Little Miss

Baby watcher - dopler

24 indlæg i dette emne

Jeg har idag erhvervet mig en brugt dopler så jeg kan lutte til Spunkens hjertelyd. Har overvejet det et stykke tid for kunne ikke finde ud af om det ville være en god eller en dårlig ting for mig når jeg nu er så angst for at miste.

Beslutningen blev at jeg nok kunne få noget ro hvis jeg kunne lytte til Spunken. Og den var så dejlig billig at jeg ikke kunne lade hver.

Så her til aften efter at have set hjælp vi skal føde (selvfølgelig) måtte det være tid. Nøj hvor var jeg nervøs. Har haft en del av i underlivet de sidste to dage og drømme om Spunken var død.

Men i første forsøg hørte jeg det berømte futtog som bare bankede derudaf. Måtte lige tjekke om det nu ikke var min egen puls som bare var gået lidt amok.

Nøj hvor var det dejligt. Hjerteslaget sagde omkring 150. Super duper futtog. Vores egen lille spunk :-)

Bare en lille positiv opdatering her til aften fra hende den nervøse ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor lyder det dejligt. Det lyder også til den var nem at bruge? Håber det gir dig al den ro du har brug for. :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor lyder det dejligt - så oplever du garanteret at du får mere energi når du ikke skal rende rundt og være bange! Jeg var OVER glad i går og jeg sov bare næsten hele natten igennem (indtil min blære var ved at sprænge) og gode positive drømme... Så det har VIRKELIG lettet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den var meget meget nem at bruge. Er sikker på at jeg vil finde mere ro nu hvor jeg kan tjekke til Spunken.

Selv manden fik kæmpe smil på læben :-)))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svigerinde fik en i valentinsgave af sin mand, som vi har laant en aften, bare for sjovt. Jeg maerker jo Bettenok, saa har ikke haft brug for den, men det er bare alletiders at hoere, maaske saerligt for daddy, som jo ikke lige baerer rundt paa junior :)

Og ja, den er nem at bruge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der findes bare ikke nogen bedre lyd :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en god idé, hvis det giver dig/jer en tryghed :)

MEN (nu er det mig, som kommer med en advarsel ;)) Der er ikke sikkerhed om, hvorvidt ofte brug af dopplers kan skade fosteret - Se dette link Derudover tænker jeg, om du vil kunne abstrahere fra det, hvis du en dag ikke kan finde den lilles hjertelyd? :unsure Det ville jeg ikke kunne.

Personligt er det ikke fordi jeg er ubekymret i min graviditet, der har været og er mange komplikationer, hvorfor vi i starten også talte om at købe en dopler for at få ro i sindet, men blev så advaret mod det. Derfor søgte vi efterfølgende på nettet og fandt mange artikler, hvor der både er for og imod. Derudover vil jeg være skræmt og skide bange for ikke at kunne finde hjertelyden og derved så blive (endnu mere) skræmt fra vid og sans.

Du er ved at være så lang, at jeg håber, at du kan nyde graviditeten - også selvom der vil komme nogle bekymringer osv., det bekymringsfrie liv er ovre fra det øjeblik du bliver gravid :)

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en god idé, hvis det giver dig/jer en tryghed :)

MEN (nu er det mig, som kommer med en advarsel ;)) Der er ikke sikkerhed om, hvorvidt ofte brug af dopplers kan skade fosteret - Se dette link Derudover tænker jeg, om du vil kunne abstrahere fra det, hvis du en dag ikke kan finde den lilles hjertelyd? :unsure Det ville jeg ikke kunne.

Personligt er det ikke fordi jeg er ubekymret i min graviditet, der har været og er mange komplikationer, hvorfor vi i starten også talte om at købe en dopler for at få ro i sindet, men blev så advaret mod det. Derfor søgte vi efterfølgende på nettet og fandt mange artikler, hvor der både er for og imod. Derudover vil jeg være skræmt og skide bange for ikke at kunne finde hjertelyden og derved så blive (endnu mere) skræmt fra vid og sans.

Du er ved at være så lang, at jeg håber, at du kan nyde graviditeten - også selvom der vil komme nogle bekymringer osv., det bekymringsfrie liv er ovre fra det øjeblik du bliver gravid :)

:kram

Helt det samme her.. Jeg overvejede det kraftigt - altså at få en, men ville bare ja, gå helt til hvis jeg ikke kunne høre det.

Nu mærker jeg lilleprinsessen hver dag, også behøver jeg den ikke.. MEN jeg kunne godt have tænkt mig at jeg havde haft modet.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har faktisk selv budt på én i dag, og jeg tror altså ikke på at det kan være skadeligt (og jeg vil jo heller ikke lytte 10 gange om dagen..... Men bare en gang imellem)

Jeg vil mere bruge det som en hyggelig ting, så far og den nærmeste familie kan få lov at opleve at høre hjertelyd..... For jeg mærker ham jo mange gange dagligt, så det har ikke noget med tryghed at gøre for mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en god idé, hvis det giver dig/jer en tryghed :)

MEN (nu er det mig, som kommer med en advarsel ;)) Der er ikke sikkerhed om, hvorvidt ofte brug af dopplers kan skade fosteret - Se dette link Derudover tænker jeg, om du vil kunne abstrahere fra det, hvis du en dag ikke kan finde den lilles hjertelyd? :unsure Det ville jeg ikke kunne.

Personligt er det ikke fordi jeg er ubekymret i min graviditet, der har været og er mange komplikationer, hvorfor vi i starten også talte om at købe en dopler for at få ro i sindet, men blev så advaret mod det. Derfor søgte vi efterfølgende på nettet og fandt mange artikler, hvor der både er for og imod. Derudover vil jeg være skræmt og skide bange for ikke at kunne finde hjertelyden og derved så blive (endnu mere) skræmt fra vid og sans.

Du er ved at være så lang, at jeg håber, at du kan nyde graviditeten - også selvom der vil komme nogle bekymringer osv., det bekymringsfrie liv er ovre fra det øjeblik du bliver gravid :)

:kram

Det med skadelige virkninger fra dopplere er helt sikkert en god pointe, Louise... Jeg har selv taenkt over det i forhold til gentagne scanninger ogsaa.

Alt andet lige, saa er det en bekymring oveni, hvis ikke man kan finde babys hjertelyd. Min jordemoders assistent havde faktisk svaert ved det til sidste besoeg, men jeg kunne jo maerke, hvordan han moeflede rundt og drillede, saa det var sjovt. Men kan levende forestille mig at vaere i samme situation helt selv uden at maerke bebsohmy.gif

Jeg er ioevrigt enig i, at det bekymringsfrie live er ovre med graviditeten. Der er det at sige samtidig, at naar noget er saa meget ude af MINE haender, saa foeler jeg et stort behov og ansvar for at finde saa meget ro go fred i situationen. Hvis en gravid ikke formaar at finde fred, saa er den skadelige virkning fra moderens nerver maaske ligesaa skadelige for bebs som en doppler vil vaere det. I don't know, men elsker hjertelyd, naar jeg er til jordemoder loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en god idé, hvis det giver dig/jer en tryghed :)

MEN (nu er det mig, som kommer med en advarsel ;)) Der er ikke sikkerhed om, hvorvidt ofte brug af dopplers kan skade fosteret - Se dette link Derudover tænker jeg, om du vil kunne abstrahere fra det, hvis du en dag ikke kan finde den lilles hjertelyd? :unsure Det ville jeg ikke kunne.

Personligt er det ikke fordi jeg er ubekymret i min graviditet, der har været og er mange komplikationer, hvorfor vi i starten også talte om at købe en dopler for at få ro i sindet, men blev så advaret mod det. Derfor søgte vi efterfølgende på nettet og fandt mange artikler, hvor der både er for og imod. Derudover vil jeg være skræmt og skide bange for ikke at kunne finde hjertelyden og derved så blive (endnu mere) skræmt fra vid og sans.

Du er ved at være så lang, at jeg håber, at du kan nyde graviditeten - også selvom der vil komme nogle bekymringer osv., det bekymringsfrie liv er ovre fra det øjeblik du bliver gravid :)

:kram

Alle de ting du har skrevet her er præcis de samme ting jeg har tænkt på :rolleyes Kan det skade Spunken, hvad hvis jeg ikke kan finde hjertebanken, vil det overhovedet give mig den tryghed som jeg ønsker. Ooohhhh yes jeg har været det hele igennem.

Men.... da jeg fik tilbudt en til 300 kr. fra fristelsen alligevel for stor. Og som Troldemor siger så er det ikke flere gange dagligt jeg har tænkt mig at bruge den. Jeg er endda ikke sikker på jeg vil bruge den hver dag. Efter igår at have hørt Spunkens futtog med en hjertebanken på 150-153 så har jeg sovet fantastisk og drømt om alt andet end baby. Drømte jeg skulle ud og rejse og jeg ikke var blevet vækket af mit vækkeur og ingen havde vækket mig. Så stod med en halvt pakket kuffert og en bus der skulle køre hele klassen til lufthavnen. Jeg var åbenbart tilbage i gymnasiumtiden :huh

Så for mig har dopleren klart været et hit :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår slet ikke hvad man skal bruge den til. Jeg bruger bare et stetoskop så er man sikker på, at der ikke er nogen bivirkninger og det er ikke så svært når man lige har øvet dig lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår slet ikke hvad man skal bruge den til. Jeg bruger bare et stetoskop så er man sikker på, at der ikke er nogen bivirkninger og det er ikke så svært når man lige har øvet dig lidt.

Hov..... DET var sg da smart!! Kan man nemt høre babys hjertelyd med sådan et? Og hvor købes de mon?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg har ikke haft problemer, men jeg har også prøvet det før. Vil nu sige at alle kan finde ud af det.

De kan købes i den medicinske boghandel fx på Odense sygehus, men ellers er der sikkert mange stedet på nettet de kan købes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg har ikke haft problemer, men jeg har også prøvet det før. Vil nu sige at alle kan finde ud af det.

De kan købes i den medicinske boghandel fx på Odense sygehus, men ellers er der sikkert mange stedet på nettet de kan købes.

Hmm.... Der er godt nok mange forskellige stetoskoper på markedet, med en pris på mellem 65 kr og mange tusind :D

Kan du ca sige hvad du har givet for dit? Eller hvad det er for et?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også et gammelt træ stedoskop som det som jordmoder bruger men man skal være meget længere henne for at kunne høre hjertelyd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit har kostet 500 kr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan huske at kaeresten tiol Sarah i To Streger og Tusind Tanker skal lytte med saadan et hos jordemoderen, som bliver ved med at sige "bare tryk til" "Tryk haardere!" og han toer ikke rolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok heller ikke synes det var så fedt at få stukket træ stedoskopet på den måde ind i mavsen. Det skal sættes udenpå ligesom sådan et rigtigt læge stedoskop ikke som et prikke apparat hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare lige for at slå det fast så er det et almindeligt stetoskop og ikke et trærør jeg taler om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hi hi, jeg saa virkelig saadan et gammeldags traeroer for mig laugh.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tænkt om det kunne være noget for mig med enten en dopler eller et stetoskop, for efter jeg rundede de 12+ uger, har jeg faktisk været mere nervøs end jeg var før. Jeg har ingen anelse om hvorfor, da risikoen for at abortere nu er mindre end før, men det er nu jeg har de værste mareridt om at jeg mister baby. Derfor er det lidt rart at læse denne tråd. Kan jo være jeg får nogle gode og brugbare råd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tænkt om det kunne være noget for mig med enten en dopler eller et stetoskop, for efter jeg rundede de 12+ uger, har jeg faktisk været mere nervøs end jeg var før. Jeg har ingen anelse om hvorfor, da risikoen for at abortere nu er mindre end før, men det er nu jeg har de værste mareridt om at jeg mister baby. Derfor er det lidt rart at læse denne tråd. Kan jo være jeg får nogle gode og brugbare råd

Hvis jeg var meget nervoes, saa ville jeg ikke betaenke mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis grunden til jeg har valgt at købe den. Det har ihvertfald hjulpet mig meget :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER