Camillat

Autostole

13 indlæg i dette emne

Nu VIL jeg altsaa have bestilt autostol til vores Bettenoksm.gif

Jeg har fundet baade Cybex Aton med selebase og Roemer Babysafe Plus II til rigtig gode priser paa Amazon.deshopping.gif

Det kunne betale sig at vaere igennem alle soegesider og jeg kan nu koebe

Cybex plus base til 1292,- kr

eller

Roemer Babysafe plus base 1388,- kr

Priserne er inklusive levering.

Jeg kan saager koebe Cybex Aton i en paen roed farve paa mytoys.de til 1247,- kr. ogsaa med levering tongue.gif

Bare saa I ved det, darlings - der er penge at spare i det store udland og tyskerne er bedst til de gode priser idag toot.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej,

Ja der kan være rigtig mange penge at spare ved at købe i England eller Tyskland.

Det er ikke altid priserne i Tyskland, er de bedste.

Især Maxi Cosi autostolene er billigere i England end i Tyskland.

Derudover skal man huske, at priserne som man ser ikke er dem man altid ender med at betale. Det er nemlig de tyske priser og da autostolen skal sendes til Danmark, er der nogle regler, der skal overholdes.

Det betyder fx. at hvis en webshop sælger for mere end 280.000 kr. til Danmark om året, skal de opkræve dansk moms.

Det betyder, at man skal betale 25% moms og ikke kun 19% moms i Tyskland og 25% i stedet for 5% i England. Så det skal man lige være opmærksom på.

Derudover er der ikke længere gratis fragt fra Amazon.de til Danmark, så der kommer også lige lidt ekstra oven i og det kan man først se på sidste side i betalingsprocessen.

Så husk lige at vær opmærksom på det, da det så ikke altid kan betale sig at købe i udlandet.

Tjek fx. disse priser fra en ***

Så det kan være en god ide, at undersøge tingene lidt nærmere og læse andres erfaringer inden man bestille.

Mvh

Redigeret af Glowin
Link slettet - Der henstillet til reglerne for annoncører her på Babyklar.dk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gode tip, Kristian!

Men jeg kan godt gaa lidt i protest over overpriserne i DK og Italien. Nu bor jeg i Italien og hernede koster de endnu mere end i DK - generelt alt babyudtsyr er dyrt. Vel lidt som briller i DK, og det naegter jeg at stoette - ren principsag. Jeg gaar ud fra at de udsteder en endelig pris foer betaling af varen, naar man koeber, saa der kan mna jo springe fra, hvis prisen bliver en for hoej.

Nu har vi bestilt vores cybex paa mytoys,de: 1256, 25 kr. for en Cybex Aton med selebase inklusive speditionsomkostninger. En favorabel pris, synes vi da selv laugh.gif

Det er ioevrigt gennem din side jeg naaede frem til det tilbud, saa mange tak for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg finder det ioevrigt lystigt, Kristian, at den ene dag kan laese herinde, at der er mange penge at spare i udlandet og i dag laeser en form for advarsel imod at koebe i udlandet wink.gif

Man maa jo gaa ud fra at folk, der koeber i udlandet holder oeje med, hvor mange penge de ender med at betale for en vare... Eller er det bare mig og min budgethjerne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej,

Sådan skal det skam ikke læses.

Jeg taler for, at købe autostolen det sted den er billigst om det er Danmark, England eller Tyskland, er jeg sådan set ligeglad med :o)

Så ovenstående skal ikke læses som om jeg fraråder, at man køber i udlandet, men blot som info til, at man skal være opmærksom på problemstillingen.

Jeg blev fx. først opmærksom på det for et stykke tid siden, da jeg ikke selv havde gået hele købsprocessen igennem på hver enkelt shop og jeg fik ofte henvendelser fra folk, der ikke kunne finde autostolen til de pågældende priser. Jeg måtte derfor selv prøve, at gå hele købsprocessen igennem og fandt så ud af ovenstående og har efterfølgende rettet min side til, så den nu viser de rigtige priser inkl fragt og dansk moms.

Der findes dog flere andre sider, der laver en forsimplet udgave af min, og de har ikke ændret deres priser og derfor kan det være lidt misvisende, at finde en side/liste over billige autostole, men når man så skal købe den, så koster den faktisk meget mere.

Så det var mere sådan, at mit indlæg skulle læses.

- så jeg vil bestemt ikke fraråde folk, at købe i udlandet - blot anbefale dem, at have ovenstående i tankerne og så købe autostolen det sted, hvor den er billigst eller det giver mest mening.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg klukkede skam ogsaa bare med et glimt i oejet. Det er da helt sikkert en vigtig information, at prisen kan variere alt efter hvor, momsen skal betales, og fragt kan jo sagtens loebe op. Det vigtigste er en fyldestgoerende guide, jeg er helt enig! Kendte saa heller ikke selv til den problemstilling med moms...

Selv tror jeg fortsat, at der er gode penge at spare i udlandet, saa haaber da ikke at det skraemmer koebere, at man (ogsaa) skal betale fragt af varer fra udlandet... og saa maa man jo lige se paa det med momsen. Men beregnes det saa automatisk hos saelger og saettes paa fakturaren eller skal man selv boevle med det bagefter - altsaa rent praktisk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan i hvert fald anbefales, at kigge på de tyske sider :)

Jeg købte en Rømer babysafe plus 2, samt selebase på amazon.de og gav 1500 inkl fragt.

I Danmark ville prisen have været omkring 2200

Så en super fin besparelse... og fik endda en model (farve) der ikke forhandles i DK :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan i hvert fald anbefales, at kigge på de tyske sider :)

Jeg købte en Rømer babysafe plus 2, samt selebase på amazon.de og gav 1500 inkl fragt.

I Danmark ville prisen have været omkring 2200

Så en super fin besparelse... og fik endda en model (farve) der ikke forhandles i DK :)

Det er helt sikkert ogsaa min oplevelse af at koebe i udlandet loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også selv købt autostole i udlandet.

1 Maxi Cosi Pearl og 3 Römer Duo Plus.

Prisen i Babysam/Ønskebørn var 2000 kr. for Maxi cosi Pearl og 3000 kr. for Rômer Duo Plus - en total pris på 11.000 kr i DK.

Vi købte i England hos Bambino, hvor de ikke smider dansk moms oven i (endnu) og derfor kunne vi slippe med 5% moms. Total prisen i England blev 5000 kr. inkl fragt - altså en besparelse på 6000 kr!

Så ja - der kan være rigtig mange penge at spare.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også købt stole i england. Den første stol købte vi på bud herhjemme. Stolen 9-18 kg købte vi på pramworld og oliversbabycare. Den nye stol vi lige har fået til Isabella (15-36 kg) er købt hos bambinodirect. Jeg har brugt laaaang tid på at finde dem billigst hver gang og vi har sparet maaaange penge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også købt stole i england. Den første stol købte vi på bud herhjemme. Stolen 9-18 kg købte vi på pramworld og oliversbabycare. Den nye stol vi lige har fået til Isabella (15-36 kg) er købt hos bambinodirect. Jeg har brugt laaaang tid på at finde dem billigst hver gang og vi har sparet maaaange penge :)

Ja det tager laaaang tid, at finde den billigste stol, hvis ikke man benytter en side, der har gjort arbejdet for dig :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke finde ud af hvilken slags fastgørelse vi skal gøre brug af.... Vi har en transporter, og skal have babystolen på midtersædet.... er det underordnet om det er isofix eller 3 punktsele man vælger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du ikke tjekke paa producentens hjemmeside, om det passer til bilen?

F.eks. Roemer har en fitting-guide, det samme har Maxi Cosi og faktisk ogsaa Cybex, dog lidt mere skjult.

Sig til hvis det virker umuligt at finde balloons.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER