Caddie

Baby 5 uger vil ikke sove

6 indlæg i dette emne

Hej alle

Min skønne datter er knap 5 uger, og har nu fundet på hun ikke vil sove ordenligt om natten.

I nat foregik det sådan at hun fik mad ved midnat, far sad med hende noget tid og så sov hun til kl 3, hvor hun selv vågnede og fik mad. Hun spiste godt og sov da hun var færdig. Da hun har bøvset og jeg har siddet med hende, putter jeg hende i vuggen, sidder lidt og ser hun sover, slukker lyset og 2 minutter efter kan jeg høre hun er vågen. Jeg lader hende ligge i vuggen, og forsøger at nusse hende lidt til ro, men hun vil ikke sove. Tager hende op, og flere gange falder hun i søvn, kort tid efter åbner hun øjnene og er vågen og kigger meget på mig, gaber og falder i søvn igen. Jeg har hende godt svøbt i dynen, så jeg plejer at kunne lægge hende uden hun opdager det. Hun siger lidt små lyde og er lidt urolig med kroppen. Hun græder ikke. Efter en time vågner hun helt op og er sulten, så hun får mad igen. Endelig kl 4.30 falder hun i søvn, og sover i vuggen indtil kl 6, hvor hun vågner og er sulten. Det går nogenlunde med hun sover videre bagefter.

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre ved hende, hun græder ikke og virker ikke ked af det, mere som om hun ikke helt vil overgive sig og falde i søvn. Om dagen sover hun fint..

Hun bruger ikke sut, selv om vi øver, men nu skal hun altså meget gerne lære det så hun kan få lidt tryghed.

Jeg har læst om 5 ugers tigerspring, men da hun er født et par uger før tid ved jeg ikke helt om hun er så langt endnu.

Håber i har nogle gode råd til hvad jeg kan gøre. Hvis jeg altså kan gøre noget, har selvfølgelig også overvejet om det bare er sådan når man er 5 uger gammel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså jeg tænker, hvis hun ikke er ked af det, hvorfor så tage hende op?

Jeg tror tricket ligger i at nusse og vugge indtil søvnen indtræffer (medmindre hun er ked af det).

Sover hun i soveværelset eller på eget værelse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gætter på 5-ugers tigerspring. Hvis du kun har født 2 uger før termin, passer det stadig nogenlunde ;) Og så er det da dejligt, at hun 'bare' er vågen og ikke græder hele natten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er født 35+4, så det kommer an på om man regner 37+0 som termin eller 40+0. Det er lidt forskelligt hvad de har regnet med på sygehuset.

Hun græder generelt ikke særlig meget, så derfor tror vi hendes uro er udtryk for hun er ked af det. Men det er selvfølgelig en idé at lade hende ligge i vuggen. Syntes bare jeg i forvejen venter et godt stykke tid med at tage hende op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller forhør din sp omkring det? For det kan jo være, som du skriver, at det er et udtryk for utryghed... ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder lidt som det første tigerspring...jeg har prøvet det samme med elliot, fik afvide af sundhedsplejesken at jeg skal lade ham ligge, hvis han ikke er ked af det nogen gange falder de i søvn igen af sig selv... og de er ved at nå den alder hvor de godt kan lide at ligge lidt selv...

:easter1:

du kan læse lidt om tigerspring her

her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER