Guest

Flet vugge til loftet eller kravlegård

9 indlæg i dette emne

Vi har katte og derfor vil jeg rigtig gerne have barnet løftet fra gulvet. Egentlig havde jeg tænkt på at købe en kravlegård, men i hvert fald en af kattene vil syntes det er fantastisk med sådan en "legeplads" og det jo ikke helt meningen - derfor fik jeg i aftes en åbnbarring - en flet vugge til loftet - har set dem billigt i Bilka og andre steder så det vil ikke være det dyreste og så kan babyen ligge der uden at kattene kan komme op i den i fordi den gynger og svæver (og det har de indtil nu aldrig turde hoppe op i) så kan vi bruge den i hvert fald de første par måneder.

Nogen erfaringer med sådan en?

og mit andet spørgsmål er om vi alligevel får brug for en kravlegår (vi har trappe ned til kælderen, men vi får en låge dertil inden den lille begynder at kravle)? eller bliver det et overflødigt frynsegode når nu den bliver så stor og jeg kan nå at finde ud af hvordan kattene reagerer - sikkert ved at ignorere hvis de reagerer som de plejer på børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har katte og derfor vil jeg rigtig gerne have barnet løftet fra gulvet. Egentlig havde jeg tænkt på at købe en kravlegård, men i hvert fald en af kattene vil syntes det er fantastisk med sådan en "legeplads" og det jo ikke helt meningen - derfor fik jeg i aftes en åbnbarring - en flet vugge til loftet - har set dem billigt i Bilka og andre steder så det vil ikke være det dyreste og så kan babyen ligge der uden at kattene kan komme op i den i fordi den gynger og svæver (og det har de indtil nu aldrig turde hoppe op i) så kan vi bruge den i hvert fald de første par måneder.

Nogen erfaringer med sådan en?

og mit andet spørgsmål er om vi alligevel får brug for en kravlegår (vi har trappe ned til kælderen, men vi får en låge dertil inden den lille begynder at kravle)? eller bliver det et overflødigt frynsegode når nu den bliver så stor og jeg kan nå at finde ud af hvordan kattene reagerer - sikkert ved at ignorere hvis de reagerer som de plejer på børn.

Altså jeg mener jo at en sivevugge eller slyngvugge burde komme automastisk med de to streger :whistling

Jeg ville for gudsskyld aldrig undvære vores :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sådan en du mener ikke? Vugge_flet.jpg

Eller er det mere som denne? 6786lk.jpg

Altså det smarte ved en vugge som hænge i loftet, er at den vil kattene garanteret ikke op i.... Vi har selv motorikgyngen, og den vil vores katte hvert fald IKKE op i, når den sådan hænger fra loftet og kan vippe :P

Vi kunne godt have undværet vores kravlegård, hvis vi havde haft Motorikgyngen da Marlon var helt lille :)

Motorikgyngen:

MotorikGynge_med_sider123-p.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sådan en du mener ikke? Vugge_flet.jpg

Eller er det mere som denne? 6786lk.jpg

Altså det smarte ved en vugge som hænge i loftet, er at den vil kattene garanteret ikke op i.... Vi har selv motorikgyngen, og den vil vores katte hvert fald IKKE op i, når den sådan hænger fra loftet og kan vippe :P

Vi kunne godt have undværet vores kravlegård, hvis vi havde haft Motorikgyngen da Marlon var helt lille :)

Motorikgyngen:

MotorikGynge_med_sider123-p.jpg

den øverste!

Den skal hænge i stuen for vi får en lille seng til soveværelset som har været brugt i mandens familie siden 1945. Men der er jo mulighed for at man kan hænge en krog i soveværelset så den kan flyttes hvis det er!

Vil også tro at det kan holde kattene fra at hoppe op - det er i hvert fald mit bedste bud! Måske frynserne under skal trimmes lidt så kattene ikke fristes til at hænge i dem. Ellers kan de vugge barnet :lolhit

Motorik gyngen er ellers lækker - hvor har du købt den model? Jeg har aldrig set den med kanter før, kun den runde. Kunne være fin at have i kolonihaven på et gyngestativ! og om vinteren i stuen eller på børneværelset!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sivkurven er super god, men liggemålet er ret kort derfor har vi også slyngvuggen. :balloons

Hvis jeg skulle vælge idag blev det slyngvuggen :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gyngen kan du også have indenfor det har vi haft med vores :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, havde lige lavet et længere indlæg om Motorikgyngen, men så forsvandt det :rolleyes

Nå, men det korte af det lange er at den kan købes i ønskebørn, og flere steder på nettet, fx HER

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har både kravlegård og fletvugge - og er rigtig glad for begge..

Vi har hund, så det er rart den ikke lige kan komme til vores pige, når hun befinder sig et af stederne :)

Kravlegården er mest parkeringsplads, men hun hygger sig fint deri.

Vuggen synes hun er rigtig sjov at ligge i og hun spjætter på livet løs for at få den til at gynge eller snurre rundt.

Vi har fået motorikgyngen i julegave - den skal op, når hun vokser ud af fletgyngen.. Det er smart, den kan bruges både ude og inde! derudover kan man på sigt tage siderne af den, så den bare kan bruges som "almindelig" gynge :yay

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har slyngevuggen- nærmest uundværlig. Men vi har også en kravlegård, som jeg heller ikke så gerne ville undvære. Der ligger hun de 5 minutter hun magter at ligge selv og kigge på lidt Lamaze dyr. Slyngevuggen er mest til at sove i, selvom hun kun sover 30 minutter af gangen. Hun sover så også i den om natten. Den er en fantastisk opfindelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER