TroldeMor

Laver i barnedåbsplaner?

12 indlæg i dette emne

Jeg så lige Anitas tråd i Juni-tg omkring barnedåb, og jeg bliver da nysgerrig på hvad i Juli-mødre har gjort jer af tanker for barnedåben?

Vi er faktisk allerede nogenlunde fastlagt på en dato..... 9. September regner vi med, for ugen efter rejser mine forældre 2 uger, og så bliver han for stor til dåbskjolen hvis vi venter til bagefter.

Så hvis han kommer til termin som Marlon(man har vel lov at håbe ;) ) er han lige 2 måneder til dåben.

Ellers ved jeg ikke rigtig endnu.... Vi skal holde det herhjemme som med Marlon, og gæstelisten er også uændret,bortset fra et vennepar som vi ikke taler med mere.

Så vi bliver 23 hvis alle kommer.... :)

Og han skal døbes samme sted som Marlon også.

Tema, mad osv. er jeg ikke gået i gang med endnu..... Andet end det ikke skal være blå tema, for det havde vi med Marlon. :)

Faddere er vi ikke helt enige om endnu..... Vi ønsker begge at Kristians bror og kæreste skal stå fadder, men vi er lidt uenige om de sidste 2, for jeg vil gerne have ét vennepar, og Kristian synes et andet :rolleyes

Hvor langt er i kommet i tankerne omkring barnedåben?

Eller navnefest, eller hvad man ellers kan gøre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har slet ikke snakket barnedåb endnu. Men det bliver helt sikkert i Stoholm kirke og frokost hjemme hos os. Og så bliver det bare den nærmeste familie.

Baby skal formentlig døbes i min eller min søsters dåbskjole. De er ens og uden navne. Men pt er de mere gule end hvide, så det kommer an på om de kan renses og blive hvide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

VI holder dåben første lørdag i september :) Det er altid første lørdag i måneden den kirke holder lørdagsbarnedåb.

Det er kirken min kæreste er døbt i :)

Vi holder det ved svigerforældrene, og menuen bliver noget gril :) Burgere og pølser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er jo tidligt ude, for jeg har allerede en planlægningstråd for vores trolds barnedåb :) for døbes skal h'n :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke noget, vi har snakket meget om endnu :) Er helt sikker på at han skal døbes i Vor Frue Kirke i Aalborg (hvis vores præst vil :unsure), for det er ret meget blevet "vores" kirke. :)

Og jeg er også rimeligt sikker på at vi holder det ude. Der er ikke plads til at holde dåb hjemme ved os, og egentlig heller ikke hos nogle af vores forældre. Jeg tænker lidt på at bruge det sted, som min bror har brugt til dåb af sine børn, det virkede rigtig dejligt og afslappet, men ved ikke helt... Kunne jo også være dejligt at have "sit eget sted" istedet for at abe efter sin storebror :lol

Faddere, det ved jeg ikke helt... Det er lidt "tradition" for at det er søskendene, der er faddere, men jeg går lidt og tænker på at det skal være min mands søster (men ikke bror), og min bror (men kun den ene) og så tilgengæld også min brors kæreste... Ikke fordi jeg ikke kan lide min anden bror og Brians bror, men vi har meget mere at gøre med hans søster, min ene bror og hans kæreste. Så det giver mere mening for mig :) Men nu må vi se :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ved hvem er skal bære

:loveshower

Så skal det holdes herhjemme og den skal døbes i min mands familie kirke, hvor vi er gift og begge piger er døbt, samt hele mandens familie.

udover det har jeg ikke planlagt noget som helst

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart tænkte jeg OKAY i er hurtige. Har slet ikke tænk de tanker endnu, tænker at jeg lige skal have den lille først.

Men igen er nok meget forsigtig med at glæder mig for meget endnu, ved godt at det er mig der er lidt ja hvad skal man kalde det hmmm!!!! :lolhit

Men uden vi har talt om noget så ved jeg at det bliver i vores lille lokale kirke og det bliver tort set de samme gæster som de sidste to. Dåbskjolen bliver min families som jeg også selv har været i og de to store er også døbt i den, men det er vist også det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror vi vil have de fleste ting på plads, inden den lille kommer :) Jeg er nået dertil, hvor jeg er nødt til at "tro på det" og det hjælper at planlægge og glæde sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske skulle jeg prøve det. Men som jeg siger til min mand i mine tudeture. Hvor ville det være fedt at kunne smide ALT min viden væk også bare kunne nyde og glæde mig. Men som min jordemoder har sagt så er min hverdag desværre kun at se alt det trælse og ikke alle de lækre unger som bare smutter med hjem. Vil godt lige så helt fast at jeg ikke ønsker at spræde dårlig stemning herinde men bare skriver hvirdan det er fra min synsvinkel. Ville ønske jeg ikke havde min "rygsæk" med mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er da også begyndt at planlægge lidt :loveshower

Jeg ved at det er rart at have nogle ting på plads inden fødslen,

for så er der mere tid til babyen når den kommer :)

Lillesøster skal døbes i samme kirke som vi blev gift, Victoria døbt, min mor, mormor og morbror gift. Så ligger min anden morbror og morfar begravet der.

Festen holdes ude, som sidste. Nok også samme sted. Vi bliver nok ca 40, som sidst.

Jeg er tilgengæld begyndt at finde inspiration til den kage jeg vil lave! Det glæder jeg mig enormt meget til! Jeg elsker at modellere sjove kager!

Inspiration til invitationer, bordkort, menu osv osv...

Jeg vil gerne lave det hele selv, så det tager lang tid :biglove

Så jeg har en hel mappe på skrivebordet, med billeder og ideer :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjemme hos os går diskutionen primært på om Spunken skal døbes eller bare navngives. Jeg hælder til døbes mens manden (som har meldt sig ud af folkekirken) siger navngives. Efter hans mening kan Spunken så selv vælge når den bliver ældre om den vil døbes eller ej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er helt sikre på, at det skal være en dåb. Går godt nok ikke i kirke så tit, men lever (uden at være frelst) alligevel udfra et kristent livssyn. Er bare opvokset med, at det behøver ikke være i kirken man følger sin tro, det kan ligeså godt være i naturen, i familiens skød osv. det er jo en af fordelene ved at være protestant ;)

Vi sørger for dåben, og indskrivningen i den kristne menighed, så er det op til barnet selv, om det vil bekræfte sin dåb ved konfirmationen. Der skal ikke vælges udfra muligheden for fest og gaver, for hvis man vælger ikke at blive konfirmeret, får man en 13/14 års fødselsdagfest, der svarer til. Valget skal udelukkende træffes på baggrund af barnets tro. Sådan er jeg opdraget, og er glad for det. Min ene bror valgte ikke at blive konfirmeret, den anden at blive det. Og jeg endte, efter utrolig megen tvivl, også med at blive det. Men så var det til gengæld også et meget velovervejet valg jeg traf.

Mht. dåben, så er vi enige om, at det skal være i vores lokale sognekirke, hvor der er en fantastisk dygtig præst. Derefter skal familien og enkelte gode venner samles i telt i haven. Vi har slet ikke tænkt i menu og den slags endnu, kun de overordnede linier. Satser i, at det bliver midt-slut august. Så hænger det nemlig stadig fint sammen med et havearrangement.

Dåbskjole, der skal min mor og jeg have designet og syet en ny. Vi har nogle fine kniplinger fra min som skal flyttes over, men ellers vil jeg have helt min egen. Min mor er ikke travlt optaget af, at det bliver min gamle, og jeg vil helst ikke have svigerfamiliens, så derfor helt ny. Så burde ingen føle sig trådt over tæerne!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER