linen

En hjemme dag

4 indlæg i dette emne

Hej

Jeg er en af dem der tager udgangspunkt i af graviditet er en tilstand ikke en sygdom, og sætter en ære i at passe mit arbejde og familie, så skære jeg lidt i fritids aktiviteter og venner når graviditetsgenerne sætter ind.

Så det føles lidt som et nederlag at jeg i dag måtte ringe til mit job og sige at jeg tog en omsorgs dag. Men da morgenmaden ikke synes den skulle blive i min mave i dag heller, magtede jeg bare ikke at skulle afsted, vide at folk ville glo på mig i toget når jeg sidder og knækker mig og evt. måtte stå af flere gange. kvalme og opkast det meste af dagen.Også blev trætheden bare overvældende.

Så nu har jeg sovet et par timer på sofaen - varmede et par pandekager (der er blevet nede) og sidder i sofaen og slapper af. Tror jeg skal ud og gå en tur i det gode vejr, og trods min dårlige samvittighed nyde min hjemme dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lyder som en god plan. Jeg kan sagtens følge din dårlige samvittighed, men du skal altså også huske at lytte efter din krop. Den har nok brug for en hjemmedag, og når du nu har den, så er der al grund til at nyde den.

Glædelig forårsdag til dig.

(PS. Jeg havde en kollega, som var rigtigt meget syg i de førte 3 måneder. Hun måtte ofte blive hjemme, og havde SÅ dårlig samvittighed over det, men INGEN af kollegaerne havde de fjerneste problemer med det. Vi blev bare glade på hendes vegne over graviditeten og bakkede lidt ekstra op omkring hende - især indtil de værste symptomer var overstået).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er godt at du tog vare på dig selv. :kram2 Selvfølgelig har man dårlig samvittighed, men det skal du nu ikke ha. Du tog endda en omsorgsdag og ikke en sygedag. Mener endda, at hvis det er pga graviditetsgener man er fraværende, og melder sig syg, så kan firmaet fået noget godtgørelse. Sådan var det i hvert fald i mine sidste graviditeter. :)

Håber du får det bedre snart. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender det så udemærket, er bare ikke blevet hjemme endnu fra arb. :( Hvilket jeg nok burde have gjort i går....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER