BbyhM

Opkast

8 indlæg i dette emne

Puhaa 3 uger med opkast hver eneste dag og nogen dage værre end andre :(

Har taget imod alverdens gode råd der skulle minske kvalme og opkast men intet virker !

Har så ondt i min krop og mine mave muskler at jeg nærmest skriger af smerte hvergang jeg kaster op, har fået nogen piller mod kvalme af min læge som igen effekt har overhovede og han kan desværre ikke gøre andet for mig ..

Så ville høre om der er nogen fra gruppen der lider af noget ligende og har nogen gode råd ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Årh din stakkel... kan desværre ikke hjælpe dig da jeg er så heldig at have undgået det problem, men vil allgievel sende dig et kram...

HAr også gennem tiden hørt mange gåde råd, ingefær, Cola, TUC kiks, mange små måltider osv... Men om de virker ved jeg jo ikke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej søde du.

Er lige på besøg fra oktober gruppen. Jeg havde det fuldstændig som dig, og ingen af de gode råd hjalp. Jeg endte med at blive indlagt på hospitalet, og der gav de mig nogen kvalmestillende som hedder ondansetron. Du kan læse lidt om det på nettet. Ved ikke om det er en mulighed?

Det var det eneste der hjalp på mig.

Jeg er nu 12+2 og lider stadig af det, men i meget mindre grad som før. Jeg har det kun om morgenen som regel, og det forsvinder når jeg tager en pille. Men det er jo min løsnin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ups, fik ikke skrevet færdigt.

Det er jo min løsning og ikke sikkert at den fungere for dig.

Jeg føler virkelig med dig, og det er så forfærdeligt at have det sådan :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej! Føler med dig ... ja, og "lider" med dig, for her er det det samme. Kvalmen kom først for alvor i uge syv, men siden uge ni har det været forholdsvis slemt. Kaster op et par gange i døgnet.

Har oplevet det, der var værre i nogle graviditeter. Men lægerne ignorerede det blot altid.

... For mig blot et spørgsmål om at overleve de næste tre til fire uger, så bliver det bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lige på besøg :)

puha stakkels dig :kram2 Havde det selv sådan.. Løsningen for mig var en indlæggelse for, at blive tanket op med væske mv. , blive sygemeldt og spise ondansetron frem til jeg fødte.. Men ved ikke, om det er de piller du allerede har prøvet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

pyha det lyder bestemt ikke sjovt!! Jeg har selv haft meget kvalme og opkast faktisk lige siden jeg testede mig positiv og frem til nu ( er 9+3).. jeg drak en masse vand og spiste mange små måltider i løbet af dagen også selvom jeg ikke havde lyst..nogle dage syntes jeg det hjalp.. håber du snart får det bedre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for de gode svar (:

Efter 3 dage uden mad og vand "næsten" var jeg en tur til vagtlægen da jeg hade tabt mig 10 kg på de 3 dage og begyndte at få det virkelig mærkeligt, slap heldigvis for at blive indlagt da jeg reageret super godt på en indsprøjtning med noget kvalme stillende, så en halv time efter kunne jeg holde noget i mig igen så var dælme dejligt meen desværre holdte sprøjten ikke så længe så 2 dage efter var den gal igen men har så fået nogen nye piller ved længen som indtil vidre holder opkasten nede (: så nu er der smil på igen og ser nu frem til at modtage en tid til NF ;D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER