Barbamama

Kan man have turkis/blå kantbånd på en barnevogn til en pige?

   27 members have voted

  1. 1. Kan man bruge en barnevogn med turkisblå kantbånd til en pige?

    • Nej, blålige farver duer kun til drenge!
      0
    • Ja, sagtens!
      20
    • Måske. Det ville mest ligne en drengevogn, men det kan lige gå, hvis man bruger pigefarvet dynebetræk i vognen...
      6
    • Andet (uddyb gerne)
      1

Please sign in or register to vote in this poll.

14 indlæg i dette emne

Nu skal vi jo have en dreng :loveshower Og jeg er lidt forelsket i en sort barnevogn med turkis (nogen vil sige blå...) kantbånd. Men vi skal jo forhåbentlig have flere børn end vores lille mand ;) Og der er jo ingen der ved, om der kunne være piger blandt vores kommende børn. Og jeg har absolut tænkt mig at vores barnevogn skal kunne bruges til alle vores børn...

En anden mulighed kunne være orange kantbånd... Eller grøn... Eller den oprindelige tanke: Råhvid kantbånd. Jeg er bare lidt tvivlende overfor det råhvide, fordi det jeg har set indtil nu, synes jeg så "nusset" ud, mens det turkisblå (og orange og grønne) er meget mere friskt! :loveshower

Men hvis jeg nu vælger turkis... Vil det så virke tosset, hvis vi en dag får en pige?

(Og selvfølgelig KAN man bruge det. Man kunne jo i princippet have en lyserød barnevogn til en dreng ;) Men nu tænker jeg, om det ville se "underligt" ud eller om det slet ikke er noget problem :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg elsker turkis og mine piger har en del turkis tøj nu hvor de er større. Jeg er dog ikke sikker på at jeg ville ligge hende i en turkis barnevogn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har stemt andet. For synes sagtens man kan bruge grøn og blå til en pige. Nu er jeg generelt ikke til turkis, så jeg ville nok vælge grøn ;) Man kan jo også bruge en rød barnevogn til en dreng (ferrari farve) så hvorfor ikke grøn og blå til en pige? Sengetøjet vil jo være i tøsefarver, og det vil tøjet også :)

Hvide kanter er jeg ikke til. Synes det er fesen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg smider lige et par billeder af vognene... De skal tages med et STORT gran salt, da det ikke er "rigtige" billeder men billeder fra Odders designprogram. Dvs. dels er det 2011-modellen og ikke 2012 modellen (den ser en smule anderledes ud), dels er farverne ikke HELT rammende og dels tænker jeg at vi ikke skal have "sølvfarvet" stel men råhvidt eller sort... Men det kan give lidt et indtryk, også af hvor meget kantbåndet "fylder" på vognene...

Turkis/blå

post-350-089176000 1329916518_thumb.jpg

Orange

post-350-084409100 1329916511_thumb.jpg

Råhvid:

post-350-095532100 1329916525_thumb.jpg

Men i virkeligheden synes jeg mere at den råhvide ligner sandfarvet:

post-350-031702100 1329916505_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du godt kan lide den tyrkise farve, er det da den du skal vælge! :-) Det kan da godt være, at der vil være nogle der siger næææh, hvor ser HAN sød ud, selvom det skulle være en pige, der ligger i barnevognen, men det er da til at leve med, synes jeg. Det vigtigste er jo, de synes, din unge er ligeså skøn, som du gør :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor skulle man ikke kunne det tænker jeg lidt? :) jeg synes den der idé med pige- og drengefarver er lidt "fjollet" for at være ærlig, og så er det jo også bare et kantbånd på barnevognen og ikke noget på barnet selv, så det er jo ikke altoverskyggende :)

Jeg synes da det er helt kedeligt at begrænse sig til kun den ene del af farvespektret alt efter hvilket køn man får :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt den barnevogn med lilla kanter, til både dreng og pige, synes barnevogn er unisex.

Så go for it!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså efter at have set barnevognen synes jeg den er rimelig drenget, og så jeg en med den ville jeg klart gå ud fra der lå en dreng i den... Men altså, det kan jo være lige meget hvad folk tror, jeg kan kun se kønnet på en baby når de er nøgne haha. Og hvem ved, måske i får 8 drenge ;) så jeg synes da bare det er den i skal købe hvis i er vilde ned den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster har valgt Odderen med grønt kantbånd - og de venter altså en pige :)

Så til dit spørgsmål, ja!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes ikke at farven på en barnevogn er kønsbestemmende, så jeg ville sagtens kunne bruge blå barnevogn til en pige og rød til en dreng eller turkis kantbånd til en pige :)

jeg synes i øvrigt heller ikke at turkis er en decideret drengefarve - jeg kunne gådt finde på at bruge en turkis strikket trøje hvis jeg fik en lille pige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har samme vogn, dog med rødt/pink kantbånd.

Den blev købt da vi ventede vores datter. Allerede dengang talte vi om at hvis næste barn nu var en dreng, hva' så??

Vi er ligeglade. Rød er mandens "ynglingsfarve" så hvis det stod til ham, så skulle vi ha en helt rød vogn, lige meget om vi ventede en dreng eller pige.

Den blev dog med rødt/pink bånd.

Det har dog ikke betydet at folk har "gættet" hvilket køn der lån dernede og sov. Hun er lige så oftet blevet kaldt en dreng som en pige. Og jeg stod jeg og "råbte" så kig dog på barnevognen!!

Nu venter vi en dreng, og vi har ikke overvejet farven på vognen, det er helt sikkert at lillebror snildt kan ligge i denne vogn også. Ikke på trods, men fordi vi simpelthen synes at det er den pæneste..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg jo Odder Zip i grå netop fordi vi ville have en køns-neutral farve i fald, der skulle komme flere børn og af andet køn end den første.

MEN jeg synes godt, at man kan vælge det turkise kantbånd, synes egentlig ikke, at turkis er sådan kønsbestemt. Så hvis sengetøj og tøj er pigefarvet, så vil man jo ikke være i tvivl (og dog, jeg har da oplevet at have min datter med ind på jobbet i lilla tøj, og så sagde én et eller andet med "han" flere gange <_< - mænd! :rolleyes ))

Det vigtigste er nok, om DU (I) synes, at det er mærkeligt, for så vil du nok være følsom omkring det, eller bide meget mærke i det, hvis folk tager fejl, eller kommenterer noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes sagtens du kan bruge den turkise vogn til en pige...... Det havde været meget værre med lyserøde kanter til en dreng :rolleyes

Men for at tage hele rækken......

Turkis - SKØN til jeres lille dreng :biglove Og kan godt bruges til en pige også, hvis man har det ok med det selv :)

Orange - bryder jeg mig ikke om.... Synes det ligner reflekser og gør den sådan lidt "kommunearbejder"-agtig :badgirl

Grøn - Er superflot! Og signalerer "sund og frisk" mere end dreng/pige synes jeg..... Måske den jeg selv ville vælge :unsure (mangler en smiley som ser tvivlende ud uden at være bange samtidig :D )

Råhvid - er super klassisk og flot. Og det sikre valg mht. dreng/pige problematikken. Men ville selv være enormt træt af hvis det blev nusset og grimt at se på hurtigt <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg HADER at der er noget der hedder drenge og pigefarver, jeg syntes SAGTENS du kan bruge en med tyrkis kantbånd til en pige, men orange kantbånd til en dreng er også fint - syntes selv begge dele er FANTASTISK flotte - og ved ikke om ikke jeg selv kommer til at stå der med håret i postkassen og ikke vide hvilken farve jeg er mest til - tror jeg skal se den "Live"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER