Nitzen1987

Erfaringer med fødegangen på Randers sygehus

13 indlæg i dette emne

Om knap to måneder skal jeg føde mit første barn på Randers sygehus, så jeg kunne godt tænke mig at høre om jeres fødsels-oplevelse på Randers sygehus :) Og så vil jeg gerne vide, hvordan tilbudet om 48 timers barselsohold til førstegangsfødende er og hvor man opholder sig henne i de 48 timer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uh, jeg følger lige med her - jeg skal føde på Randers sygehus om 4 mdr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte mine tvillingepiger på Randers Sygehus den 24.12.11 og jeg har kun rosende ord til overs for både fødegang, barselsgang og familieafsnittet. Man føder naturligvis på fødegangen og bliver herefter flyttet til barselsgangen indtil du har været ude og tisse og de er sikre på at du er ok. Her er der sygeplejersker til at hjælpe med diverse ting. Herefter bliver du flyttet til familieafsnittet hvor man er lidt mere overladt til sig selv. Man kan altid ringe efter en sygeplejerske men det er sidste stoppested inden man kommer hjem:)

Jeg fødte 8 uger for tidligt så mine piger var indlagt på neonatalafdelingen mens jeg boede på familieafsnittet så jeg så en del nybagte familier mens jeg var der:) Mit indtryk er at folk fik lov at blive der så længe de selv følte de havde brug for. Der var ingen der blev smidt hjem før der var styr på fx amning og barnet var tip top.

Jeg vil helt klart sige at personalet var med til at gøre de 4 uger vi var indlagt overkommelige!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne vælge mellem Randers og Aalborg, valgte så Aalborg, men har flere gange ærget mig en smule, da jeg virkelig har hørt meget positivt og Randers- men nu har jeg også arbejdet der, så det er bla. Fra mennesker "i huset" men også "almindelige" patienter :) Randers modtog sidste år en pris for deres fødsels- barsels- familieafsnit, så jeg tror I bliver glade for det :) Min mand har i hvert fald bander lidt over, at vi valgte Aalborg efter han fandt ud af det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle, der ved, om man bliver sendt hjem, hvis nu det ser ud til at fødslen trækker ud? Synes nemlig, jeg hørte om en bekendt, der blev sendt hjem igen for at komme igen kun få timer senere. Og vi - og hende - har ca. 45 min. kørsel til og fra Randers, så det er jo ikke en tur, jeg ser frem til - især ikke hvis den skal køres flere gange ... :o

Derudover håber jeg ikke at skulle afsted om morgenen: Hen over Randers Bro i morgentrafikken - med veer? Nej tak! :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle, der ved, om man bliver sendt hjem, hvis nu det ser ud til at fødslen trækker ud? Synes nemlig, jeg hørte om en bekendt, der blev sendt hjem igen for at komme igen kun få timer senere. Og vi - og hende - har ca. 45 min. kørsel til og fra Randers, så det er jo ikke en tur, jeg ser frem til - især ikke hvis den skal køres flere gange ... :o

Derudover håber jeg ikke at skulle afsted om morgenen: Hen over Randers Bro i morgentrafikken - med veer? Nej tak! :unsure

Generelt tror jeg, at fødegangene sender en hjem, hvis man alligevel har lang vej i fødselsforløbet igen- man slapper trods alt også bedre af hjemme i vante omgivelser :) Jeg har selv 42 km til sygehuset hvor jeg skal føde- og skal også igennem et trafikknudepunkt for at komme dertil, men frygter faktisk mest parkeringskaos- eller at gå i fødsel en fredag eftermiddag eller lørdag formiddag :o Så bliver det en laang tur til fødegangen- plus parkeringskaos :o Men det skal nu nok gå :) Sygehusene er vant til nogle af os har lang vej, så mon ikke de handler derefter :) Ellers må vi jo med Falck ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har født i Randers to gange og har udelukkende positive erfaringer derfra. Kompetent og fantastisk personale. Er helt tryg ved at skulle føde der 3. gang.

Jeg ved ikke hvordan det forholder sig med 1 gangs fødende nu, men jeg var på patienthotellet nogle dage og det var helt sikkert personalet der, som fik mig gjort i stand til og tryg omkring amningen.

Med hensyn til at blive sendt hjem igen blev jeg det begge gange, da jeg havde meget lange opstartsforløb. 2. gang måtte vi dog afsted igen efter kun 2 timer hjemme, da det pludselig gik hurtigt, men vi har også kun 5 minutter til sygehuset og det tror jeg helt sikkert de tager med i deres beragtninger, når de sender hjem igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan nu selv give mit bidrag... Rigtig godt sted at føde... Dygtigt og kompetent personale...Man er i gode hænder hele vejen igennem, og så er fødegangen ovenikøbet kåret som Danmarks 2. bedste fødeafdeling næst efter Kolding :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at du havde en god oplevelse med at føde i Randers :) og rigtig dejligt at høre at personalet er dygtige og kompetente :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre at I havde en god oplevelse der.

Mine oplevelser der, har som før skrevet, også kun været positive.

Så kan jeg trygt glæde mig til at skulle føde der igen om 3 ugers tid. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har født der en gang før og på trods af en træls fødsel var de super søde og kompetente der. Så jeg glæder migtil at føde der igen forhåbenligt snart. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager lige denne halvgamle tråd frem igen, for er kommet til at tænke på mad :whistling

Får man tilbudt noget mad efter fødslen - selvom det er udenfor normale spisetider? Jeg forventer selv at tage lidt, men primært snacks, frugt og lign. - ikke det helt store måltid - og da kiosken kun har åbent fra 8-20 kan det jo godt blive en lang nat, hvis man føder efter kl. 20 og sygehuset først giver noget til morgenmad :unsure Jeg har hørt om nogle, som er møgsultne når fødslen er overstået, og hvis nu jeg er en af dem, vil jeg hade at ligge sulten i mange timer (man er vel et madøre :P)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige født i Randers for 12 dage siden, så jeg kan da lige komme med lidt input her ;)

Jeg fødte kl 17.46. Lige efter fødslen var jeg for optaget af min lille guldklump til at tænke på mad, men jeg tror klokken var omkring 21 da vi fik mad ind på stuen. Jeg havde både min mor og min kæreste med til fødslen, så vi fik 3 tallerkener med 3 rugbrødder på hver tallerken, og så fik vi også en skål med en masse knækbrød og kiks :) Det var rigtig godt, synes jeg. Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan det er hvis man føder om natten, men jeg kunne da forestille mig at man får noget mad uanset hvornår man føder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER