LouiseMalou

Løb og træning

9 indlæg i dette emne

Er der nogen af jer der har oplevet at det føles anderledes at løbe og træne efter i er blevet gravide?

I søndags var jeg ude at løbe føltes det ret mærkeligt, sådan en tung fornemmelse i underlivet, mine ben blev også hurtig tunge og jeg fik sidestik efter 5-6min.?? :blink Plejer at løbe 5km. sådan forholdsvis nemt og uden sidestik!

Prøver igen i dag og ser om det stadig føles sådan..

Hvordan træner i andre? Er der noget i kan anbefale?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg løb indtil uge 8 hvor den berygtede træthed satte ind og jeg måtte overgive mig - men i den tid det varede mærkede jeg ingen ændringer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej jeg måtte også relativt tidligt opgive at løbe, jeg kan anbefale cykling og svømning og hvis du går i træningscenter evt. crosstrainer, det er ikke lige så tungt.

Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har først nu her mærket forskel i min træning.. :) Før, har det været som altid, er dog i træthedsperioden blevet mere træt. Også havde jeg en periode med ondt i ryg/lænd, som gjorde jeg slet ikke kunne træne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne løbe uden problemer til jeg var ca 20 uger henne, måtte dog skrue en anelse ned for intensiteten...

Efter de 20 uger fik jeg for ondt i lænden til løb men i stedet begyndte jeg til spinning. Det kan anbefales, der får man pulsen op selv om det er ret skånsomt for kroppen. Det kunne jeg forsætte med til dagen før jeg blev sat igang :) Styrketræning ved siden af kan også anbefales, mange ting kan man stadig lave på trods af at man er gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, Jeg prøvede at løbe en lille tur i uge 13 og det var temmeligt udfordrende. Udover at jeg blev ret hurtigt forpustet blev min mave hård og tung i det. Bagefter da jeg var i bad blev jeg lidt svimmel og utilpas og måtte lige sætte mig ned og køle af. Så jeg tror også at jeg dropper løb og i stedet cykler ned i svømmeren indimellem.

(I den uge hvor jeg fandt ud af at jeg var gravid løb jeg på løbebånd flere gange og kunne godt løbe uafbrudt i 25 minutter. Så jeg har nu aldrig været i superform, men i sådan ok grundform).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke den store løber. Jeg har altid redet, jeg har en hest, men min hest har holdt pause fordi den skulle udvikle sig lidt i ro og fred, og derfor er vi ikke i topform. så derfor har jeg valgt ikke at smide mig i sadlen igen før jeg har født.

Så jeg går til Aquafitness 1 - 2 gange om ugen, og går ellers gode ture med min hund:) Jeg er på ingen måder i topform, men det er da bedre end slet ikke at holde sig igang:) Aquafitness kan klart anbefales!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har dyrket gymnastik indtil nu, kun med lidt begrænsninger i styrketræningen da jeg ikke rigtig kan ligge på maven - og så har jeg luntet når de andre løb, men det er lige så meget fordi jeg får skinnebens betændelse bare jeg tænker på det. Den eneste grund til at jeg stopper nu er at det var sidste gang i går.

Svømning er skønt syntes jeg - men husk ikke at blive for længe i spa og sauna (du kan regulere din krops temperatur men det kan babyen ikke) og ikke noget med det kolde gys bagefter (kan ikke helt huske hvorfor men mener det er noget med blodtrykket) varmt vands bassin er godt for øm lænd, nerver i klemme, bækken m.m. men kun hvis man altså bevæger sig.

Jeg går også en masse ture, ca. 5 km 1-2 gange i ugen, det hjalp mig da jeg havde kvalme, den friske luft gjorde bare rigtig godt. Jeg har en ven som altid spørger når han går turen og omvendt, på den måde bliver det bare rigtig hyggeligt at gå fordi man lige får drøftet verdens situationen i mens! Og så hjælper det skide godt når hormonerne går amoks og på trætheden.

Ellers så skal jeg til at cykle fordi jeg ENDELIG har fået en cykel, så det bliver turen til og fra arbejde der bliver min halve time om dagen.

I maj starter jeg til orientalsk dans for gravide i Holstebro.

hmm... ellers tror jeg ikke rigtig der er andet end ridning og kontaktsport der er "forbudt" for gravide - man må det kroppen ikke siger fra overfor! Så aerobics, styrketrning, zumba etc er også godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar piger :)

I dag føltes alt helt normalt, løb 5km på samme tid som jeg plejer uden sidestik eller noget det var så dejligt, må bare have haft en dårlig dag i søndags!

Træner også i fitness 3-4 gange om ugen, som regel er det 30-40 min på crosstraineren og 30 min. styrke og overvejer også om jeg skal prøve at melde mig til spinning nu eller om jeg skal gøre som sinning og vente til jeg ikke kan holde ud at løbe mere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER