MamatilJ&M

Nattøj

9 indlæg i dette emne

Jeg ved godt jeg har rigtig god tid, men tænker faktisk meget på det.

Hvad regner I med jeres nyfødte babyer skal sove i, i juli og august?

Synes jeg har læst et sted, de ikke må have det for varmt. Så jeg kan ikke finde ud af om jeg skal have alm natdragter med fødder, eller han bare skal sove i en kortærmede body? Men det kommer jo nok også helt an på, hvordan den danske sommer bliver...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har liiiiidt samme tanker, bare omkring baby i italaliensk hede... Men altsaa, som udgangspunkt skal der vaere 37 grader omkring baby, saa hvis der kun er 20 om natten, ja saa maa en tynd natdragt vel vaere loesningen? Hvis vores Noah saa ligger i 30 grader, ja, saa er jeg nok ude i en body....Lyder det gak?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tænker umiddelbart en tynd natdragt, evt uden fødder eller også en langærmet body.. men det er jo afhængigt af sommervejret...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig været særlig begejstret for natdragter. Synes de er besværlige, når man skal skifte ble om natten <_<

Theo er fra august og han sov i langærmet body og strømpebukser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja er også fra august og hun er et rimelig varmt barn. Mange nætter sov hun kun i body - enten langærmet eller kortærmet. Nu sover hun i dragt og det varrierer lidt om der er fødder eller ej i. Enkelte nætter kan dem med fødder godt blive for meget.

Hellere at de har det en smule for koldt end for varmt! Det anbefales at der er omk. 18 grader i det rum hvor den lille skal sove, men det kan jo godt være svært om sommeren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja er også fra august og hun er et rimelig varmt barn. Mange nætter sov hun kun i body - enten langærmet eller kortærmet. Nu sover hun i dragt og det varrierer lidt om der er fødder eller ej i. Enkelte nætter kan dem med fødder godt blive for meget.

Hellere at de har det en smule for koldt end for varmt! Det anbefales at der er omk. 18 grader i det rum hvor den lille skal sove, men det kan jo godt være svært om sommeren.

Wauw, det kommer vi jo aldrig til at kunne leve op til de foerste maaneder laugh.gif Naermere 30, men saadan er det jo... vi tager det, som det kommer, men regner med et vildt forbrug af bodyer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Victoria er fra august og der brugte vi bare en body... Ellers svedte hun ALT for meget.

Så det gør vi igen... Så gik vi til tynde dragter uden fødder og derefter natdragter med fødder.

I dag er jeg SÅ træt af dragter, da hun vokser ud af dem med det samme. Så nu bruger vi kun 2-delt nattøj :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Good to know loveshower.gif

Jeg overtager nogle tynde natdragter med foedder og en masse smaa bodyer fra min soester, saa tror faktisk, vi er daekket ind til natten. Mangler bare lidt bloede bukser og saa nogle kortaermede t-shirts til dagsbrug - maaske nogle smaa sparkedragter uden foedder....

Her kan juni godt vaere koelig om aftenen, men sidste del af juni, hele august og foerste halvdel af september KAN komme op omkring de 40 grader om dagen og dermed 30 om natten indenfor - vi plejer at rykke madrassen ind paa lidt koeligere stuegulv et par uger og Noah kan jo heldigvis rykke med laugh.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart tænker jeg body-stocking og dyne... Men det kommer jo helt til at afhænge af vejret... Værelset er med skråvægge mod syd, så der kan godt blive rimeligt varmt... Men hvis det nu skulle være køligt, så nok en tynd natdragt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER