betina88

hvad ville i gøre???

20 indlæg i dette emne

hej...

lige lidt forhistorie først, var ved lægen i torsdags og fik konstateret bækkenløsning, og skulle deltidssygemeldes og det ringede jeg så og fortalte min øverste leder samme dag, som sagde at jeg bare skulle snakke med min gruppeleder idag mandag. og det gjorde jeg så imorges, men synes bare jeg fik en sur modtagelse og sure svar tilbage, som f.eks. at så ku man ikke ønske fri eller ferie, og kunne ikke melde sig syg osv. og så fortalte hun at hun sku ha lavet en duelighedserklæring på mig med hvad jeg måtte lave og sådan, som lægen også skal godkende, men hun havde ikke tid til at få den udfyldt i denne uge og det meste de første to dage i næste uge var hun der heller ikke så det måtte vente, men det er jo ikke bare lige sådan at få en tid ved min læge... synes faktisk ikke hun var ret samarbejdsvillig.

synes jeg står lidt i et dilemma og ved ikke helt hvad jeg skal gøre, havde mest lyst til at tage hjem efter sådan en omgang fra hende og så ikke komme igen før efter barsel.

hvad ville i gøre hvis det var jer???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv for en l.... situation.

Jeg ville i første omgang forsøge at tage endnu en snak med hende om at det jo for helvede ikke er fordi du har bestilt en bækkenløsning. Du gør det jo ikke for at irritere hende. Hvis ikke det hjælper ville jeg tage en snak med den øverste chef.

Hvis hun ikke kan finde tid til at udfylde papirer mv som gør du kan blive deltidssygemeldt ville jeg få din læge til at heltidssygemelde dig indtil alt er afklaret. Du er nødt til at passe på dig selv så det ikke bliver værre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville lige tage fat i fagforeningen og få nøjagtigt afvide hvad en deltidssygemelding betyder for arbejdsgiver rent admin.

Og derefter fortælle dem det så tingene ikke var så uoverkueligt for dem.

Derefter bestille en tid ved lægen og sige til din chef at det er tiden, papirene skal ligge klar inden

I skulle jo gerne samarbejde bagefter.

Muligvis det kunne tænkes at hun ikke må ansætte en vikar for dig i de timer du skal gå ned indn de finder en til din fulde stilling. Så hun følte at hun blev presset alle steder fra. Tag lige en snak med hende igen tror måske hvis hun var presset og kort for hovedet at de korte svar kommer deraf.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville lige tage fat i fagforeningen og få nøjagtigt afvide hvad en deltidssygemelding betyder for arbejdsgiver rent admin.

Og derefter fortælle dem det så tingene ikke var så uoverkueligt for dem.

Derefter bestille en tid ved lægen og sige til din chef at det er tiden, papirene skal ligge klar inden

I skulle jo gerne samarbejde bagefter.

Muligvis det kunne tænkes at hun ikke må ansætte en vikar for dig i de timer du skal gå ned indn de finder en til din fulde stilling. Så hun følte at hun blev presset alle steder fra. Tag lige en snak med hende igen tror måske hvis hun var presset og kort for hovedet at de korte svar kommer deraf.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fagforeningen har ALTID hjulpet mig - så jeg er enig med de andre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

prøver at tage en snak med hende imorgen igen, og er det det samme, prøver jeg lige den øverste chef inden fagforeningen... men er måske også bare mere følsom pt pga alle hormonerne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville lige tage fat i fagforeningen og få nøjagtigt afvide hvad en deltidssygemelding betyder for arbejdsgiver rent admin.

Og derefter fortælle dem det så tingene ikke var så uoverkueligt for dem.

Derefter bestille en tid ved lægen og sige til din chef at det er tiden, papirene skal ligge klar inden

I skulle jo gerne samarbejde bagefter.

Muligvis det kunne tænkes at hun ikke må ansætte en vikar for dig i de timer du skal gå ned indn de finder en til din fulde stilling. Så hun følte at hun blev presset alle steder fra. Tag lige en snak med hende igen tror måske hvis hun var presset og kort for hovedet at de korte svar kommer deraf.

Jeg er enig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syntes du skal tage en snak med fagforeningen før du taler med hende igen, for lige at få styr på facts - de går jo ikke ind i sagen medmindre der bliver problemer med det - det er bare for at de kan vejlede dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke oplevet de ting du beskriver, som de siger ikke kan lade sig gøre, det med ikke at kunne melde sig syg osv, de gange jeg har været deltidssygemeldt. Det lyder helt vildt forkert i mine ører! Jeg ville også lige kontakte fagforeningen inden endnu en snak med dem. For så kan du nævne dine rettigheder, hvis det bliver nødvendigt.

Håber i finder en god løsning. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tag en snak med din tillidsmand. Du kan eventuelt have ham/hende med ved næste snak med din chef. Hun kan ikke sådan bare feje din deltidssygemelding hen.

Selvom man er deltidssygemeldt kan man stadig få influenza, halsbetændelse osv. Og du har stadig en masse ferie du har RET til at afholde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har nærmest stået i samme situation da jeg blev deltids sygemeldt, min snak endte med at jeg sad og tudede på mit arbejde. Jeg ringede til min fagforening bare lige for at have facts på plads inden jeg skulle snakke med min chef igen. F.eks fik jeg at vide at man typisk ikke bruger Duelighedserklæring i tilfælde med graviditet. Hende fra fagforeningen synes og jeg skulle tage min toillidsmand med næste gang jeg skulle tale med min chef, bare for at sende et signl om at de ikke skal spille med mig.

Jgeg talte desuden med min læge som efter kort tid valgte at fuldtids sygemelde mig bla også fordi min arbejdesplad ikke var samarbejdsvillig. Min jordemoder bakkede op om dette. Så mærk efter i maven og husk der er ikke nogen der kommer og takker dig bagefter. Så pas på dig selv :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tale med hende igen og hvis der ikke kommer en bedre tone imellem jer, så ville jeg klart sætte min fagforening ind i sagen og bede dem om at hjælpe! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har selv været deltidssygemeldt og der var ingen problemer.

Fik både ferie, og kunne være syg uden noget brok :)

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik det egentlig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jamen har haft en kort snak med hende igen, hvor jeg synes hun var lidt lige sådan, hun mente at jeg sku arbejde mine normale dage i ugen og så bare kun med 4 timer, men så får jeg for mange timer, men jeg fik da lavet min duelighedserklæring, som lægen nu ska godkende onsdag og så ska jeg ha en snak med lægen om hvor mange timer jeg må arbejde i alt om ugen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok jamen så er der da fremskridt - men syntes du skal prøve at snakke med jeres tillids repræsentant om hvordan det liiiiige er. Bare sådan en uformel snak, så ved hun/han jo også at du står i en lidt træls situation som en deltids sygemelding jo er!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hende ville jeg så aldrig tage fat i, da hun opfattes og er nærmest "bedste veninde" med min chef, hvis man kan kalde det, ville nok hellere kontakte fællestillidskvinden hvis det sku blive aktuelt. men ellers vil jeg gå til den øverste chef for ældrecenteret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ok!!! <_< Så tror jeg også bare jeg ville finde en anden måde... Men :goodluck Jeg håber det hele ordner sig!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville lige tage fat i fagforeningen og få nøjagtigt afvide hvad en deltidssygemelding betyder for arbejdsgiver rent admin.

Og derefter fortælle dem det så tingene ikke var så uoverkueligt for dem.

Derefter bestille en tid ved lægen og sige til din chef at det er tiden, papirene skal ligge klar inden

I skulle jo gerne samarbejde bagefter.

Muligvis det kunne tænkes at hun ikke må ansætte en vikar for dig i de timer du skal gå ned indn de finder en til din fulde stilling. Så hun følte at hun blev presset alle steder fra. Tag lige en snak med hende igen tror måske hvis hun var presset og kort for hovedet at de korte svar kommer deraf.

DITTO! her osse :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom det lyder som om, at der er lidt samarbejde, saa ville jeg lige ringe til fagforeningen og faa noteret det, der er sket og faa helt styr paa, hvad der er rigtig og forkert. Synes det lyder modstandsvilligt, saa jeg ville foele mig bedst tjent med at have vendt det med fagforeningen. Ogsaa fordi det er det, de er der for :)

Pas i hvert fald paa dig selv og bebs

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER