Anna1980

hjælp får ikke nok mme

19 indlæg i dette emne

hej

jeg har brug for hjælp.. jeg skal bruge nogle opskrifter hvor jeg får mere mme med ind i tobias' mad da hun kun ligger på omkring 550 ml mme om dagen...

jeg bruger troldemors mikro opskrifter til morgenmaden, men det er mere til aftensmaden... plus hvornår ved jeg at han er klar til lidt grovere mad som han kan tygge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Anna, har du prøvet at få ham til at drikke det i en kop ved siden af til måltiderne i stedet? Ellers kan du erstatte vandet i opskrifterne med MME, så skulle han nok få den ønskede mængde.

Du ved at Tobias er klar til lidt grovere mad, når du kan lave klumper i din mos og han begynder at tygge den i stedet for at spytte den ud. Du kan også prøve dig lidt frem med at give ham lidt fristemad at tygge i, fx rugbrødsstænger eller sådan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

han er rigtigt glad for øllebrød, men der får han det jo ind via pulveret, så er det vel godt nok?

Kan jeg lave majsgrøden med mme istedet for vand?

jeg vil prøve at give ham noget i sin tudkop og se hvad han siger til det.

så er han ikke helt klar endnu.. synes jeg

Tusind tak fordi du er her inde Agnethe, du ved så meget:loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil foreslå at du laver grøden på vand og så bagefter kommer pulver i svarende til den mængde vand du har brugt, så du ikke kommer til at koge MME'en op :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

han er rigtigt glad for øllebrød, men der får han det jo ind via pulveret, så er det vel godt nok?

Kan jeg lave majsgrøden med mme istedet for vand?

jeg vil prøve at give ham noget i sin tudkop og se hvad han siger til det.

så er han ikke helt klar endnu.. synes jeg

Tusind tak fordi du er her inde Agnethe, du ved så meget:loveshower

Tusind tak for de søde ord Anna :biglove - nu har jeg jo selv flaskebarn, så har været nøjagtig samme sted - man lærer jo af sine erfaringer og dem deler jeg hjertens gerne med alle jer andre! Det er fint at du putter pulver i grøden, så får han også den mængde som han skal have og som LilleMi foreslår herunder, så bliv ved med at lave grøden på vand og put pulver i tilsvarende. Det jeg mente var (virkelig dårligt udtrykt) prøv at putte MME i hans kolde frugt- og grøntsagsmos. Er den varm, så er det bedst at bruge vand og derefter putte pulver i :goodluck

Jeg vil foreslå at du laver grøden på vand og så bagefter kommer pulver i svarende til den mængde vand du har brugt, så du ikke kommer til at koge MME'en op :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er gået meget bedre i dag. Når han får pulvergrød putter jeg kold mme i hans tudkop og han drikker lystigt. :-) når det er varmt grød så brugehr jeg mme pulver.. Han får ikke noget koldt frugtmos, han bryder sig ikke om det.

Jeg har prøvet at give ham små stk rugbrød til frokost i tre dage, men han aner ikke hvad han skal med det. Han sidder og laver bræk lyde og mundbevægelser... Har prøvet at give ham et stk agurk at sutte på men han kunne slet ikke klare det kastede nærmest op da han fik det ind på tungen. Så tror I vel han er klar endnu? Eller skal jeg bare forsætte med at prøve?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han lyder ikke klar endnu. Prøv at vente lidt og gøre stille og roligt grød og mos tykkere og mere klumpet. han laver tygge bevægelser når han et klar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han lyder ikke klar endnu. Prøv at vente lidt og gøre stille og roligt grød og mos tykkere og mere klumpet. han laver tygge bevægelser når han et klar.

Også det jeg tænker han ikke er. Jeg prøver det andet du skriver, så bliver han det nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også det jeg tænker han ikke er. Jeg prøver det andet du skriver, så bliver han det nok.

Det er vist ikke unormalt at det først er omk. de 8 måneder de er klar til at tygge tingene selv så bare tag det stille og roligt :) Det er i hvert fald omk. de 8 måneder man snaker rugbrød og familiens mad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vist ikke unormalt at det først er omk. de 8 måneder de er klar til at tygge tingene selv så bare tag det stille og roligt :) Det er i hvert fald omk. de 8 måneder man snaker rugbrød og familiens mad.

Det er nemlig slet ikke unormalt - nogle er bare hurtigere til at begynde at tygge men det kommer 100% an på udvikling og mundmotorik, men når du kan se, at han begynder at tygge sin grød også, så kan du prøve at tilbyde ham lidt rugbrød igen :)

Dejligt at høre, at det går bedre med MME'en :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han tygger lidt på sin grød, men ikke nok til at han kan videre, det har han bevist, men hvad pokker han er jo ikke 7 mdr endnu ;-) det skal han nok kunne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han tygger lidt på sin grød, men ikke nok til at han kan videre, det har han bevist, men hvad pokker han er jo ikke 7 mdr endnu ;-) det skal han nok kunne...

Netop :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo var også lidt længere tid om at lære at tygge rugbrød. Jeg gjorde det at jeg øvede en lille smule hver dag med mini-stykker (nærmest krummer), som jeg dyppede i sødmælk eller vand.

Efterhånden blev stykkerne større og større. Det skal Tobias nok lære :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ork ja, det skal han hurtigt komme efter og hvis han først lærer det i en alder af 8 måneder, gør det heller ikke noget - bare tag det tempo, der passer ham :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har prøvet fordi jeg er blevet presset af svigermor fordi han burde kunne siger hun. Men bliver ved med at sige fra fordi han kan ikke endnu.

Men den der med at bløde det lidt i mælk kunne være jeg skulle prøve når jeg når der til..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har prøvet fordi jeg er blevet presset af svigermor fordi han burde kunne siger hun. Men bliver ved med at sige fra fordi han kan ikke endnu.

Men den der med at bløde det lidt i mælk kunne være jeg skulle prøve når jeg når der til..

Uh de svigermødre engang imellem :prik Du skal gøre som du mener er bedst selvom det kan være svært engang imellem :)

Men ja den med mælk eller vand er en god ide når I er klar til at starte op :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh de svigermødre engang imellem :prik Du skal gøre som du mener er bedst selvom det kan være svært engang imellem :)

Men ja den med mælk eller vand er en god ide når I er klar til at starte op :)

Det kan være meget svært når det er ens første barn og man går imod hvad svigermor siger...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan være meget svært når det er ens første barn og man går imod hvad svigermor siger...

Jeg ved det. Her er hun ikke så slem men er da stadig kommet med nogen kommentarer hvor jeg er begyndt at tvivle. Og det er mega irriterende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved det. Her er hun ikke så slem men er da stadig kommet med nogen kommentarer hvor jeg er begyndt at tvivle. Og det er mega irriterende.

Ja det er mega irriterende.. Nu har jeg så samtidig et lidt anstrengt forhold til svigermor efter tobias er blevet født så det gør det ikke bedre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER