Nitzen1987

Hvor lang tid før dåben sendte I invitationer ud?

11 indlæg i dette emne

Vi påtænker at vores lille spire skal døbes når den er 2-3 måneder gammel - af hensyn til, at den skal kunne være i dåbskjolen... Så tænker lidt at det ikke bliver ret lang tid i forvejen, at gæsterne får deres invitationer, da de jo lige skal laves/bestilles, inden at man kan sende dem ud...

Så jeg vil gerne vide, hvor lang tid før dåben I sendte invitationer ud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror sådan det "officielle" råd er senest 3 uger før, med en barnedåb...... Men jeg mener vi sendte ud ca. 14 dage efter Marlon blev født.... Dvs. 2 måneder før :)

Men jeg havde så lavet dem på forhånd, manglede bare at sætte den sidste side indeni, med dato osv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 uger før ;) men Gabriella blev også døbt da hun var 6 uger.. Alle gæsterne havde hørt datoen, inden jeg fødte :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 uger før ;) men Gabriella blev også døbt da hun var 6 uger.. Alle gæsterne havde hørt datoen, inden jeg fødte :D

Kunne I godg reservere kirken, inden hun var født?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14 dage :D (alle gæster havde sagt god for datoen, så det var mest en formsag)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne I godg reservere kirken, inden hun var født?

Ja, men vi blev også gift samme dag ;) jeg mener dog godt man kan alligevel :D vi gør det samme denne gang, dog uden bryllup, årsagen er en meget lille dåbskjole..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en dato, som vi regner med.. Hvis ikke den dato, så har vi en "back up".. Men ellers så sender vi bare invitationerne ud, så snart vi har reserveret kirken :)

Jeg har aldrig hørt om nogen som IKKE kunne blive døbt den dag de gerne ville tror jeg.. Hmm..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en dato, som vi regner med.. Hvis ikke den dato, så har vi en "back up".. Men ellers så sender vi bare invitationerne ud, så snart vi har reserveret kirken :)

Jeg har aldrig hørt om nogen som IKKE kunne blive døbt den dag de gerne ville tror jeg.. Hmm..

Det er stort set kun konfirmationer og den slags som kommer i vejen. Jeg har været kirkesanger i mange år og haft op til 5 dåbsbørn i samme gudstjeneste, dåb samtidig med konfirmand indskrivning eller advent osv. Så det er mest hvis I gerne vil ha en bestemt præst I måske skal ta hensyn til fridage, de fleste steder døber man børn hver søndag.

Mht hvornår invitationerne skal ud vil jeg mene alt mellem 3 og 6 uger er helt fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner med vi melder datoen ud kort efter fødsel eller måske inden..

Invitationerne sender vi sikkert en måneds tid inden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her blev de delt ud 5-6 uger før

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sendte invitationerne ud en måned før.

Theo blev døbt, da han var 6 uger, så han var kun 2 uger, da vi sendte invitationerne.

Jeg havde aftalt datoen med præsten før jeg fødte :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER