Solvej99

Babyer & mad

6 indlæg i dette emne

Endnu en tråd om babymad ;)

Jeg har tænkt mig så småt at lade Theo (7,5 md.) spise lidt med af vores aftensmad, når vi får noget han må spise.

Men jeg er godt nok i tvivl om hvad han må få og hvad han ikke må få? :unsure

Fx vil jeg gerne lave kylling i karry på kokosmælk. Men må han spise kokosmælk? Eller er jeg nødt til at lave den på fløde?

Jeg tænker at vi løbende kan stille hinanden spørgsmål om forskellige madvarer i denne tråd :help

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Endnu en tråd om babymad ;)

Jeg har tænkt mig så småt at lade Theo (7,5 md.) spise lidt med af vores aftensmad, når vi får noget han må spise.

Men jeg er godt nok i tvivl om hvad han må få og hvad han ikke må få? :unsure

Fx vil jeg gerne lave kylling i karry på kokosmælk. Men må han spise kokosmælk? Eller er jeg nødt til at lave den på fløde?

Jeg tænker at vi løbende kan stille hinanden spørgsmål om forskellige madvarer i denne tråd :help

:balloons

Du kan sagtens bruge kokosmælken i jeres aftensmad :) Så længe det ikke bliver drukket direkte fra en kop (hvilket jeg er ganske sikker på ikke smager vældig godt) så er der ikke noget af frygte, men husk at være opmærksom på evt. allergisk reaktion, da der oftest er spor af nødder i :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan sagtens bruge kokosmælken i jeres aftensmad :) Så længe det ikke bliver drukket direkte fra en kop (hvilket jeg er ganske sikker på ikke smager vældig godt) så er der ikke noget af frygte, men husk at være opmærksom på evt. allergisk reaktion, da der oftest er spor af nødder i :balloons

Tusind tak for svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Salt :help

Når I laver aftensmad venter I så med at tilsætte salt til I har taget en portion fra til baby?

Jeg har lige lavet gulerodssuppe, som vi skal have til aftensmad. Og her tænker jeg at Theo (7,5 mdr.) kunne spise med. Men jeg har allerede krydret den med salt.

Må han så gerne få en portion? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vil jeg sige han godt må. Da Erica var i den alder spiste hun det samme som os et par dage i ugen, så der fik hun det samme saltholdige mad som os. De andre dage får hun mad uden salt, så jeg tænker det ikke er så kritisk, når det bare er en gang i mellem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mn SP sagde at de gerne må få vores mad med "alm" saltindhold.... Man kunne evt holde lidt igen, og så salte sin egen mad på tallerknen. Men det var mest hvis man var til meget salt mad..... :)

Nu er Marlon jo lidt ældre, men han får alt hvad vi spiser.... Med salt :) Men det mener jeg nu også han fik da han var 7 måneder (altså, i det omfang han kunne "tygge" det)

Men hvis vi gerne vil have stærk mad en dag, så tager jeg en portion fra inden jeg krydrer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER