Berit

Moderkage....

11 indlæg i dette emne

Ja I undre jer måske lidt over overskriften :whistling

Jeg synes bare det kunne være sjovt at hører om nogen af jer har læst de artikler der har været om at nogen får moderkage med hjem - enten for at begrave den i haven, putte den i kage eller lign....

Jeg har set en moderkage 1 gang i mit liv og der var et billed af min lillsøsters... og det er bare ikke noget jeg synes er hverken smuk, facinerende eller lign. <_<

Jeg har faktisk ikke set den ved 1 eller 2 fødsel af mine børn.... og har heller ikke tænkt mig det denne gang...

Hvordan har I andre det? :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hehe, sjovt emne.. -så jeg er lige på besøg..

Jeg så et indslag om at spise moderkagen i Gomorgen DK, -man kan åbenbart få lavet piller ud af den..

Det er for mig meget bizart, -men dyrene gør det jo såååååeee hvorfor ikk!! :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så i går i tv, hvor de viste indslag med folk der grillede moderkage osv, og så spiste hele familien det <_<

Det med at spise det, synes jeg er ja.. Ulækkert. Ved ikke hvorfor men synes det er virkelig virkelig.. Grænseoverskridende..!!!

TIL GENGÆLD.. Så synes jeg faktisk, der er noget "symbolsk" i at få den med hjem, begrave den og plante et træ ovenpå :) Og vil ikke udelukke, at hvis jeg havde ejet et hus som jeg vidste jeg skulle blive gammel i, så kunne jeg have fundet på det med træet :)

Det andet med at spise den er LIDT for mærkeligt synes jeg.. Men gad egentlig godt høre fra nogen der overvejede det, da jeg måske bare tænker det kun er underlige mennesker der gør det; Så kunne være rart at høre fra nogle "normale" at det måske var okay, og få bugt med min fordom ;) :whistling :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ret ligeglad med den, må jeg indrømme... Men folk skal da endelig bare slå sig løs :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puhhh, er godt stoedt paa faenomenet nogle gange, men ser gerne, klikker eller zapper gerne vaek puke.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er fint for mig bare at se den efter fødslen. Behøver ikke spise noget, der er kommet den vej ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bestemt ikke brug for at spise den.

Det kommer af, at nogle amerikanske forskere er begyndt at undersøge, om der skulle være fordele ved at en nybagt mor, spiser moderkagen fra sit nyfødte barn. Det skulle være med til at øge tilknytningen til det nyfødte barn, samt gøre det lettere for kvinden at blive gravid igen. Man er begyndt at forske i dette fordi dyrene, som en anden skriver, jo spiser moderkagen efter de har født den og deres unge.

Derudover er mange Hollywoodkvinder gået på denne "trend", blandt andet skuespillerinden January Jones fra successerien Mad Men. Det skaber jo opmærksomhed omkring emnet. Hun har fået den lavet til kapsler, som hun tager istedet for fx vitaminpiller.

Jeg synes det er jævnt ulækkert og kunne aldrig finde på at spise moderkagen efter jeg har født. Jeg vil rigtig gerne se den, jeg synes det er rigtig smukt, at barnet har ligget derinde og fået næring fra mig. Og at man kalder det Livets Træ og at det rent faktisk ligner et træ, det synes jeg er ret facinerende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har set en moderkage en del gange nu, da jeg tit har været på fødegangen for at tag blodprøver.

Men jeg har ingen behov for at skulle spise min egen ligefrem. Jeg vil ikke ha noget imod at se den, når jeg selv har født. Men derefter kan den bare blive smidt ud efter min mening.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hernede kan man forresten ogsaa donere den, men har ikke kigget naermere paa, hvad det handler om...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne se den - men jeg vil sgu ik' ha' den med hjem :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ret sikker på at jeg gerne vil se den når den engang er kommet ud, men det er så også ca det. Er ikke interesseret i at få den med hjem, spise den eller lignende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER