FruHøjlund

Hjælp til mellemnavn

11 indlæg i dette emne

Hej Tøser.

Selvom jeg ikke er gravid endnu kan vi ikke lade være med at snakke navne herhjemme, men er lige rendt ind i et "problem".

Vi vil rigtig gerne at vores børn får 2 fornavne, fx har vi til en pige overvejet Naya Viktoria, men vi er ikke så gode til at blive enige om drengenavn, jeg har dog forelsket mig lidt i Loke :loveshower og manden er ikke afvisende overfor det, men vi har lidt svært ved at finde navne der passer godt sammen med.

Kan I hjælpe mig?

Vi kan godt lide lidt specielle navne, men ikke alt for underlige og helst ikke "gamle" navne som Viggo og Oskar eller "normale" navne som Mikkel og Anders. (Ja lidt kræsen er man vel ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Loke Alexander

Loke Ferdinand

Loke Philip

Loke Bastian

Hmmm .. tænker lige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja Loke Alexander er bare SÅ fint!

Loke Andreas

Loke Bjørn

Loke Thor

Loke Thorbjørn

Jan Loke

Jens Loke (sammensat syntes jeg de lyder godt)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for foreslag tøser :super

Loke Alexander tror jeg der kommer på listen, men ellers siger de andre navne mig ikke rigtig noget...

Vi har tænkt lidt over det og overvejer Loke Antony eller Loke Elias. Hvad synes I?

Ellers god gerne med flere foreslag :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt li Loke Elias - smager lidt på Loke Anthony... hmmm.... Tjoh... Ikke noget jeg selv ville falde for, men hvis jeg mødte en der hed det tror jeg ikke jeg ville tænke videre over det! Jo måske over Loke, men jeg er også bare VILD med nordisk mytologi!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Loke Marius

Loke Andre

Men synes Loke Alexander er det bedste!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt li Loke Elias - smager lidt på Loke Anthony... hmmm.... Tjoh... Ikke noget jeg selv ville falde for, men hvis jeg mødte en der hed det tror jeg ikke jeg ville tænke videre over det! Jo måske over Loke, men jeg er også bare VILD med nordisk mytologi!

Elsker også nordisk mytologi! Og græsk også :loveshower Men i den græske har de nogle lidt for underlige navne :lolhit (Selvom jeg super godt kan lide Hera, men har manden nedlagt Veto på :( )

Loke Elias er rigtig fint :blush

Ja, det er rigtig fint, men manden er desværre ikke så vild med det :prik

Loke Marius

Loke Andre

Men synes Loke Alexander er det bedste!

Marius er for mig en gammel mand, så det duer ikke, og med André kommer jeg til at tænke på ham sangeren der var fremme i 90'erne, så det er heller ikke et hit desværre :lol

Men tak for jeres foreslag piger, det er dejligt med lidt hjælp :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Loke Alexander syns jeg klinger rigtig fint. Men Loke Elias, selv om det lyder fint, fungerer bare ikke for mig pga Loke er et navn fra nordisk mytologi, mens Elias er et kristent navn. Det kan man selvfølgelig vælge at være ligeglad med, men jeg syns bare det virker mærkeligt at kombinere.

Ham Loke var i øvrigt en ret skidt fyr, han var godt nok intelligent og sjov men han lavede en masse skidt for de andre guder, og var bl.a far til Midgårdsormen, Sleippner og Fenrisulven, som jo var medskyldige i verdens undergang i Ragnarok. Det kan man jo selvfølgelig vælge at syns bare er et sjovt eventyr, hvis man er vild med navnet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Loke Alexander syns jeg klinger rigtig fint. Men Loke Elias, selv om det lyder fint, fungerer bare ikke for mig pga Loke er et navn fra nordisk mytologi, mens Elias er et kristent navn. Det kan man selvfølgelig vælge at være ligeglad med, men jeg syns bare det virker mærkeligt at kombinere.

Ham Loke var i øvrigt en ret skidt fyr, han var godt nok intelligent og sjov men han lavede en masse skidt for de andre guder, og var bl.a far til Midgårdsormen, Sleippner og Fenrisulven, som jo var medskyldige i verdens undergang i Ragnarok. Det kan man jo selvfølgelig vælge at syns bare er et sjovt eventyr, hvis man er vild med navnet.

Kan godt se det med Loke Elias, men i forhold til navne må jeg nok indrømme jeg ikke tænker så meget på hvor de kommer fra mere om det er nogen jeg kan lide klangen af, men som tidligere nævnt så er manden heller ikke helt med på Elias, så det bliver nok under alle omstændigheder ikke aktuelt hvis vi engang får en dreng :)

Og ja, Loke var ikke den rareste person i den nordiske mytologi, men igen så lægger jeg ikke så meget vægt i oprindelsen af navnet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er også vild med Loke Xander :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER