Olding

P-piller oven i graviditet

4 indlæg i dette emne

Jeg er MÅSKE gravid; har haft en underlig murren i underlivet siden lørdag, hvor vi opdagede at jeg i en stresset periode har glemt mine p-piller.

HVIS jeg er gravid, så er det fint - men måske ikke fantastisk, da jeg er 43 og det ville være mit første (og eneste) barn.

Men hvis jeg nu ikke er, har jeg ingen planer om at blive det. Ergo ville jeg gerne begynde på mine p-piller igen (og gøre det UDEN stress *suk*). Men hvad hvis jeg er gravid - vil fostret så tage skade, hvis der er et??

Jeg skal selvfølgelig have lavet en test - men herude på 7. kartoffelrække er jeg nødt til at vente på at postpelikanen kan levere én ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hapset fra netdoktor.dk

"Hvad, hvis jeg alligevel bliver gravid mens jeg tager p-piller?

Hvis du bliver uønsket gravid med p-piller, for eksempel hvis du har glemt pillen eller været syg og kastet pillen op uden at tænke over det, må du afgøre med dig selv, om du vil fortsætte graviditeten eller afbryde denne.

Hvis du vil afbryde graviditeten, er mulighederne enten en fortrydelsespille hvis det sker senest to døgn efter et ubeskyttet samleje, en medicinsk abort før cirka niende graviditetsuge, som dog indtil videre kun kan tilbydes på specielle sygehuse, eller en provokeret abort før 12. graviditetsuge.

Hvis du vil fortsætte graviditeten, tager barnet ikke skade af, at du har spist resten af p-pillerne i pakken, fordi du ikke vidste, at du var gravid.

Hvis du derimod holder op med p-pillerne fordi du gerne vil være gravid, og bliver det hurtigt, vil man som regel foretage en ultralydsscanning for at afgøre med sikkerhed, hvor langt henne du er i graviditeten og på den måde beregne fødselstidspunktet."

Det med rødt er nok det mest interessante :)

Håber det giver afklaring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber du får afklaring inden længe om du er gravid eller ej :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar! :)

Har testet i dag og er ikke gravid.. Tror jeg var det, men kan næsten sige på klokkeslet hvornår det "gik i sig selv".

Kan godt mærke skuffelsen - og lettelsen på samme tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER