Myliona

Har jeres baby et altivitetsmønster?

13 indlæg i dette emne

Halløj kære julimødre :D

Min prinsesse, "plejer" at være en aktiv lille bandit - om aften ;)

Jeg mærker hende normalt aldrig om morgen og formiddagen; Efter kl 12, begynder hun lidt også går hun helt agurk ved aftenstid(sengetid).

I går, blev jeg helt bekymret; For jeg mærkede hende faktisk ikke.. Lige nogle enkelte "rul", men ingen spark!

I morges, kl 7 lå jeg vågen.. Det endte med jeg skubbede til maven og sagde "Hvis ikke du giver et spark, blive mor bange!".. Også sparkede hun s**!!!! :rolleyes MEN! Sparket sad helt anderledes end det plejer!

Til nu, har jeg mærket hende mest i venstre side, nogle gange ude i højre side - men altid nederst i maven!

Dette spark sad lige over navlen, og midt for!! Så tænker grunden til jeg ikke har mærket hende, nok har været at hun er "flyttet" lidt længere op af, og ind under alt mit maveflæsk :whistling

Hun har stadigvæk ikke sparket "igennem" i dag, men hun har faktisk været "vågen" et par timer nu...

Har jeres børn et mønster i deres aktivitet?

Mærker I dem også bestemte steder?

Hvor lang tid skal der gå, før i bliver bekymret over ikke at mærke baby?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er jeg kun 21+2, så jeg behøver ikke at blive helt vildt nervøs, hvis ikke hun sparker hver dag.

Men noget andet er - At DET gør jeg, og jeg vil så gerne have at hun "gir' lyd fra sig" hver dag.

Hun plejer at være aktiv når jeg slapper af - Men primært mest om aftenen, og når jeg ligger mig til at sove. Nogle dage mere end andre :-) :loveshower

Nogle gange bliver jeg helt overrasket over, at hun kan sparke(eller hvad hun nu laver) på så mange måder - Det kan godt variere lidt, og jeg bliver sådan helt "WHAT" - hvad sker der. F.eks. idag, da noget prikkede hårdt i navlehøjde, sparkene plejer at ligge længere nede..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker Banditten jævnt hen over hele dagen. Typisk når jeg sidder, ikke så ofte når jeg ligger...og dog... I hele denne uge, har Banditten hygget sig med at holde mig vågen fra ca. 01.15 til 04.15... Man blivwer altså en smule træt, når der lige trækkes 3 timer ud midt på natten en uges tid i streg... Men er selvfølgelig i træning til sommer, hvis det fortsætter på den måde ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker hende lidt over hele dagen når jeg sidder stille. Dog er hun begyndt at være mere aktiv om morgen når de store er afleveret og mor sidder stille og igen om aften når jeg lander i sofaen når de store er puttet. Det er meget spredt over hele maven nu, i starten var det meget i venstre side og nederst i maven. Har også prøvet at have halvanden dag hvor hun ikke rigtig gav lyd fra sig, men tror også bare at hun lå så hun sparkede ind mod min ryg. Min jordemoder har sagt at det ikke er før uge 25 at jeg skal forvente at mærke hende hver dag, men den sidste uge har hun været meget tydelig flere gange om dagen, så bliver nok bekymret hvis jeg slet ikke mærker hende en hel dag igen. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille mand går også agurk om aftenen :7himmel Og selvom jeg ikke "behøver" mærke ham hver dag endnu, så kan jeg godt blive sådan lidt "Hallooooo, er du vågen eller hvad???" hvis det en aften bliver sent inden han begynder at puffe. :blush

Han plejer også at rumstere en smule om formiddagen, men ikke så meget som om aftenen. Og der er som regel ro fra i ham i dagtimerne iøvrigt.

I starten mærkede jeg ham stort set kun helt forneden i maven og så en lille bitte smule ude i siderne, men her de sidste par dage har det også været omkring navlen. Hans yndlingsboksebold synes dog stadig at være min blære :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er vildt mærkeligt! Vores prinsesse er blevet aktiv om morgen :)

I formiddags lå jeg næsten en time, og kiggede på min alien-mave.. Hvor er det altså syret!!

På et tidspunkt, trykkede hun på min NAVLE så den blev helt "flad"!!! :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver nødt til at være tålmodig og lade være med at være nervøs, da min moderkage ligger mellem baby og min mave. Så det er ikke så tit jeg mærker noget endnu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget forskelligt hvornår jeg mærker hende og hvor sparkene ligger. Jeg får spark flere gange dagligt, men primært, når jeg sidder/ligger stille

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg nåede slet ikke HELT at opfange hvor min moderkage lå placeret.

Under maveskindet mener jeg nok de sagde til MDscanningen.

Men jeg har altså kunnet mærke bebs siden uge 16? :-)

Og mærker hende dagligt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg nåede slet ikke HELT at opfange hvor min moderkage lå placeret.

Under maveskindet mener jeg nok de sagde til MDscanningen.

Men jeg har altså kunnet mærke bebs siden uge 16? :-)

Og mærker hende dagligt...

De vil helt sikkert have sagt hvis den lå foran :)

Det mest almindelige er at den ligger bagved... Er den foran, tror jeg slet ikke det er muligt at mærke liv så tidlig - tror de tidligste med foranliggende mærker det omkring 20 :)

De sagde heller ikke hvor min var, andet end at det så fint ud: Men det betyder den er bagved :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her i nat begyndte min kat, der lå op af maven, at vaske sig meget energisk. Det gav en masse små "hårde" stød ind mod maven, og der gik ikke længe før Banditten helt klart sparkede igen! "La vær med det der" :angry !! Hi hi, det skal lige siges, at katten fuldstændigt ignorerede det, selvom jeg ikke er i tvivl om, at den må have kunne mærke det, for der var godt nok knald på indvendigt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De vil helt sikkert have sagt hvis den lå foran :)

Det mest almindelige er at den ligger bagved... Er den foran, tror jeg slet ikke det er muligt at mærke liv så tidlig - tror de tidligste med foranliggende mærker det omkring 20 :)

De sagde heller ikke hvor min var, andet end at det så fint ud: Men det betyder den er bagved :)

Jeg har foranliggende og mærkede bobler i uge 14, tror jeg det var :) Men så mærkede jeg så ikke noget igen før uge 18, og jeg var først rigtig sikker på at jeg mærkede bebsen i uge 20 :) Så jeg vil mene at du er inde på noget af det rigtige, selvom man godt kan være "heldig" at mærke en lille smule før de 20 uger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har foranliggende og mærkede bobler i uge 14, tror jeg det var :) Men så mærkede jeg så ikke noget igen før uge 18, og jeg var først rigtig sikker på at jeg mærkede bebsen i uge 20 :) Så jeg vil mene at du er inde på noget af det rigtige, selvom man godt kan være "heldig" at mærke en lille smule før de 20 uger :)

Jeg mærkede også boblerne omkring uge 16/17, tror jeg det var. Men så var der ellers helt roligt igen. Men det er rart at få at vide til MD, at moderkagen ligger ud mod maven, så er der lidt mere ro på, synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER