Guest Gremina

Gry´s vej til verden

8 indlæg i dette emne

Søndag d. 12 februar

Søndag morgen vågner med mange smerter i kroppen, men det har jeg nu gjort de sidste 3 mdr af graviditeten, så lægger ikke rigtig noget i det, smerterne plejer at forsvinde når jeg har været igang i en times tid, men søndag morgen forsvinder smerterne ikke, så jeg ringer til fødegangen kl 11.30 og de vil gerne se mig til et tjek, da jeg jo er gået en uge over tid.

Vi var på fødegangen kl 12.30 da vi lige skulle have afleveret den store hos farmor.

Je. g bliver undersøgt og jdm, mener at jeg er 2, næsten 3 cm åben, og er meget blød. Jeg får målt hjertelyd hos den lille, og alt er fint. da kl er 14 er vi meget sultne og vi bliver enige med jdm om at vi går en tur ned i byen og får noget at spise og så kommer tilbage. Me vi sidder og spiser får jeg nogle ret kr æftige plukkeveer, og jeg tænker jubii nu sker da da lidt. Tilbage på fødegangen bliver jeg undersøgt igen og hun mener nu at jeg er næsten 4 cm åben der er kl ca 15.30 jdm siger at vi selv må bestemme om vi vil køre hjem og afvente reglmessige veer eller om vi vil blive. manden og jeg beslutter at blive der fordi vi syntes ikke at det er særlig fedt kun måske lige at nå hjem og vende for så at køre tilbage igen.

Vagtskifte: Øv det var bare den sødeste jdm og studerende vi havde. Efter vagtskifte når jeg at blive tilset af 5 forskellige jordemødre hvoraf den sidste ikke pressentere sig, da kl er 22 beder jeg om at blive undersøgt for at få at vide om der er sket mere, det er der desværre ikke og hun mener heller ikke at jeg er så meget åben som den første jdm, kun knapt 1 cm og stadigvæk 2 cm livmoderhals tilbage, vi siger at nu vil vi gerne hjem og sove i vores egen seng, men først vil hun lige køre endnu er ctg på mig, først kl 23 kører vi derfra og er hjemme igen kl 23.30 jeg går i seng og sover med det samme.

Mandag d. 13 februar/b]

Kl er nu 2 om natten og jeg vågner med veer, og jeg syntes godt nok ikke at der er lang tid i mellem dem så efter en halv time begynder jeg at tage tid på dem på dem og der er 2-3 min imellem hver ve, nogen værre end andre, jeg for prustet mig igennem de rigtig slemme veer og beslutter mig for at jeg skal have et varmt bad og det er bare skønt tror jeg står i badet i 20 min og går derefter ind i seng igen, manden er faldet i søvn på sofaen så jeg har hele sengen for mig selv, hvilket nok er meget godt for veerne bider godt til og jeg pruster og stønner mig igennem veerne, en halv time efter bliver jeg nødt til at tage endnu et bad og denne gang står jeg er ude i 30 min og går derefter i seng igen, og nu begynder jeg at få de vildeste rysteture mellem veerne.

Da kl er 5.50 står manden op og siger hvad så? Jeg siger jeg tror ikke at du skal på arbejde i dag, han skriver en sms til sin makker om at han ikke skal samles op i dag. kl 6 ringer jeg til fødegangen og siger at nu kunne jeg godt tænke mig at komme ind igen for der er 3 min mellem veerne og jeg får så også en rigtig slem ve mens jeg snakker med jdm Lærke, som siger i kommer bare stille og roligt kør forsigtigt for der er glat. jeg får taget tøj på i ve pausene, kl 6.30 kører vi hjemmefra kl 7 er vi på fødegangen og jeg bliver vist ind på samme fødestue som dagen før, jeg bliver undersøgt og Lærke kan gladeligt fortælle at jeg nu er 5 cm åben, så det var et rigtig godt tidspunkt vi er kommer ind på. Hun kan læse i min journal at jeg gerne vil i badekar som smetelindring, så hun går igang med at fylde karet, og i mens får jeg kørt ctg da kl er 7.45 er der vagtskifte så lærke siger pænt farvel og held og lykke med det hele. kl 8 træder jordemoder Dorte og jdm studerende Kamilla ind på fødestuen, de første der også tog imod mig dagen før, og en sten falder fra mit hjerte jeg er simpelthen så lettet og glad for at det er de 2 jeg får lov at føde med :loveshower

kl 8.10 jeg kommer i karet, rigtig dejligt at blive lidt vægtløs.

Jeg for pustet mig igennem veerne med hjælp fra Kamilla hun er bare så sød og forlader slet ikke min side.

kl 8.40 jeg har det som om jeg skal presse, Kamilla spørger om hun må undersøge mig, det må hun gerne, hun siger til Dorte at jeg har det som om jeg skal presse men at hun har svært ved at mærke hvor åben jeg er, Dorte kommer og undersøger mig og siger jeg nu er 10 cm åben og at der står en meget stor hindeblærer for barnets hoved, og det er det der gør at jeg har pressetræng. Jeg vælger at komme op af karet.

kl 8.50 vandet går det står i en stor ståle ud over gulvet og er lysegrønt Dorte får tørret det værste af gulvet.

kl 8.52 jeg får en presseve Dorte vender sig om imod mig og siger til Kamilla, jeg kan se vi lige skal have 2 fingre ind til hjælp.

kl 8.55 Gry kommer til verden, jeg sætter mig op og ser hun kommer ud af mig, hun er helt blå med navlestrengen 2 gange rundt om halsen, de for hjulpet hende fri af navlestrengen og jeg for set at hun er en pige og siger hej lille pige, jeg får hende hurtigt op til mig da hun kommer sig hurtigt, jeg tar fat i hendes ene hånd, kigger på den og bagefter på manden viser ham hånden og siger se. (hun har 6 fingre på begge hænder som sin storesøster...)

Efter lidt tid kommer to børnelæger ind, for de skal altid tilkaldes når fostervandet er grønt, men det nåede de jo ikke da hun blev født i 1½ presseve, de undersøger hende og spørger så om vi har set hun har en skønhedsfejl, og det har vi jo.

Jeg var gået lidt i stykker, og fik 5 sting i den ene indre skamlæbe og 2 i den anden, invendig kunne man slet ikke se på mig at jeg havde født.

4 timer efter kørte vi hjem og ventede på at farmor skulle komme med vores store prinsesse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Årh, hvor dejligt det var Dorte og Kamilla der var der da du fødte! :loveshower Det lyder som en rigtig god fødsel :)

:loveshower Tillykke med hende :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med lille Gry :loveshower Hvor var det dejligt du endte med de to søde som havde været der til at starte med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder godt nok som en drømme fødsel du fik dig der og stort tillykke :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke! :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tillykke med prinsessen :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super dejlig beretning :) Tillykke med den lille Gry - meget fint navn :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med lille gry. Hvor er det et sødt navn :loveshower

Tak fordi du ville dele beretningen med os :) Glæder mig til at se billeder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER