Guest

Glukosebelastningstest

10 indlæg i dette emne

Så er den første af mine 2 glukosebelastningstest overstået. Ikke lige frem en udsøgt fornøjelse, men heller ikke så slemt som frygtet.

Desværre kunne vi ikke få noget at vide, da sygeplejersken faktisk ikke vidste hvad tallet skulle være, så jeg må vente og se om der dukker et brev op. Men umiddelbart tror jeg ikke der er noget.

Heldigvis var der 3 gravid udover mig (alle 2.gangsfødende og alle i uge 30) så vi underholdte hinanden i de 2 timer,åbenbart havde vi underholdt alle på hele afdelingen med vores grin :7:

Nu skal jeg først til den næste i juni, men nu ved jeg i det mindste hvad der venter mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dit blodsukker-tal må ikke overstige 9,2 mener jeg det er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dit blodsukker-tal må ikke overstige 9,2 mener jeg det er :)

Hende der havde prøvet før mente det var imellem 7-9 og sygeplejersken mente det var under 10 - men jeg glemte at spørge hvad mit tal var, da jeg var den første der blev målt og ikke lige tænkte over at jeg skulle spørger. Og sygeplejersken var lynhurtigt væk igen,så jeg må bare vente og se.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvorfor skal du ha lavet den 2 gange...??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvorfor skal du ha lavet den 2 gange...??

Jeg skal have lavet 2, fordi jeg er i dobbeltrisikozonen. Min mor har haft sukkersyge, og mit bmi er over 27

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvorfor skal du ha lavet den 2 gange...??

Jeg tror også det har noget med min BMI at gøre, det lød det i hvert falde til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror at det er meget forselligt om man får lavet en eller to glucosebelastninger... Min læge lavede to på mig - en i uge 18 og en i uge 28... men har hørt om flere med højt BMI OG sukkersyge i familien, der kun skal have lavet en...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg skal også ind og have lavet en test, fordi min lillebror har type 1 diabetes, jeg regner dog ikke med at tallet er for højt.. men hvad går testen ud på siden den skal tage 2 timer! når min lillebror tjekker sit blodsukker tager de 5 sekunder!..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg skal også ind og have lavet en test, fordi min lillebror har type 1 diabetes, jeg regner dog ikke med at tallet er for højt.. men hvad går testen ud på siden den skal tage 2 timer! når min lillebror tjekker sit blodsukker tager de 5 sekunder!..

Du kommer fastende, får taget en blodprøve, får så et glas klamt sukkervand, som kroppen skal kunne klare uden alt for højt blodsukker 2 timer efter, hvis blodsukkeret er for højt, har din krop problemer med at nedbryde sukkeret og dermed har du graviditetssukkersyge..

Jeg skal også pga min morfar havde type 2, sidste gang var jeg 2 gange pga for højt bmi.. Er så glad for jeg kan nøjes denne gang, selvom det stinker :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige fået lavet den første og synes faktisk ikke det smagte galt. Der var citron i vores, så det var mest lige som citronsodavand uden brus. Det svære var at drikke 400 ml på kort tid :) Og så er det bare at vente med en god bog eller lignende, og eftet 2 timer skal man have taget blodprøve..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER