babybaby

Hvor meget tøj skal jeg købe til den nyfødte

10 indlæg i dette emne

Hej piger.. Håber i kan hjælpe. Jeg er SÅ meget i tvivl om hvor meget tøj i str 56 jeg skal købe. Hvor mange bodyer, bukser, heldragter osv. Hvad gjorde i?

Vi ved Ikke hvad det bliver endnu så går efter det neutrale.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror det kommer an på om du får fra andre.

Men jeg købte 2 kortærmet og langærmet bodyer til hver dag i ugen og havde overvejet det samme med heldragter osv, men det endte med at vi fik så meget tøj at hun faktisk er vokset fra halvdelen af det uden så meget som at ha' prøvet det, så jeg vil sige at du skal købe som du føler.

Vi vasker tøj hver 2. - 3. dag, så derfor havde vi ikke brug for så meget tøj og baby bruger faktisk ikke ret meget tøj, hvis den ikke gylper og skider ved siden af.

Jeg troede at en nyfødt ville ha' brug for oceaner af tøj pga. gylp og hovsa-bleer, men der fik jeg en overraskelse og ved da til nummer to at vi ikke skal spenderer for meget på tøj og at det kan købes løbende i stedet for at ha' alting klar til babys ankomst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde det så lige modsat tazdiginez og havde et gylpebarn. Jeg havde helt klart købt for lidt for vi brugte nemt 3 sæt tøj (i hvert fald body/bluser) om dag. Vi fik hellere ikke så meget som vi havde regnet med fordi folk havde købt i større størrelser.

Stofbleer havde jeg købt 20-25 af inden - der blev hurtigt bestilt det dobbelte hjem på nettet for de forsvandt meget hurtigt.

Det kommer jo meget an på hvilket barn I får og det er jo svært at sige, men køb lidt af hver og vær forberedt på måske at skulle ud at købe ekstra hvis det er en gylper I får :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde det så lige modsat tazdiginez og havde et gylpebarn. Jeg havde helt klart købt for lidt for vi brugte nemt 3 sæt tøj (i hvert fald body/bluser) om dag. Vi fik hellere ikke så meget som vi havde regnet med fordi folk havde købt i større størrelser.

Stofbleer havde jeg købt 20-25 af inden - der blev hurtigt bestilt det dobbelte hjem på nettet for de forsvandt meget hurtigt.

Det kommer jo meget an på hvilket barn I får og det er jo svært at sige, men køb lidt af hver og vær forberedt på måske at skulle ud at købe ekstra hvis det er en gylper I får :)

Ja det er sq ikke løgn når folk siger at stofbleer kan man ikke få for mange af :P

Jeg troede også det var riiiiigeligt med de 20 styks vi havde...

Dream on :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også en gylper, så jeg har lært hellere for meget end for lidt. Plus man kan jo sige til folk hvis man ikke ønsker sig tøj i de små str. Det gjorde jeg ihvert fald og regner stærkt med at gøre det igen.

Men nu er jeg også lidt sippet :P

Stofbleer, ja dem synes jeg heller ikke man kan få for mange af. Havde 30 til freja og det var lige nok.

Plus man skal også lige huske om man selv har vaskemaskine eller bor et sted med vaskehus, hvor der skal bestilles tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har så meget tøj i str 56, så hvis hun passer det en måned, behøver jeg slet ikke vaske - selvom hun skal have to sæt på om dagen :whistling

Til gengæld har jeg kun 8 sstofbleer :7himmel :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen af jer der købte et pat sæt tøj i str 50?? er lidt bange for at svesken vil svømme rund i en str 56 men samtidig så er det jo spils af penge hvis han/hun er en kæmpe basse :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg havde lidt i str 50, men det var vist kun 5 sæt eller noget i den stil. De retter sig hurtigt ud og så bliver det for småt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har et par enkelte sæt i str 50.. Men de er bare ikke meget mindre end 56, og de fleste babyer bruger sjældent 50 i mere end et par dage, medmindre de er små..

Men lige nu har jeg lånt alt mit 50, til min lillesøster - og regner faktisk med hun bare beholder det.. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså min dreng vejede 3750 g og var 52 cm lang.

Han brugte str. 50 den første måned selvom han var en stor dreng. Jeg havde heller ikke regnet med at han ville bruge den størrelse længe, så havde ik særlig meget tøj i str. 50. Måtte faktisk ud at købe noget da str. 56 var for stort.

Og han var jo ikke en lille dreng :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER