Myliona

Besværet af maven??

20 indlæg i dette emne

Kan I andre begynde at mærke I er gravide? <_<

Den anden dag da vi var i BILKA og handle, gik min kæreste bag mig.. og grinte og sagde.. "Skat, du vralter jo!" <_<

I dag skulle jeg gøre rent.. Og nøj, hvor er det pludselig besværligt med alt det op og ned!!!

Jeg har vejet mere end 50 kg mere end det jeg vejer nu - så er ret overrasket over hvor besværligt det er at være gravid, i forhold til "bare" at være overvægtig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, jeg synes jo så også at den mave kræver noget tilvænningstid - OG den bliver jo kun større endnu!

F.eks. når jeg skal rense hove på hestene, eller stige op(Synes der er nogle xtra kg der skal med op på dyret) Og når jeg skal bøje mig ned er der også noget i vejen... :gravid

:kuller

Men hey, det er okay !!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg synes jo så også at den mave kræver noget tilvænningstid - OG den bliver jo kun større endnu!

F.eks. når jeg skal rense hove på hestene, eller stige op(Synes der er nogle xtra kg der skal med op på dyret) Og når jeg skal bøje mig ned er der også noget i vejen... :gravid

:kuller

Men hey, det er okay !!

Ja, jeg elsker det bestemt også - men gruer lidt for hvordan det bliver senere!!!

Jeg har ikke så mange ekstra kg, men bare en KÆMPE mave efterhånden!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg klarer den stadig med få ekstra kg og en forholdsvis lille mave, men synes nu også at et der op og ned kan være lidt besværligt... Også det at skulle ud og ind af bilen går knap så gelinde som det plejer ;)

Men ja, det er da et ok at lve med :) Men som Myolina skriver helt anderledes end "bare" at være overvægtig :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg klarer den stadig med få ekstra kg og en forholdsvis lille mave, men synes nu også at et der op og ned kan være lidt besværligt... Også det at skulle ud og ind af bilen går knap så gelinde som det plejer ;)

Men ja, det er da et ok at lve med :) Men som Myolina skriver helt anderledes end "bare" at være overvægtig :huh

Ja, jeg er VIRKELIG overrasket over hvor anderledes det er end overvægt!

Og ja, jeg er godt nok heller ikke SÅ elegant når jeg skal ud og ind af biler ;)

På arbejde låser man døren op nede ved gulvet.. Det ser heller ikke helt elegant ud når jeg låser op!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, det kender jeg også alt til.... Synes efterhånden det er strenge at rydde op på gulvet efter Marlon, og støvsugning er allerede overladt til farmand :D

Men jeg er også meget "mave-gravid" eller hvad man skal sige.... Får bare sådan en kæmpe mave altså :rolleyes Det smarte er at så har Marlon noget at sidde på når jeg løfter ham op :D :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes det bliver mere og mere svært at komme ned og få bundet sko og få strømper på... det er nu ik fordi min mave er kæmpe endnu, men er ikke så høj og det gør det bestemt ikke nemmere.. :rolleyes men vi går jo heldigvis en strømpeløs tid i møde(forhåbentlig) ... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige på besøg fra august med lidt tips :-)

Ind og ud af bil kan gøres nemmere ved at i sætter jer på en plastikpose. Dette gør drejningen nem + i skåner jeres ryg.

Skoene - ha en skammel stående som i kan sætte benet op på så i ikke skal bøje jer. For at gære det endnu nemmere og ligge mindst mulig pres på maven så sæt foden list ud til siden så maven nærmest kommer ned mellem benene mens i binder sko. Ellers er der jo heldigvis ikke lang tid til vi kan gå mes klipklappere :-)))

Hilsen fra en allerede besværet august'er (som er meget glad for hun har lært alexanderteknik)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør det bare ikke mere elegant aat man skal sidde på en plasticpose :rolleyes Men nok lettere ;)

Nu har vi ikke selv bil, så gider slet ikke forsøge at sætte mig ind i den teknik ;)

Jeg er bare begyndt ikke at binde sko op.. Ellers så sætter jeg mig bare ned på trappen..

Det med benet på en skammel ville slet ikke fungere for mig - det er umuligt for mig at holde balancen til det hvis jeg skal sprede benene sådan :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør det bare ikke mere elegant aat man skal sidde på en plasticpose :rolleyes Men nok lettere ;)

Nu har vi ikke selv bil, så gider slet ikke forsøge at sætte mig ind i den teknik ;)

Jeg er bare begyndt ikke at binde sko op.. Ellers så sætter jeg mig bare ned på trappen..

Det med benet på en skammel ville slet ikke fungere for mig - det er umuligt for mig at holde balancen til det hvis jeg skal sprede benene sådan :badgirl

:haha nu mener jeg jo heller ikke du skal total sprede benene. Din frækkert :P

Jeg benytter mig af alle teknikker til at gøre det nemmere for helt ærligt.... så er man jo i forvejen ikke skide elegant når man er gravid. Jeg er ihvertfald ikke en af dem der er :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde ellers lige nogle mærkelige billeder i hovedet! :badgirl

Jeg er begyndt at være sådan.. Praktisk.. Det plejer jeg ellers ikke.. Men tænker virkelig over hvor jeg placerer ting osv..

Kan også blive helt ærgerlig når jeg taber noget og stå og tænke.. "Skal jeg bruge det, eller kan det blive liggende?" :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes min mave er blevet rigtig stor, og en hel del i vejen. :rolleyes Især at tage strømpebukser på, det fungerer bare ikke rigtig :P (Men jeg nyder tilgengæld at alle mulige kommenterer maven og spørger hvornår det skal være :7himmel )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke det er maven jeg er besværet af endnu. Det er mere de smerter omkring mit bækken, der gør det vanskeligt for mig pt. Men mon ikke fys hjælper på det i morgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes min mave er blevet rigtig stor, og en hel del i vejen. :rolleyes Især at tage strømpebukser på, det fungerer bare ikke rigtig :P (Men jeg nyder tilgengæld at alle mulige kommenterer maven og spørger hvornår det skal være :7himmel )

Ja, det elsker jeg også..

Og ja, strømpebukser er simpelthen forfærdelige :rolleyes Men det er det eneste af mit "gamle" tøj, jeg stadigvæk kan bruge uden at se fed ud i stedet for gravid :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde ellers lige nogle mærkelige billeder i hovedet! :badgirl

Jeg er begyndt at være sådan.. Praktisk.. Det plejer jeg ellers ikke.. Men tænker virkelig over hvor jeg placerer ting osv..

Kan også blive helt ærgerlig når jeg taber noget og stå og tænke.. "Skal jeg bruge det, eller kan det blive liggende?" :balloon

Måtte grine højlydt da jeg så den sætning :haha Det genkender jeg så meget.... Og kan fortælle at til sidst med Marlon, kunne jeg finde på at lade noget ligge på gulvet til Kristian kom hjem og kunne samle det op for mig :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes lige netop, at strømpebukser er gode, det er så nemt :)

Men hjemme bliver det nu mest til nogle bløde bukser, der ikke stramer i taljen ;)

Er endnu ikke nået dertil, hvor jeg tænker så meget over det forskellige. Ligger mig bare på knæ, hvis ikke det duer at bøje sig ned...

Her er det mere de lidt tungere opgaver, såsom at give halm og wrap til hestene, hente fodersække hjem til dem osv, jeg så vidt muligt lader manden om.

Jeg kan ikke finde ud af, om jeg skal være glad når folk ikke ligger mærke til maven eller ej?? :unsure Synes egentligt det er rart at slippe for en masse kommentarer, men når jeg så kan høre, hvor meget mave i andre har, føler jeg mig måske en lille smule snydt :huh

Den kommentar jeg mest får er "der er godt nok ikke meget at se, hva'?" Og det var fint for en måned siden, men nu er jeg jo over halvvejs! Gider på den anden side heller ikke gå i superstramme bluser og udstille det hele, hver gang jeg er ude af huset...

Nå, undskyld jeg klynker, det skulle bare lige ud ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger støttestrømper på arbejdet, da jeg står og går rigtig meget - og det er dælme næsten en umulig kamp at få dem på om morgenen! Godt Morten ikke er stået op på det tidspunkt, hvor jeg sidder i sofaen iført næsten ingenting i ukorrekt arbejdsstilling for at få bæsterne rullet på benene... :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må give Unicorn helt ret i, at det er blevet lidt sværere at komme til hest... Var ude at ride for første gang siden jeg blev gravid (har gået med dårlig skulder, så har ikke kunne), og hold da op!

Synes stadig ikke maven er stor, men måtte have min venstre bøjle 5 huller ned for at komme op :unsure Plejer nomalt bare at hoppe op i mine springbøjler, men nej det var der en mave, der spærrede for <_<

Men til gangæld var det bare super endelig at sidde deroppe igen (selvom ridebukserne lige måtte knappes op og lynes ned ;)). Den lille blev helt stille, men tager så hævn nu et par timer senere...sparker ihvertfald gevaldigt nu :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige på besøg fra august med lidt tips :-)

Ind og ud af bil kan gøres nemmere ved at i sætter jer på en plastikpose. Dette gør drejningen nem + i skåner jeres ryg.

Skoene - ha en skammel stående som i kan sætte benet op på så i ikke skal bøje jer. For at gære det endnu nemmere og ligge mindst mulig pres på maven så sæt foden list ud til siden så maven nærmest kommer ned mellem benene mens i binder sko. Ellers er der jo heldigvis ikke lang tid til vi kan gå mes klipklappere :-)))

Hilsen fra en allerede besværet august'er (som er meget glad for hun har lært alexanderteknik)

Ja, må give Little Miss ret i, at plasticposen kan være guld værd!

MEN må lige advare - I må ikke sidde på posen under kørslen... Det havde jeg nemlig ikke tænkt på selv.

Det er farligt, HVIS der skulle ske noget - så glider I jo også meget lettere frem i airbagen eller rundt i kabinen...

Så posen skal kun bruges ved ud- og indstigning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes mine fødder er ved at være meget langt væk nu, glæder mig så meget til at få sommersko på. Grinte virkelig over den med at tabe ting, for hvis der er noget jeg åbenbart gør i alle tre graviditeter så er det at jeg taber alting og kan så meget sætte min ind i tanken om jeg kan lade det ligge eller skal samle det op. Ofte bliver det liggende til manden eller en af ungerne kommer forbi. Som min store dreng sage en dag. " mor du er altså virkelig blevet en klovn" :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER