Multe

Søvn, ser 'onde film' i loftet??

8 indlæg i dette emne

Har lige brug for jeres råd, piger...

Min datter, der bliver 4 til sommer, har aldrig haft problemer med hverken at falde i søvn eller sove i egen seng - aldrig!

Forleden fortalte hun at hun så 'dumme film' i loftet, når hun skulle sove... Ærligt, så slog vi det lidt hen der, da hun jo som enhver anden pige i den alder, nogengange fortæller nogle skove historier :) (altså, vi slog det hen på den der 'nåårh, så skal du bare tænke på noget godt, så går de væk' måde)

Igår og idag har hun så været ked af det 10-20 minutter efter hun er blevet lagt - hun plejer at falde i søvn hurtigt, så om hun har været faldet i søvn de her dage ved jeg ikke...

Igen er det de her dumme film, der kører i loftet... Som hun siger det - idag var det eks en jæger der hakkede alle hendes kære i småstykker!

Vi snakkede meget om det - men sidder nu på hendes værelse, for falde i søvn alene - med 'truslen' om at hendes kære bliver hakket i småstykker, det kan jeg alligevel ikke bære (og jeg ved at åbner jeg døren lidt på klem, overtager hun lykkeligt pladsen i soveværelset, og det er vi ikke interesserede i...)

Men hun skal jo ikke frygte at falde i søvn, så hvordan griber jeg det lige an?

Håber I har nogle gode råd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Snak snak snak med hende prøv at spørge hvorfor hun har den fantasi fra.

Har hun set noget i fjernsynet der handler om at hakke i stykker?

For der er da ret uhyggeligt for en pige i hendes alder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ogsaa sige snak med hende om det, men maaske kan I lave en stjernehimmel med en skytsenegel, saa hun kan laere hvad paradiset er og at der er rart at vaere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar, vi snakker snakker og snakker - for ja det er meget grimme 'ting' at se i den alder... Og så er det vist på tide, endnu engang at overveje hvilken kanal fjernsynet står på :)

Det var en god ide med en stjernehimmel - da hun for et års tid siden begyndte at få mareridt fik hun en drømmefanger, og den virker for hende... Så tænker faktisk at med den rette historie muligvis kunne virke :)

Andre gode råd modtages selvfølgelig stadig med kyshånd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske skulle i lave en godnat film hun kan "se" Inden hun falder i søvn. Altså noget med at i sammen dikter en godnat film. F.eks hvis hun kan lide dyr(hvilket min egen datter kan) kunne det så ikke være noget med en hest som hun skal gøre klar il at ride en tur på, et sted hen hun godt kan lide f.eks til svømmehallen eller i børnehaven hvor hun skal vise de andre hesten. Hvad den hedder og give hendes venner en tur.

Og som andre siger snak snak uden at bringe emnet på bane, mn hvis hun selv nævner det. Som nogle kloge sagde hvis børn har et problem område skal man fjerne fokus herfra. Og ja hvis i har fjernesynt kørende på nyhederene så skal det måske hellere kører på en harmløs kanal i det næste stykke tid. Jeg ville forsøge at finde ud af hvor hendes fantai bliver fodret fra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var lille, hjalp min spøgelsesbamse, med at sørge for at der ikke kom spøgelser.. :)

Hvis drømmefangeren virker, så kunne en bamse som sørgede for der ikke kunne komme en jæger og gøre hende ondt!

Ellers, så synes jeg også ideen om en "himmel" er fantastisk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med den drømmefanger. Den kan købes på nettet tror jeg. Jeg ved min mor brugte den på min søster i sin tid da hun havde problemer med drømme. Så købte min mor sådan en til hende og fortalte at den fangede alle onde drømme hver eneste nat. Den kan jo også fange onde film:-)

KH Janni

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Drømmefangeren har vi - men den kan kun fange de dumme drømme for hende :)

Tror dog vi er kommet det til livs ved hjælp af snak snak snak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER