marypoppins

Må jeg lade min 14 årige datter tage alene til koncert?

11 indlæg i dette emne

hej Piger,

jeg er en en ravnemor som er i tvivl om jeg målade min 14 årige datter tage alene til guitar-pop koncert?

Jeg eller faderen ville så hente og bringe, og koncerten vil vare ca. til kl.22:30. Jeg er meget i tvivl for veninden må gerne og min datter er meget moden og ansvarsfuld, efter min egen overbevisning. Er jeg for streng?

jeg håber at i vil hjølpe mig, for jeg er som sagt meget i tvivl.

Mvh.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis du eller far henter og bringer + hun er sammen med en veninde, så ville jeg sige ok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor er arrangementet, og hvilken type billet har hun?

Nu er jeg nok lidt farvet af at have arbejdet med konceert-sikkerhed, men en række ting er klart:

- ved ståpladser bliver man lettere væk fra hinanden. Jo flere gæster = jo nemmere bliver man væk

- Unge vil gerne stå forrest, og det er der, der er flest mennesker pr. m2, så man kan nemt få følelsen af at blive mast og bevæge sig med mængden, og dermed også risikere at komme væk fra hinanden.

- Folk der kommer for at drikke en fadøl eller 10 og have en fest vil gerne stå op. Det er knap så festligt at sidde ned.

Når det er sagt er sikkerheden på de danske spillesteder meget høj, og guitar-pop koncerter er generelt meget stille og rolige. De eneste der laver ballade til den slags arrangementer er 40+, der har glemt hvordan det er at være til koncert, og ikke kan klare at blive skubbet lidt til.

Jeg ville nok sige OK - men de skulle begge have en telefon på dem, og de skulle aftale et mødested, hvis de blev væk fra hinanden. (Toiletterne eller indgangen er altid gode)

God fornøjelse til hende :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du foeler, din datter er til at stole paa og I aftaler reglerne om moedested, telefonerne og at I henter, saa ser jeg ikke problemer :)

Men jeg kan godt forstaa, hvis du er nervoes ved det. Da jeg var 15 gav min far en billet til Lis Soerensen koncert, hvilket jeg husker som en god oplevelse ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syns umiddelbart det lyder trygt nok, hun er jo sammen med sin veninde og det er ikke særlig sent hun skal hentes. Når du skriver hun er moden og ansvarsfuld så mener jeg også du skal vise hende den tillid. Håber hun får en god koncert aften. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes også umiddelbart at det lyder til at du har en fornuftig datter du kan stole på, og så ville jeg også give lov hvis hun lover at:

Der er et mødested hvis de bliver væk fra hinanden.

De holder sammen og passer godt på hinanden.

De har telefonen (fuldt opladet) på sig med vibrator så de kan mærke hvis den ringer, eller der kommer en sms.

Hvis der sker noget ringer hun til dig.

og så gør det klart at du viser hende STOR tillid ved at give hende lov, og hvis hun kan leve op til det, så kan hun jo også få lov en anden gang, det virkede i hvert fald på mig da jeg var ung teenager!

Jeg var selv 15 da jeg var af sted til min første koncert med min lillesøster på kun 10 - virker vildt nok at vi fik lov, men vi havde en vildt lang snak med mine forældre inden, hvordan spillereglerne var - hvad vi skulle gøre og at vi ikke så meget som måtte gå på toilet uden den anden og vi skulle være ved sidde pladserne og ikke foran på gulvet. Og vi opførte os MEGET eksemplarisk fordi vi bare så gerne ville det her og vi vidste at det var MEGET vi fik lov til. Jeg var meget moden og min søster også, det var helt sikkert derfor vi fik lov. Vi var 6 af sted sammen, jeg var ældst og min søster yngst så hele ansvaret var mit. Men oplevelsen var den fedeste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes også umiddelbart at det lyder til at du har en fornuftig datter du kan stole på, og så ville jeg også give lov hvis hun lover at:

Der er et mødested hvis de bliver væk fra hinanden.

De holder sammen og passer godt på hinanden.

De har telefonen (fuldt opladet) på sig med vibrator så de kan mærke hvis den ringer, eller der kommer en sms.

Hvis der sker noget ringer hun til dig.

Hvis musikken er lidt høj kan man ikke mærke en en vibrerende telefon i lommen. Så hvis de tjekker den regelmæssigt vil jeg sige at de er dækket godt ind ;) Eller helt enig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså jeg var til min første rigtig koncert i en alder af 13 år. Jeg var nemlig til Take That koncerten i Valby i 94. Jeg havde dog min far med på rejsen fra Århus til København. Og det var da ret vildt med besvimende teenager osv.

Vi var efterfølgende af sted selv året efter i Tyskland.

Jeg synes at det lyder som en ansvarsfuld og fornuftig datter, og eftersom i selv henter og bringer, samt aftaler med hende, at de skal holde sig fra brandpunkterne lige oppe foran scenen, så ville jeg godt turde sende hende af sted

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for al jeres respons. Jeg og min mand har nu fundet frem til at hun gerne må tage afsted, hvis hun følger alle regler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for al jeres respons. Jeg og min mand har nu fundet frem til at hun gerne må tage afsted, hvis hun følger alle regler.

Seje mor selvom hun måske ikke følger alle regler er det vigtigste jo at hun lytter efter hvad i siger og lære af sine egne erfaringer :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Seje mor selvom hun måske ikke følger alle regler er det vigtigste jo at hun lytter efter hvad i siger og lære af sine egne erfaringer :balloons

Helt enig :)

Jeg selv var til min første koncert da jeg var 12 år; Det var godt nok i den by jeg boede som nabo til, sammen med min søster :)

Jeg var til Rock under broen, på fyn (Boede ved Herning), da jeg var 14 år sammen med min tvilling og vores veninde på 13 år :) Vi mistede vores taske, med punge, mobiltelefon og togbilletter - men heldigvis var den dukket op med alt indhold og afleveret ved informationen ;) Men det er nogle af de bedste minder jeg har fra jeg var "rigtig ung" :)

Ansvar avler ansvar :) Og mange unge, kan sagtens tage mere ansvar end man egentlig giver dem :) Så tror I har taget en god beslutning, og jeg tror jeres datter får en fantastisk oplevelse, som hun vil være taknemmelig for i maaange år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER