Totterpigen

Lille Elliots fødsel.

9 indlæg i dette emne

natten til onsdag den 22 febuar vågnede jeg flere gange pra. kraftige plukveer det var første gang jeg mærkede noget.

næste morgen tog, min mand afsted på arbejde og han sagde for sjov nu føder du ikke idag, jeg har en masse arbejdsopgaver som skal løses du må vente til fredag når vi har været i banken. (vi skulle til møde i banken d. 23 feb. da jeg kørte galt i vores bil, så vi havede akut brug for en ny, da min mand arbejder meget langt væk) jeg berogligede ham med at det bare var plukveer.

I løbet af dagen fik jeg flere og flere plukveer så hen ad eftermiddagen tog jeg et langt varmt karbad det hjalp rigtig meget. jeg havde aftalt med min lillesøster at hun skulle komme forbi til lidt søskende hygge ved en 18 tiden. jeg fortalte hende om mine plukveer og hun blev helt vild, så kan det være du føder i morgen sagde hun (mine forældre, min søster og vi skulle havde været til thailand d. 24 feb. men da jeg havde termin d. 25. feb. så skulle vi jo ikke med. men min søster og forældre havde jo betalt rejsen så de var nød til at tage afsted.) nej det tror jeg ikke du skal satse på sagde jeg til hende. da vi skulle til at spise ved 19 tiden kom min mand hjem fra arbejde. vi satte os til at spise, men jeg kunne ikke rigtig få noget ned, jeg havde for ondt... min mand og søster mente bestemt ikke at det kunne være plukveer, for de kom for ofte. så de valgte at tage tid på dem der var ca. 4 min. imellem men de var meget ureglmesige. min mand blev ved med at spørge om han ikke skulle ringe til fødemodtagelsen, men jeg nægtede da jeg stadig ikke mente det var rigtige veer.

jeg havde hørt at rigtige veer var du ikke i tvilv om, og jeg var jo i tvilv så det kunne det jo ikke være...

ved 20 tiden mente både min søster at nu skulle vi alså ringe, jeg gav dem lov, for at få fred. så de tog lige tid igen på veerne og nu var der kun 2 min imellem.

min mand ringede så til fødemodtagelsen. de bad om at snakke med mig og da hun bad om mit cpr. nr. kom der en ve så min mand måtte afslutte samtalen. vi blev bedt om at komme ind.

min søster ringede så derefter til min far og han kørte os så på sygehuset.

min søster tog med min far hjem, har senere fået afvide at da hun så min mor var hun brudt ud i gråd for hun havde ikke kunne lide jeg havde så mange smærter... syntes det er lidt sødt :7himmel

da vi ankom til fødemodtagelsen blev jeg undersøgt af en jdm, jeg havde åbnet mig en finger og så skulle hun jo også høre hvordan lillemanden havde det så hun satte en maskine til at overvære hans hjertelyd, den skulle jeg ligge med i 20 min, da de var gået. kom jdm. ind igen... hun kiggede lidt og sagde jeg kan se at din baby sover, så du må ligge lidt længere der gik lidt over 3 kvarter før hun kom ind igen og der havde jeg så mange smæter. så hun tilbød mig, det de kaldte smæretepakken...som bestod af noget pernodil og lidt andre ting.

ja tog imod smærte pakken og vi fik et rum så vi kunne sove lidt. det hjalp ikke rigtigt.

kl. 22.30 var jeg åbnet mig 3 cm og der fik jeg så noget morfin det hjalp rigtigt meget. jeg fik sovet lidt men da vandet gik kl. 23 kom smærterne hurtigt igen.

jeg havde ønsket at komme i badekar så jdm gik igang med at fylde karet, da vandet gik.

kl. 24 kom jeg ind på fødestuen, men kar var endnu ikke klar. det blev først klar ved 01 tiden. det var rigtig rart at komme i det varme vand. kl. 01.40 havde jeg volsomt pressetræng og jdm mærkede efter og hun sagde til min store forbløfelse at jeg var helt åben og hun kunne mærke barnets hoved. så jeg skulle bare prasse... 14 min efter var lille Elliot født... det var helt fantastisk oplevelse at få sin søn op maven. min mand fik klippet navlestrengen og fik derefter sin søn i armene, så jdm'en kunne hjælpe mig med at få født moderkagen. det var lidt af en lettelse a få den ud, derefter hjalp jdm'en mig ud af karet det var tilgengæld ikke sjovt.

jeg rystede over hele kroppen, så jeg knap nok kunn gå...men jeg kom op på fødelejet hvor jeg fik min søn i armene igen og en varmelampe kom over os, da jeg stadig rystede som en lille hund.

efter jeg blevet undersøgt blev det lillemandens tur han fik scoren 10. og vejede 3152 og var 50cm lang :loveshower ved 5 tiden kom vi ned på persienthotellet så vi alle kunne sove lidt.

og næste formiddag kom de stolte bedsteforældre og hans meget stolte og urolige moster :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med ham :loveshower

Det lyder bare som en god fødsel :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med lillemanden :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med den lille :) hvor dejligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

stort tillykke!! :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med Elliot :hurra det lyder da som om det ikke kunne vaere gaaet meget bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke :loveshower dejlig fortælling!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER