Solvej99

Hjææææææææælp

6 indlæg i dette emne

Åh nej.

Har lige opdaget en stor plet mug/svamp i hjørnet af vores soveværelse bag sengen.

Der kommer en maler og ser på det i eftermiddag, men jeg er lidt bekymret nu.

Jeg er i uge 4+5. Kan det skade fostret?? :unsure

Knus

Maria

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi står desværre i samme situation.. Også i soveværelset.

- HUSK at jeres maler ikke bare må male det over .. det nytter ikke noget!

Jeg sidder pt. og læser om det på nettet for at finde ud af om det har betydning for forsteret .. jeg ved, og kan mærke, at det påvirker mig.. har hovedpine og er lidt besværet med vejrtrækningen - men er nu også ret bekymret for om den lille tager skade.

Alternativet er jo at flytte .. men synes bare 15.000-20.000 til et nyt indskud er MANGE penge lige nu!

Har I kontaktet jeres udlejer`?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor i andelslejlighed og jeg har lige skrevet til formanden for andelsforeningen i dag.

Da jeg flyttede ind i lejligheden var der også en smule svamp i stuen. Det blev behandlet med en eller anden form for spray og derefter malet over. Det er aldrig kommet tilbage og har boet her i 2 1/2 år nu.

Så håber vi kan gøre det samme i soveværelset.

Men det er jo ikke så rart, hvis det har kunnet skade fostret. Synes dog ikke at jeg kan mærke noget på mig selv - heldigvis <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en lille plet i vores køkken. Nok fordi den væg er meget kold, og der samtidig bliver forholdsvis fugtigt i rummet - både pga damp fra madlavning og fordi vi i samme rum har vores tørrestativ stående, når vi tørrer tøj.

Efter at have søgt og læst lidt på nettet, fjernede jeg pletten sådan: Jeg tog en klud med ren klorin på og tørrede mug-pletten af - den var nem at tørre af, og man kan ikke se, den har været der. Jeg lod klorinen "virke" i ca. en halv times tid bagefter og vaskede derefter et par gange med vand. Der er endnu ikke nogen form for tegn på, at den vil komme tilbage. Så jeg tror/håber, det har virket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en lille plet i vores køkken. Nok fordi den væg er meget kold, og der samtidig bliver forholdsvis fugtigt i rummet - både pga damp fra madlavning og fordi vi i samme rum har vores tørrestativ stående, når vi tørrer tøj.

Efter at have søgt og læst lidt på nettet, fjernede jeg pletten sådan: Jeg tog en klud med ren klorin på og tørrede mug-pletten af - den var nem at tørre af, og man kan ikke se, den har været der. Jeg lod klorinen "virke" i ca. en halv times tid bagefter og vaskede derefter et par gange med vand. Der er endnu ikke nogen form for tegn på, at den vil komme tilbage. Så jeg tror/håber, det har virket.

Du har jo kun fjernet det yderste at muggen, muggen sidder jo også inde bag tapet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha..... jeg håber det 'bare' er mug.

Vi havde skimmelsvamp i vores hus og måtte flytte ud en uge mens det blev renset. Dvs. alle vægge i hele huset fik pillet tapet og puds af og så blev der renset derinde.

Inden skulle hele huset pakkes ned. ALLE møbler, ting, tøj osv.

Derefter kunne vi flytte tilbage og bo i et rum af gangen mens vi satte de andre i stand. 3 mdr. uden lys, sovende på madrasser i vores lille stue alle sammen, spise på gulvet osv. da der ikke var plads til møbler.

Det var MEGET hårdt (20 kvm med dengang 4 børn om vinteren hvor man ikke lige kan smutte ud og sidde i haven) i et halvt år, og håndværkere i huset næsten døgnet rundt og masser af arbejde for os ud over fuldtidsjob.

Derudover kostede det os ca. ½ mil. og nej - forsikringen dækker ikke skimmelsvamp da det ikke er en pludselig opstået skade.

Så endnu engang - jeg håber det bare er mug i har og så skal i være glade for at i bor til leje og ikke selv skal betale :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER