Guest Missekat

Hvis du var Statsminister

43 indlæg i dette emne

jeg har markeret noget med fed, for jeg synes jo, at det er skrækkeligt, at vi har et samfund, hvor folk er nød til at bruge lægen, fordi de er ensomme, og ikke har andre muligheder....

Enig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville spare på ministerlønningerne og ministerbilerne.

Og så tilslutter jeg mig den med at sætte prisen op på tobaksvarer og alkohol :D

Tilslutter mig at sætte priserne op på tobak, så kunne det være min mand endelig gad holde op med at ryge :klap :angry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville spare på ministerlønningerne og ministerbilerne.

Og så tilslutter jeg mig den med at sætte prisen op på tobaksvarer og alkohol :D

ja god ide og slik og fed mad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu skal jeg starte med at sige, at jeg er socialdemokrat, hvilket nok også er ret tydeligt ud fra mine holdninger...Jeg kan slet ikke se, hvorfor der skal sparres. Hvorfor dropper vi ikke skattestoppet, og alle hjælper til igen med at få opretholde en hvis standart på velfærdsområdet...Ellers synes jeg måske man skulle sparre lidt på den bro fra sjælland til tyskland, hvorfor udsætter man ikke den, og sparre pengene der.Jeg synes altid man skærer på ældre området og vores børn kommer til at betale, og det synes jeg bare ikke er i orden. Det er dem som har opbygget vores samfund, og så skærer man hos dem som tak, og vores børn er fremtiden, som åbentbart også er ligemeget.

er næsten 100% enig i ovenstående...... skal bare bytte socialdemokrat ud med SF'er :D

synes også godt om at spare på kunst i rundkørsler... men absolut ikke om at indføre brugerbetaling ved lægen - tror det vil have alt alt for store konsekvenser...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har markeret noget med fed, for jeg synes jo, at det er skrækkeligt, at vi har et samfund, hvor folk er nød til at bruge lægen, fordi de er ensomme, og ikke har andre muligheder....

Det er vi da enige om, men det er desværre sådan det er. Jeg er ikke sikker på at det kan løses. Der er mennesker der ikke har et netværk, og kan egentlig ikke se at det er det offentliges opgave at "underholde" dem. (ved godt jeeg får hug for det synspunkt, så bring it on. )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha det er jo en varm kartoffel

men jeg syntes der skuelle indføres en form for brugerbetaling til lægen - ligesom tandlægen, og så skulle tandlægen være lidt billigere.

Det er en underlig skævridning at det er gratis hos lægen og koster en bondegård hos tandlægen

det straffer lidt dem med dårlige tandgener som ofte har brug for tandlægen, men måske aldrig bruger lægen

Og så syntes jeg politikkerne skulle have mindre i løn, samt der kunne spares på kunst/kultur

Ved godt det er dejligt, men det ER bare mindre vigtigt end vores syge, børn og ældre som ALTID står for skud underligt nok når der skal spares

Så kunne man indføre nogle afgifter på vejene, hedder det bom penge?

Ja det er så :)

Jeg kan godt se ud af alle de svar der er kommet at jeg næsten er den eneste blå herinde! :)

Nå, men jeg har sådan lyst til at kommenterer nogle af de punkter du har nævnt, for jeg er meget enig med dig mht til at sætte brugerbetaling på lægebesøg.

Jeg har boet i Norge 3½ år og deroppe har de brugerbetaling hos lægen. Det koster 100 kr pr gang, men børn fra 0-12 år er gratis. Og der er ingen der lider nogen nød af dette af hvad de siger deroppe :)

Sådan skulle det også være herhjemme.

Jeg har sådan lyst til at spørge jer alle, hvorfor i er så meget imod politikernes løn? Ved i overhovedet hvor lidt de får? Jeg synes det stinker lidt af jantelov at sige der skal spares på deres løn og ministerbil!

Helt helt ærligt....er i klar over hvor mange timer de arbejder om ugen? Er i klar over hvor lidt de får i løn? Er i klar over de skal stå til rådighed for møder + diverse rejser alle steder i verden og dermed må give afkald

på det vi alle værdsætter højest? Lad os tage Lene Espersen, hun har 2 små sønner...Jeg har tit tænkt at hun godt nok ikke ser sine børn ret meget...

Når man så har opsumeret dette, så kan jeg godt forstå at vi ikke har bedre folk til at lede det her land, for selvfølgelig er der ikke nogen af de RIGTIG dygtige chefer, der gider arbejde SÅ meget for så lille en slat 1,2 mill er årligt - og det er statsministerlønnen!! :(

Det er lige før min mand tjente mere som siteleder for en vindmøllepark i Norge!! Og han er kun automatikmekaniker-uddannet!! Vi trænger i den grad til en ORDENTLIG BOSS som kan finde ud af det....men det sker ikke sålænge lønnen er så latterlig lav.

Hvorfor skulle en mand som er vant til 20 millioner om året tage til takke med slatne 1,2 plus alle de timer han pludselig skal være på, på?? Der er der slf ingen der gider. En god fodboldspiller får mere i løn OM MÅNEDEN end vores øverste chef Lars Løkke! :s

Jeg stritter også imod når jeg hører at "de rige skal betale"....HVORFOR skal en person som tilfældigvis har fået et bedre lønnet job betale for en anden som har valgt en anden stilling??? Det forstår jeg simpelthen ikke.

Jeg mener at man er sin egen lykkes smed. Jeg personligt har valgt et erhverv hvor man tjener ufattelig lidt (pædagog) - super ærgerligt - men det er det jeg brænder for, som kan få mig op af sengen om morgenen og så må jeg også tage til takke med resten. Jeg ligger som jeg har redt.

Der vil også altid være syge og svagt stillede i et samfund og DEM skal man også sørge for, som man gør i dag. De kan få (andre menneskers) gratis penge og tag over hovedet, frit tage alle de uddannelser de vil eller har karakterer til, og sådan skal det fortsat være.

Det at de rige bliver rigere gør jo ikke at de fattige bliver fattigere - ligesom man ser i USA. Det der sker i DK når de rige bliver rigere, det er at de fattigere også bliver rigere og det er derhen jeg vil. Velfærden skal være bedre! Men det kræver at man lefler noget mere for dem som genererer

penge til statskassen og det gør samtilige kommunal-ansatte ikke. Det gør de selvstændige og firmaerne i DK, og derfor er det rigtig dumt at sætte dem til at betale mere - for så flytter de jo bare deres firmaer udenlands - fordi det er for dyrt at producere noget i det her land, og så har vi tabt igen.

De svage bliver ikke rigere før de har indset at der skal penge i kassen før man kan hive penge ud af den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu svarer jeg lige inden jeg læser tråden, for ellers er jeg sikker på jeg bliver påvirket af alle mulige andre meninger ;)

Jeg synes hver person skal have ex. 5 gratis lægebesøg om året - resten skulle der brugerbetaling til. Så har alle mulighed for at gå til lægen, men misbrug vil mindskes. Svage socialgrupper skal stadig have fri adgang, ligesom folk med kronisk behov for oftere lægebesøg også kan få dispensation

I kommunerne er der mange tossede udgifter. Eksempelvis handicappede børn der bliver kørt i taxa tværs over Sjælland på kommunens regning - hver dag. Det MÅ der kunne findes andre løsninger på. Og ellers må forældrene selv sørge for transport, ligesom andre forældre selv transporterer deres børn.

Hvis kommunen anviser en lejlighed til en person, og personen vælger at lade være emd at betale husleje og efterlade lejligheden som en svinesti, så hænger kommunen på regningen. Både for huslejen og rengøring/istandsættelsen. Lad dog lejer betale eller lad boligforeningen tage tabet selv.

SU til hjemmeboende skal skæres væk - Cafeerne udtaler selv, at de vil miste indtægter hvis den frafalder, så er det ikke i høj grad cafe-penge? Mulighed for dispensation, hvis husstandens samlede indkomst er under 250.000 om året.

Drop den nye motorvej i Jylland - der er SÅ mange mere befærdede strækninger på Sjælland eller omkring Vejle der trænger mere!

Kulturen synes jeg også der kan spares på. Ikke idræt, men nok nærmere kunst og museer.

Sundhesdsvæsnet tror jeg har behov for en eller anden reform før det kommer til at fungere. Der bliver postet flere og flere penge i det, og der er stadig ikke nok, da vi får flere muligheder for at helbrede de syge, og behandlingerne bliver dyrere. Det koster penge at redde liv, og det bliver vi heldigvis bedre og bedre til. Men hvis sundhedsvæsnet skal have alle de penge de vil - også i fremtiden - så tror jeg ikke på det kan klares over skatten. Jeg har desværre ingen løsning på problemet, for synes heller ikke brugerbetaling på hospitalerne er vejen frem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man sænker også skatten for de rigeste, og fjerner børnepengene fra familierne... Jeg kunne godt blive ved. Jeg vil gerne at man sørger for at skatten dækker de reelle udgifter vi har. DVS. vi er nødt til at sætte den lidt op og f.eks. lade de rigeste betale mere, så tilbage med topskatten for dem der tjener over 1 million.

Ville bare lige indskyde at man betaler topskat LANGT før man når millionen... En almindelig håndværker betaler topskat. Politibetjenten gør vist også...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er så :)

Jeg kan godt se ud af alle de svar der er kommet at jeg næsten er den eneste blå herinde! :)

Nå, men jeg har sådan lyst til at kommenterer nogle af de punkter du har nævnt, for jeg er meget enig med dig mht til at sætte brugerbetaling på lægebesøg.

Jeg har boet i Norge 3½ år og deroppe har de brugerbetaling hos lægen. Det koster 100 kr pr gang, men børn fra 0-12 år er gratis. Og der er ingen der lider nogen nød af dette af hvad de siger deroppe :)

Sådan skulle det også være herhjemme.

Jeg har sådan lyst til at spørge jer alle, hvorfor i er så meget imod politikernes løn? Ved i overhovedet hvor lidt de får? Jeg synes det stinker lidt af jantelov at sige der skal spares på deres løn og ministerbil!

Helt helt ærligt....er i klar over hvor mange timer de arbejder om ugen? Er i klar over hvor lidt de får i løn? Er i klar over de skal stå til rådighed for møder + diverse rejser alle steder i verden og dermed må give afkald

på det vi alle værdsætter højest? Lad os tage Lene Espersen, hun har 2 små sønner...Jeg har tit tænkt at hun godt nok ikke ser sine børn ret meget...

Når man så har opsumeret dette, så kan jeg godt forstå at vi ikke har bedre folk til at lede det her land, for selvfølgelig er der ikke nogen af de RIGTIG dygtige chefer, der gider arbejde SÅ meget for så lille en slat 1,2 mill er årligt - og det er statsministerlønnen!! :(

Det er lige før min mand tjente mere som siteleder for en vindmøllepark i Norge!! Og han er kun automatikmekaniker-uddannet!! Vi trænger i den grad til en ORDENTLIG BOSS som kan finde ud af det....men det sker ikke sålænge lønnen er så latterlig lav.

Hvorfor skulle en mand som er vant til 20 millioner om året tage til takke med slatne 1,2 plus alle de timer han pludselig skal være på, på?? Der er der slf ingen der gider. En god fodboldspiller får mere i løn OM MÅNEDEN end vores øverste chef Lars Løkke! :s

Jeg stritter også imod når jeg hører at "de rige skal betale"....HVORFOR skal en person som tilfældigvis har fået et bedre lønnet job betale for en anden som har valgt en anden stilling??? Det forstår jeg simpelthen ikke.

Jeg mener at man er sin egen lykkes smed. Jeg personligt har valgt et erhverv hvor man tjener ufattelig lidt (pædagog) - super ærgerligt - men det er det jeg brænder for, som kan få mig op af sengen om morgenen og så må jeg også tage til takke med resten. Jeg ligger som jeg har redt.

Der vil også altid være syge og svagt stillede i et samfund og DEM skal man også sørge for, som man gør i dag. De kan få (andre menneskers) gratis penge og tag over hovedet, frit tage alle de uddannelser de vil eller har karakterer til, og sådan skal det fortsat være.

Det at de rige bliver rigere gør jo ikke at de fattige bliver fattigere - ligesom man ser i USA. Det der sker i DK når de rige bliver rigere, det er at de fattigere også bliver rigere og det er derhen jeg vil. Velfærden skal være bedre! Men det kræver at man lefler noget mere for dem som genererer

penge til statskassen og det gør samtilige kommunal-ansatte ikke. Det gør de selvstændige og firmaerne i DK, og derfor er det rigtig dumt at sætte dem til at betale mere - for så flytter de jo bare deres firmaer udenlands - fordi det er for dyrt at producere noget i det her land, og så har vi tabt igen.

De svage bliver ikke rigere før de har indset at der skal penge i kassen før man kan hive penge ud af den.

nej du er ikke den eneste blå, og jeg kunne simpelthen ikke have skrevet et bedre indlæg selv, jeg vil gerne kommentere men står lige midt i aftensmaden,men måtter bare sige HØRT jeg er så 100% enig i hvad du skriver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er så :)

Jeg kan godt se ud af alle de svar der er kommet at jeg næsten er den eneste blå herinde! :)

Nå, men jeg har sådan lyst til at kommenterer nogle af de punkter du har nævnt, for jeg er meget enig med dig mht til at sætte brugerbetaling på lægebesøg.

Jeg har boet i Norge 3½ år og deroppe har de brugerbetaling hos lægen. Det koster 100 kr pr gang, men børn fra 0-12 år er gratis. Og der er ingen der lider nogen nød af dette af hvad de siger deroppe :)

Sådan skulle det også være herhjemme.

Jeg har sådan lyst til at spørge jer alle, hvorfor i er så meget imod politikernes løn? Ved i overhovedet hvor lidt de får? Jeg synes det stinker lidt af jantelov at sige der skal spares på deres løn og ministerbil!

Helt helt ærligt....er i klar over hvor mange timer de arbejder om ugen? Er i klar over hvor lidt de får i løn? Er i klar over de skal stå til rådighed for møder + diverse rejser alle steder i verden og dermed må give afkald

på det vi alle værdsætter højest? Lad os tage Lene Espersen, hun har 2 små sønner...Jeg har tit tænkt at hun godt nok ikke ser sine børn ret meget...

Når man så har opsumeret dette, så kan jeg godt forstå at vi ikke har bedre folk til at lede det her land, for selvfølgelig er der ikke nogen af de RIGTIG dygtige chefer, der gider arbejde SÅ meget for så lille en slat 1,2 mill er årligt - og det er statsministerlønnen!! :(

Det er lige før min mand tjente mere som siteleder for en vindmøllepark i Norge!! Og han er kun automatikmekaniker-uddannet!! Vi trænger i den grad til en ORDENTLIG BOSS som kan finde ud af det....men det sker ikke sålænge lønnen er så latterlig lav.

Hvorfor skulle en mand som er vant til 20 millioner om året tage til takke med slatne 1,2 plus alle de timer han pludselig skal være på, på?? Der er der slf ingen der gider. En god fodboldspiller får mere i løn OM MÅNEDEN end vores øverste chef Lars Løkke! :s

Jeg stritter også imod når jeg hører at "de rige skal betale"....HVORFOR skal en person som tilfældigvis har fået et bedre lønnet job betale for en anden som har valgt en anden stilling??? Det forstår jeg simpelthen ikke.

Jeg mener at man er sin egen lykkes smed. Jeg personligt har valgt et erhverv hvor man tjener ufattelig lidt (pædagog) - super ærgerligt - men det er det jeg brænder for, som kan få mig op af sengen om morgenen og så må jeg også tage til takke med resten. Jeg ligger som jeg har redt.

Der vil også altid være syge og svagt stillede i et samfund og DEM skal man også sørge for, som man gør i dag. De kan få (andre menneskers) gratis penge og tag over hovedet, frit tage alle de uddannelser de vil eller har karakterer til, og sådan skal det fortsat være.

Det at de rige bliver rigere gør jo ikke at de fattige bliver fattigere - ligesom man ser i USA. Det der sker i DK når de rige bliver rigere, det er at de fattigere også bliver rigere og det er derhen jeg vil. Velfærden skal være bedre! Men det kræver at man lefler noget mere for dem som genererer

penge til statskassen og det gør samtilige kommunal-ansatte ikke. Det gør de selvstændige og firmaerne i DK, og derfor er det rigtig dumt at sætte dem til at betale mere - for så flytter de jo bare deres firmaer udenlands - fordi det er for dyrt at producere noget i det her land, og så har vi tabt igen.

De svage bliver ikke rigere før de har indset at der skal penge i kassen før man kan hive penge ud af den.

Som den socialdemokrat, så er jeg bare nød til at svare på det du skriver. Jeg er stadig imod betaling af lægebesøg, for jeg mener stadig, at det kommer til at ramme de svageste i samfundet og de bliver altid ramt.

Angående politikerne, så har de altså også andre privilegiummer, som jeg pt, hvor vi står i en krisesituation, hvor alle andre skal sparre og folk bliver fyret pga besparrelser ígen pga besparelser, så synes jeg ikke de skal have de privilegiummer som fuld løn under barsel, som de jo faktisk får, hvilket resten af befolkningen ikke gør. Og mange andre har fået meddelt, at de ikke kan få lønstigninger pga krisen, men politikkerne kan godt, det gør mig harm.

Ja det er et hårdt job de har, men det er vi andres job også især efter alle de fyringer...

Jeg siger ikke de rige skal betale det hele, men eftersom de har flere penge, så har de også muligheden for at kunne betale mere. De brede skuldre bærer tungest. For det med sin egen lykkes smed, ja hvad så med dem, der ikke har mulighederne? hvad med dem som går ned med stress? og vi er ikke alle ens, hvilket vil sige, at nogle ikke helt har samme muligheder for at gøre karriere og skabe sig selv en stor formue, de bør da have hjælp...

Mit skræk senarie er, at vi bliver ligesom i amerika, hvor man kører efter egen lykkes smed, og hvor alle dem, som ikke har mulighederne. Ja det bliver tabt på gulvet og må nøjes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Desuden synes jeg også, at der bla kunne sparres på politikernes lønninger. Nu har vi politikere, som får fuld løn under hele deres barsel, hvilket resten af de danske kvinder ikke får. De fleste får kun fuld barsel i 14 dage og må så ned på dagpengesats. I disse krisetider, så kunne der evt. startes med at sparre der.

Eller droppe alle de studierejser som både kommunale men også folktingspolitikere tager på til flere 1000 kr pr. mand...

Langt de fleste kvinder har da fuld løn de første 6 måneder af deres barsel?! Eller er der noget jeg har misforstået? Det har man i hvert fald haft alle de 4 steder (privatansat) jeg har været, og har hørt fra mine offentlige ansatte bekendte at deres barsel er bedre end i det private - Der hvor jeg er nu er det endda 1 år med fuld løn som jeg forstod det på kaffe-snakken til eftermiddag.

Jeg synes langt de fleste politikere fortjener deres løn. De har ikke et 8-16 job, skal konstant være opdateret om alting, og kommer jævnligt på forsiden af diverse aviser og blade fordi de er kommet til at sige en forkert sætning. Ikke om jeg ville gøre det for den løn de får! Derimod kunne deres pensionsordninger godt trænge til at blive justeret, for der scorer de kassen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har markeret noget med fed, for jeg synes jo, at det er skrækkeligt, at vi har et samfund, hvor folk er nød til at bruge lægen, fordi de er ensomme, og ikke har andre muligheder....

Helt enig... Men hvorfor kan alle disse mennesker ikke finde sammen i noget netværk? Hvad skal der til for at de finder hinanden, så de kan snakke sammen, i stedet for at bruge lægens kostbare tid?

/Burde vist have brugt multi-qoute i den her tråd, beklager.../

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men betaler de "rige" ikke allerede mest, ved at vi betaler en procentdel af vores inkomst i skat?

skal der ikke være en fordel ved at sidde i de høje stillinger så der kommer nogle penge ind den vej?

i og med vi betaler procentvis betaler min kæreste feks. dobbelt så meget i skat som mig, hvilket han gør med glæde, men hvorfor skal han straffes yderligere, ved at betale en højere procentsats end feks. mig-? gør det ikke det at tage en lang uddannelse og få en højrere stilling ret uinteressant?

Nu er det jo ikke sådan at ret mange af de omtalte "rige" tjener flere millioner om året

feks de 10% der tjener mest i Danmark, betaler 11 gange så meget i skat som de 10% der tjener mindst, det syntes jeg da giver et billede af at de brede skuldre allerede bære mest som det er nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men betaler de "rige" ikke allerede mest, ved at vi betaler en procentdel af vores inkomst i skat?

skal der ikke være en fordel ved at sidde i de høje stillinger så der kommer nogle penge ind den vej?

i og med vi betaler procentvis betaler min kæreste feks. dobbelt så meget i skat som mig, hvilket han gør med glæde, men hvorfor skal han straffes yderligere, ved at betale en højere procentsats end feks. mig-? gør det ikke det at tage en lang uddannelse og få en højrere stilling ret uinteressant?

Nu er det jo ikke sådan at ret mange af de omtalte "rige" tjener flere millioner om året

feks de 10% der tjener mest i Danmark, betaler 11 gange så meget i skat som de 10% der tjener mindst, det syntes jeg da giver et billede af at de brede skuldre allerede bære mest som det er nu :)

Jeg synes også de "rige" betaler rigeligt i forvejen. Som oftest arbejder de også mere (uden at få betaling eller afspadsering for det), har brugt længere tid på at uddanne sig, og har et større ansvar i dagligdagen.

Jeg synes kun det er fair, at en økonomichef med en arbejdsuge på 50+ timer og 5 års uddannelse har væsentlig mere udbetalt en en kontorassistent på 37 timer med 2 års uddannelse! Flid skal belønnes, ellers er der til sidst ingen der gider uddanne sig, og hvor er Danmark så på vej hen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes som mange andre også at de "rige" betaler nok som det er nu.

Hvis man er god til at spare op igennem livet, hvorfor skal man så straffes og fx selv betale for hjemmehjælp når man bliver gammel frem for en anden der har brugt alle pengene hver måned uden at tænke på fremtiden. Det må da være lige for alle.

Ja vi skal selvfølgelig hjælpe de svageste i samfundet, men de svageste skal jo ikke op på samme niveau som de "rigeste" - de yder jo ikke det samme for samfundet.

Ja jeg er blå og jeg er stolt af det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først vil jeg sige, at jeg er super glad for det ikke er mig der er statsminister, og skal tage beslutninger der altid vil gøre nogen sure og utilfredse ;) For ligegyldigt hvordan man gør det, så vil der være nogen der ikke synes det er en god idé og omvendt.

Nu kommer jeg måske med en liiidt underlig påstand, som muligvis skal tages med modifikationer, men jeg har tænkt meget over hvordan jeg lige skulle formulere det, bur here it goes: "jeg tjener lige nøjagtig så meget, at jeg bliver "fattig" af det"

Forklaring: Jeg har en indtjener der svarer top-skat, har lang uddannelse, godt job og god løn. Manden er desværre ledig og har (stort set) været siden endt (og meget lang cand.mag uddannelse) for snart 3 år siden. Vi har altså ikke super meget at gøre med, når manden er på dagpenge. Til gengæld har vi åbenbart så meget, så der ikke kan gives tilskud til dagpleje, SFO, medicin eller andet. Vi har her i husstanden desværre et medicinforbrug på ca. 15.000 kr om mrd. Pga ingen tilskud betaler vi altså fuld pris for det hele- eller dvs. at vi jo nok betaler det andre "normale" mennesker gør. Alligevel kan jeg ikke lade være med at tænke, at hvis jeg nu ikke havde en løn der svarer top-skat, KUNNE vi godt få tilskud til det ene og det andet. Men fordi vi betaler det hele, står vi faktisk i sidste ende med færre penge, end hvis jeg tjente mindre- make sense??

Derudover er jeg DYBT forundret over, at jeg har fundet ud af at mit rådighedsbeløb ville være dobbelt så stort, hvis jeg var alenemor i lejlighed- hvad sker der lige for det??

Jeg er i mod brugerbetaling hos lægen- meget farvet og egoistisk argument jeg har; men vi ville nok også skulle bruge 500 kr om mrd på dét (sådan ca i snit) hvis brugerbetalingen f.eks. var på 250 kr. Vi er desværre i en helbredsmæssig situation der gør, at vi er nødt til disse lægebesøg og kontroller. Jeg synes faktisk at jeg betaler rigeligt selv ;)

Omvendt er jeg SÅ taknemmelig for alle de ting der er "gratis"- Danmarks sikkerhedsnet for eksempel. Vi ville være total ruinerede eller døde, hvis vi selv skulle have betalt for hospitalsophold, lægebesøg osv. Vi ville også være ruinerede, hvis kommunen ikke i forvejen betalte de ca. 6500 kr det koster for hvert barn at blive passet i DP/VS og som alle "får" betalt- godt nok måske uden at vide det. Jeg er også taknemmelig for børnechecken der kommer dumpende ind, uden jeg behøver gøre en fis. Penge, som jeg på en måde ikke kan se jeg har fortjent (altså jeg er super glad når de kommer :) )

Opsummering; synes det er super ærgeligt, at jeg ville have flere penge, hvis jeg tjente mindre eller hvis jeg gik fra min mand (og vel at mærke tog datteren med) Jeg mener der er noget der går helt skævt her ;)

MEN jeg gad vitterligt ikke være statsminister, minister eller andet- for faktisk tror jeg ikke jeg har hjerne nok til at udtænke en plan der ville tilfredsstille hele Danmarks befolkning. Endelig er enig i, at statsministerlønnen ikke er var en løn der kunne få mig til at tage udfordringen op :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes som mange andre også at de "rige" betaler nok som det er nu.

Hvis man er god til at spare op igennem livet, hvorfor skal man så straffes og fx selv betale for hjemmehjælp når man bliver gammel frem for en anden der har brugt alle pengene hver måned uden at tænke på fremtiden. Det må da være lige for alle.

Ja vi skal selvfølgelig hjælpe de svageste i samfundet, men de svageste skal jo ikke op på samme niveau som de "rigeste" - de yder jo ikke det samme for samfundet.

Ja jeg er blå og jeg er stolt af det :)

Lige præcis! :) Well said! :)

Dette er til Vanni: Mht dem som fx går ned med stress, ja jeg er jo én af dem plus en depression oveni hatten, de skal slf hjælpes som jeg også skrev, folk kan jo ikke gøre for de bliver syge. Dem som er kronisk syge skal der også være særregler for, så de ikke blir ruineret af at rende til læge mange gange. Selvfølgelig skal de det. I Norge fungerer det upåklageligt, hvorfor skulle det så ikke gøre det her?

Jeg kender ikke noget til at nogle politikere har fået lønstigninger for nyligt? Ja der er mange der bliver fyret pga besparelser, men det er ikke regeringens skyld, det er kommunerne som har ansat alt for mange ifht hvad de havde råd til. Jeg kender desværre ikke til reglerne for løn under barsel så det kan jeg naturligvis ikke kommenterer på. Men har ikke ondt i bagdelen over nogle får det, når man tænker på hvilke kræfter de ellers lægger i deres arbejde uden deres familie omkring sig.

Som jeg skrev tidligere vil der altid være nogen som enten er handicappet etc som ikke magter eller kan være egen lykkes smed - og de skal som tidligere skrevet hjælpes! Selvfølgelig skal de det.

Men - nu har jeg også min lillebror i tankerne som glimrende eks. - en nasser af rang, han skal dælmer ikke hjælpes!! Min bror er født under fuldstændig samme vilkår som alle andre funktionsdygtige mennesker i dk, han gider bare ikke deltage...men råbe op om "de rige" og blive sur når han ikke kan låne penge eller komme på ferie....uhhhh blir bare så gal, for hans slags er der RIGTIG mange af i DK :(

Mit skrækscenarie er også at blive som USA, det er der vel ingen danskere der ønsker, vi elsker at vi har et netværk hvis det går galt, og det skal bevares. Men for at bevare det netværk så skal der penge i kassen det er klart, og de kommer ikke fra Fru hansen som er kassedame i Brugsen eller Mette som er pædagog i den kommunale børnehave osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville bare lige indskyde at man betaler topskat LANGT før man når millionen... En almindelig håndværker betaler topskat. Politibetjenten gør vist også...

Ja en almindelig tømrer betaler topskat. Min mand har gjort det i mange år, han er tømrer. Da jeg selv var maler lå jeg lige under grænsen til topskat, så man skal ikke over en mill. for at betale.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER