SBN

Liste over grej

7 indlæg i dette emne

Her er min liste over ting, jeg skal have skaffet til huse, inden bebs kommer, og det er oven i købet uden tøj, for det har jeg stort set altsammen fået forærende. Men er der for meget på listen? Vi bor jo ret småt...

[ ] Aktivitetstæppe

[ ] Ammebh'er

[ ] Ammeindlæg

[ ] Ammepude

[ ] Babyalarm

[ ] Babycardigan

[ ] Babylegetøj

[ ] Babyneglesaks

[ ] Babytæppe

[V] Badekar

[ ] Bamse

[V] Barnevogn m. tilbehør

[ ] Bleer

[ ] Blespand

[ ] Bæresele

[ ] Dyne

[ ] Håndklæder og vaskeklude

[ ] Kam og børste

[ ] Lagner

[ ] Lansinoh, til brystvorterne

[ ] Puslepude

[V] Seng

[ ] Sengetøj

[ ] Skråstol

[ ] Stofbleer

[ ] Sutteflasker

[ ] Sutter

[ ] Termometer

[ ] Vaseline

[ ] Vaskeklude

[ ] Zinksalve

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved ikke om det er overflødigt, men jeg regner med, at vi venter med at købe aktivitetstæppe til den lille er 1-2 måneder... Jeg regner ikke med at vi skal have bæresele, men måske jeg bliver klogere, når jeg kommer til at gå hjemme med den lille :unsure Tænker at en bamse måske er en oplagt barselsgave... Vores den lille kommer til at sove indenfor i den første tid, indtil vi får et andet sted at bo, så mener godt, at vi kan undvære babyalarm til at starte med...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vaseline til hvad? unsure.gif

Zink kan udtoerre og er efter sigende overfloedigt...

Bamse - medmindre I selv gerne vil give baby en bamse, saa er det som Nitzen siger en oplagt barselsgave :)

Idag har min mor sagt, at hun gerne vil give vores Bettenok et aktivitetstaeppe - det er jo ogsaa en oplagt gave, ligesom baeresele maaske kan vaere det.

Vi venter ogsaa med babyalarmen.

- men helt sikkert ting, vi gerne vil have foer eller siden

Vi overtager en skraastol, ellers ville vi ikke have den fra starten. De er alligevel for smaa i starten, saa den kan man maaske ogsaa oenske sig... <br class="Apple-interchange-newline">

Min soester bruger ikke puslepude og jeg ser om det er noget, jeg savner, foer vi anskaffer os saadan en.

Ellers synes jeg listen er ret fyldestgoerende,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du henter de gratis babypakker fra Rema1000, Apoteket, Matas og Babysam har du i hvert fald en del af småtingene klaret så det vil jeg da anbefale.

Zink salve er genialt til meget rød numse, ellers ikke. Men bestemt ikke overflødigt hvis du spør mig (mor til snart 4)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger! :)

Jeg tror at I har ret i, at nogle af tingene kan vente eller ønskes/ nok gives i gave. Så er listen da det kortere :)

Vaseline tænker jeg til hvis man skal tage temperatur, eller der er tørre pletter på bebs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lansinoh skulle være fantastisk til tørre pletter på baby :-) Ellers ligner vores liste meget din.

Forresten så fik jeg en Avent sutteflaske i Matas' babypakke - og der følger en blespand med i Babysams.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Babyolie kan også bruges til både at måle temperatur og tørre pletter, men ellers er vaseline også en god idé :-)

Jeg har haft rigtig meget glæde af både bæresele og babyalarm, men det er måske rigtig nok, at de først rigtig kom i brug efter de første par måneder.

Ammeindlæg brugte jeg kun i kort tid, da jeg ikke lækkede, efter mælkeproduktionen først havde indstillet sig efter babys behov, så jeg vil anbefale at vente med at købe stort ind af dem.

Babyneglesaksen er heller ikke nødvendig efter min erfaring. I starten kan man nulre neglene væk, og senere kan man bruge en almindelig neglesaks, men det er nok en smagssag.

Spændende nu det er så tæt på. Pøj pøj til alle :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER