Guest

Løn tilskuds job

9 indlæg i dette emne

Jeg er arbejdsløs, men i dag har jeg fået en aftale i stand om et job med løn tilskud... Jeg er bare mega glad og super rundt på gulvet.

Nu kommer jeg så bare til at tænke på hvad det helt præcis indebærer:

Får jeg noget ud af det økonomisk?

Hvordan er det med dagpenge - og hvordan er det med dagpenge perioden?

Er jeg overhovedet berettiget til det? eller er det bare noget man kan komme ud i når man ikke har et job?

Hvad er mine rettigheder i forhold til lægebesøg, jordemoder besøg osv? Skal jeg have datoerne med imorgen så han kender dem.

Skal jeg fortælle at jeg er gravid? - han ved godt jeg "bare" skal have noget at lave indtil sommerferien, men ikke hvorfor.

De vil gerne starte med en 4 ugers praktik og det passer mig egentlig fint nok, bare jeg kommer ud og lave noget, inden jeg går i stå herhjemme. Lige nu kan jeg ikke få job, til trods for en rigtig GOD ansøgning som flere fagfolk som arbejder med det til dagligt har rost i høje toner, samt lånt en kopi til inspiration til andre - så den er der ikke noget i vejen med. Men med graviditeten oveni er det da HELT umuligt. Derfor vil jeg jo også gerne have noget på CVet der er relevant og det er det her! - men må det komme på CVet?

Ok jeg er skrup forvirret og A-kassen har lukket - kan i hjælpe???? :help :help :help :help :help :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jep jeg kan hjælpe :) dog ikke iht graviditet bare generelt. Om du får noget ud af det økonomisk afhænger af om det er privat eller ej. Er det hos en privat arbejdsgiver får du nemlig løn ( han får det udbetalt til dig der svarer til dagpenge ca og skal selv betale resten). Er det ved kommunen du bliver ansat for du KUN dagpenge udbetalt og derfor er der ingen økonomisk fordel. I praktikperioden får man ingen løn men kun dagpenge og det er uanset om det er privat eller ej.

Og ja selvfølgelig må du skrive det på cv'et, det er netop det det er godt for :)

Nan er reelt arbejdsløs når man er i løntilskud og du bruger stadig af din dagpengeperiode

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er et offentligt løntilskud så kan du komme i det altid... fra den dag du bliver ledig.

det du får ud af det er at du kan skrive mere på dit CV og du er i beskæftigelse...

du får en anelse mere udbetalt end hvis du er på almindelige dagpenge - ikke ret meget mere, og du bruger af din dagpengeperiode mens du er i løntilskud... det var den forklaring jeg fik på jobcenteret...

Hvis det derimod er i det private du skal i løntilskud så er du vist selv med til at forhandle din løn...

Det er det jeg har noteret... håber det kan bruges...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak!!!

Altså bare jeg ikke får mindre end dagpenge så er jeg godt tilfreds :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep jeg kan hjælpe :) dog ikke iht graviditet bare generelt. Om du får noget ud af det økonomisk afhænger af om det er privat eller ej. Er det hos en privat arbejdsgiver får du nemlig løn ( han får det udbetalt til dig der svarer til dagpenge ca og skal selv betale resten). Er det ved kommunen du bliver ansat for du KUN dagpenge udbetalt og derfor er der ingen økonomisk fordel. I praktikperioden får man ingen løn men kun dagpenge og det er uanset om det er privat eller ej.

Og ja selvfølgelig må du skrive det på cv'et, det er netop det det er godt for :)

Nan er reelt arbejdsløs når man er i løntilskud og du bruger stadig af din dagpengeperiode

Enig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også i job-med-løntilskud, og jeg får også "bare" udbetalt dagpenge. Jeg ved ikke, om man har direkte LOV til at holde fri til jordmoder etc, men jeg har i hvert fald ikke haft nogen problemer med det. Men du har jo ret til f.eks. at tage til læge eller tandlæge, så vil da tro, at jordmoder er det samme!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her hos os, hvor vi har en del løntilskudsstillinger, er folk ansat på samme vilkår som alle andre (pånær det med lønnen). Dvs. hvis man man er syg, skal til læge, jordmoder eller andet, gælder der præcis de samme regler som for alle andre ansatte. Det samme gælder en evt. afskedigelse, påtale - ja, alle juridiske aspekter af en ansættelse. Så hvis I har en personalehåndbog på dit arbejde, så læs evt. den igennem og se, hvad der gælder hos jer - for det er de vilkår du har.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ok cool - tak for alle jeres svar!

Jeg var ude og snakke med vice inspektøren i dag og han fik total julelys i øjnene - jeg er vist det man kalder at skyde papegøjen til den stilling (jeg er vist så rigeligt overkvalificeret)! Så han var SLET ikke i tvivl om at jeg da skal der ud - først i en 4 ugers praktik og derefter som ansat i en stilling med løntilskud indtil sommerferien hvor jeg går på Barsel. Jeg er uddannet pædagog - og praktikpladsen er som undervisnings assistent i en 1 klasse.

Jeg er VIRKELIG glad for så skal jeg ud og gøre nytte igen - og det lyder til at der alligevel vil være lidt udfordringer i det - håber at klasselæren er rigtig sød og lydhør overfor mig og at hun er en god samarbejdspartner. Men ellers er det rart bare at have noget at stå op til HVER dag, at kunne betyde noget for andre, at hjælpe hvor der er brug for det, se smil og grin hver dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder dejligt for dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER