget. Det er bare lidt mere intimt, at folk mærker på ens mave end hvis de f.eks. gav kram, synes jeg... Og uanset om man synes det er ok eller ikke ok at røre ved maver, så handler det jo om hvad DU føler. Det er DIN mave og DIG der skal bestemme om folk må røre ved den (det minder helt om de bøger fra seksualundervisningen i de små klasser - Det er OKAY at sige nej, for det er DIN krop :lolhit) Ej, men seriøst. Hvis du synes det er for meget, så synes jeg det er helt fair at sige fra :kram2

Btw: Jeg hørte om en igår, der havde oplevet at en vidt fremmed i supermarkedet havde rørt hendes mave :o Det synes jeg altså er ALT for grænseoverskridende! :o Det ville - for mig - være endnu værre end hvis en vidt fremmed tog mig på røven og det accepterer man jo bestemt heller ikke :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det på samme måde.... Min familie og svigerfamilie rører også meget ved min mave.... Og jeg bryder mig simpelthen ikke om det :(

Min mand må hellere end gerne, men ellers er det altså min mave.....

Jeg siger dog ikke noget til det, for vil ikke virke sippet..... Og de gør det jo bare for at være søde. Men jeg kommer aldrig til at bryde mig om det <_<

Jeg kan dog godt finde på at spørge nogen om de har lyst til at mærke, hvis han ligger og sparker.... Men så er det også noget andet synes jeg, for så er det min beslutning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har indtil videre været forskånet for berøring af maven - men jeg er også kraftig i forvejen og har igennem graviditeten fået en tendens til at gemme mig i tøjet :whistling De eneste som har rørt min mave er min mand også en veninde, men lige med dem gør det mig ikke noget :) Jeg er spændt på, hvordan det bliver efterhånden som maven bliver mere og mere tydelig, men heldigvis er der hvis ikke de større familiesammenkomster, så jeg tror, og håber, jeg slipper :rolleyes Jeg går sygemeldt, så der er heller ikke nogen på jobbet som kommer for at mærke maven.

Umiddelbart vil jeg også have det rigtig svært med det, hvis folk bare gramser løs - det går også indenfor min intimsfære. Derudover så er Blop en lille stædig baby, det er ikke særlig mange gange farmand har fået lov til at mærke et spark, så hvis andre forventer det, så må vi vist skuffe dem :7himmel :rolleyes :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bryder mig ikke om, at vildt fremmede gramser på min mave - Veninder, familie og venner må dog gerne :-) I begrænset omfang. Dog synes jeg, at de typer der siger gramser maven før de end siger hej til mig-..... Hm.... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber det er okay jeg svarer selvom jeg ikke hører til herinde. Jeg har det også mærkeligt med at folk rører uden at spørge. Min famile og svigerfamilie ved det godt og respekterer det også. Jeg kan godt selv invitere til at nogle rører hvis baby sparker. Hvis nogen spørger siger jeg ja.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har heldiigvis været forskånet indtil nu. Kun en enkelt veninde har lige måtte give et lille nus, men hun tæller ikke.

Og så selvfølgelig min mand, han må nusse alt det han vil :D

Men har en meget privat intimsfære, bryder mig ikke engang om at kramme folk :unsure Min svigerfamilien er typen, der altid skal mødes med et kram, synes det er så hyklerisk, når vi nu skændes det meste af tiden! Har slet ikke mødt dem i løbet af graviditeten, men er ikke i tvivl om, at de ville finde sig i ders gode ret til at skulle pille ved maven. Men nej! Der ville jeg blive nødt til at sige fra!

Og fremmede skal da slet ikke røre ved mig! Min mave er MIN ikke andres!

Hvis du føler dig utilpas, så sig det. Gerne på en pæn mave, og måske slå det lidt hen i en spøg, a la " hov ups, det var ikke min mening at ramme dig med min mave. Er ikke så behageligt, at jeg konstant støder ind i folks hænder" ;)

Og hvis ikke folk fatter det på den måde, så må man jo sige rent ud, at man synes de overskrider ens grænser ved at røre uden at spørge først..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har endnu ikke oplevet det denne gang, men kan huske få gange hvor nogen gjorde det ved de to første. Jeg er nu ikke for pjattet med at andre rør ved min mave og vil nok også syntes at det var ubehageligt, hvis en fremmede gjorde det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh jeg bryder mig virkelig ikke om det, men jeg tror også det hænger sammen med at jeg altid har været overvægtig.

Min mands faster begyndte at "gramse" på min mave for ikke så længe siden, hvorefter jeg bad hende lade maven være. jeg springer nærmest baglæns når folk stikker hænderne frem mod maven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også det kommer meget an på hvem det er. Hvis det er nogen jeg kender godt har jeg ikke noget problem. Synes det er super hyggeligt når det er de to store som står med store øjne og kan mærke deres lillesøster sparke så er det lige før at moren bliver helt rørt. Oplevede i påsken at min mands mormor kom hen og lage hånden på maven og spurgt om den lille sov. Først synes jeg det var mærkeligt og lidt akavet, men den interesse som oldemor viste var også bare så hyggelig.

Ved min sidste graviditet begyndte min mand at joke med når nogen rørte ved maven så sagde han " Ja det kostede så lige 10 kr ønker du at prøve igen" lidt sjovt at se folk i hovederne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved min sidste graviditet begyndte min mand at joke med når nogen rørte ved maven så sagde han " Ja det kostede så lige 10 kr ønker du at prøve igen" lidt sjovt at se folk i hovederne.

Orv den var god, måske man skulle tage den til sig :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER