Guest

jordmoder besøg overstået

6 indlæg i dette emne

Så har jeg været til min første jordmoder konsultation og det var bare den sødeste, venligste jordmoder - desværre var hun kun vikar for min rigtige jordmoder, men det gør ikke så meget for så er et positivt førstehånds indtryk på plads.

Jeg skulle underligt nok ikke aflevere en urin prøve.

Hun var rigtig sød og spurgte først sådan lidt ind til hvordan jeg har det, og så sagde hun at hun havde en masse praktiske spørgsmål som vi lige skulle have på plads, nogen af dem ville være lidt kedelige, men det hele skal jo bare være i orden, og så smilede hun så dejlig varmt.

Hun var rigtig lyttende og stillede faktisk mange følge spørgsmål som egentlig ikke skulle skrives ned, men fx så spurgte hun ind til vores mellemnavn fordi hun kendte en der hed det også, og mandens arbejde hvad det egentlig var, hvilke job jeg søgte nu jeg er arbejdsløs osv - bare sådan nogle ting der fik en til at føle at hun havde interesse i én.(hun fik også lige sagt at jeg havde en fin størrelse og ikke var spor tyk, og eftersom jeg får dyrket motion og mine spisevaner er fornuftige så behøvede vi vist ikke at snakke mere sundhed :loveshower )

Jeg fik givet udtryk for at jeg er nervøs for fødslen og hun tog det meget seriøst, anbefalede mig et foredrag, gav en brochure omkring hospitalet og fik på en eller anden måde givet mig det indtryk at det tager vi hen af vejen så jeg ender med at være helt klar når tiden kommer. Ikke sådan "DET skal du ikke være det er der ingen grund til" - mere noget hen ad "Det er nogle tanker du deler med andre, og det er en naturlig del af det at være gravid" så det var virkelig anerkendende og utroligt rart.

Hun spurgte ind til om jeg havde tænkt om jeg ville i gruppe konsultation eller i enkel konsultation og jeg valgte gruppe.

Af flere grunde:

1) en veninde anbefalede det, hun var glad for at hun havde gjort det.

2) man har 2 timer, som man godt nok deler med andre, men man hører jo i længden lidt mere

3) Man hører svar på spørgsmål man måske ikke selv havde tænkt på at stille

4) Min mand skal nok ikke med hver gang, så syntes jeg det er lidt rart at man ikke sidder der helt ensom hver gang

5) man lærer nogle andre gravide at kende og kan dele tanker og erfaringer

6) Der er mulighed for gode dialoger.

Den søde jordmoder blev helt glad da jeg sagde det og sagde at DET bliver de glade for.

Jeg skal i gruppe 3 gange, men har fået endnu en jordmoder tid i maj - tror nærmest den er ekstra, det lød lidt sådan.

Hun mærkede på mig og sagde med det samme at jeg havde en fin livmor, den er præcis som den skal være - og så fik jeg lov at lytte hjertelyd :7himmel

Jeg glæder mig allerede til næste gang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauh et dejligt besøg. Er meget misundelig men meget glad på dine vegne :-))))

Jeg måtte spørge om at blive undersøgt + ingen snak om gruppe eller individuel møde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med et godt besøg. Tror godt, at gruppekonsultation er godt, men jeg tror desværre ikke at det er en mulighed i Viborg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har også valgt gruppe :) tror vi skal mødes hele 5 gange! synes det virkede som den bedste måde at blive godt rustet på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder bare lige som det, du havde brug for - skoent og vigtigt loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER