Betty87

Hvor lang tid skal der gå??

10 indlæg i dette emne

Nu har jeg og min kæreste været igang med PB siden august, hvilket vil sige 7 måneder uden held.. Hvornår ville i sige at det er tid til at gå til lægen og blive tjekket om man "virker"??

Mvh Betty87

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Plejer de fleste ikke at sige mindst et år?

Min mand og jeg har også prøvet i 7 måneder, her når vi når ind i marts <_< der må gerne snart ske noget synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går ud fra at det 87 der er i dit brugernavn er dit fødselsår? I så fald er du jo meget ung endnu :)

Normalt siger man et år. Hvis du har nogen meget relevant grund til at tro der er noget i vejen (f.eks. meget ustabile cykluser e.l.) kan man forsøge lidt tidligere - eller hvis man har en meget forstående læge kan han/hun måske gå med til at lave nogle af de opstartende undersøgelser inden.

Men hvis pigen er under 30 og der ikke umiddelbart er noget der tyder på at der er noget galt, så siger nogle læger faktisk at man skal prøve selv i to år!

Vi kontaktede vores egen læge efter ca. 7 måneder, og hun gik med til at tage blodprøver på mig for at tjekke om jeg overhovedet havde ægløsning. Efter det fik jeg så besked på at vente til der var gået lidt over et år inden jeg kom tilbage igen. I mellemtiden valgte vi dog at gå i gang ved en privatklinik, da vi havde en følelse af at det her ikke blev nemt for os - og det er vi utroligt glade for nu her - at vi i det mindste er kommet så langt i processen nu, hvor vi jo virkelig har fundet ud af hvor svært det er lige for os.

Så i mine øjne skader det ikke lige at snakke med din læge omkring det - så får du også en følelse af hvor han/hun ligger i skalaen når det gælder fertilitetshjælp ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også forsøgt i 8 måneder nu uden held, hvad jeg syntes er meget underligt, da jeg blev ret hurtig gravid med mine 2 piger. Men ok der var jeg så også i minten af 20'erne.

Jeg er selv begyndt at spekulere på at kontakte min læge om en videre undersøgelse, da de ved at vi forsøger at blive gravide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi nåede til 9 måned før vi havde heldet med os første gang- det endte som en MA. Derefter havde vi heldet med os i første cyklus efter udskrabning, så vi endte med en (blivende) graviditet efter 1 års prøven.

Måske Husker jeg forkert, Betty87, men har du ikke lige haft en BIO? For så VED I jo, at du kan blive gravid :) Det er svært at holde tålmodigheden i top, for man VIL jo så gerne have graviditeten til at ske, men der er masser af håb- måske tænker man bare for meget over ønsket også sker der ingenting :unsure Da jeg stod med den første positive GT var jeg helt sikker på, at den ikke var der og at det endnu blev en måned uden heldet - vi havde også kun sexet 1 gang omkring ÆL den måned, så jeg havde helt opgivet håbet- og blev snydt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for jeres hurtige besvarelser :kram2

Jo jeg havde en bio i sidste måned, så ja det kan godt være jeg bare skal væbne mig med tålmodighed.. Men er bare SÅ bekymret for om vi ikke "virker" som vi skal - på trods af bio'en..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har prøvet i 6 måneder uden held og jeg er 22 og min mand 28 så vi er også forholdsvis unge. Men jeg vil have skrevet til min læge nu her, da jeg synes at det er mærkeligt der ikk sker noget. Det skal lige siges at jeg har MEGET uregelmæssige cyklusser, så det kan jo også være problemet. Men synes da du skal hører din læge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik til lægen efter 5 måneder, da jeg havde meget uregelmæssig og korte cykli. Blev med det samme henvist til gynækolog. Dog blev Jespers sædkvalitet først testet senere i forløbet, hvilket var dumt, da årsagen lige så meget lå hos ham. Men ja, havde en sød læge der forstod mine frustrationer selvom vi ikke havde prøvet længe og jeg faktisk kun var 21 dengang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 25 og min mand 28. Da vi havde forsøgt i 15 måneder gik vi til lægen og fik, uden nogen som helst problemer, en henvisning. Vi var så heldige at lave en øko baby allerede inden vi var færdig med udredning. Så vil ikke sige at der skal gå 2 år med forgæves forsøg, bare fordi man er under 30.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi gerne ville have nr 2 gik der også lang tid. Men vi havde også en masse andre bekymringer som arbejde, sygdom, flytning og lignende. Da der var kommet lidt ro på gik jeg til lægen omkring den manglende graviditet. Jeg vidste ikke hvor længe vi havde prøvet fordi det ikke havde været intensivt hele vejen igennem men jeg blev henvist med det samme.

Det på trods af at jeg havde et barn i forvejen og havde haft en BIO nogle måneder forinden. Jeg var 26 dengang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER