fynboen

håber på hurtigt svar...

19 indlæg i dette emne

jeg står i den situation at jeg har fået pilelr for at mælke produktionen stopper, så jeg ikke skal amme mere...Nu er jeg kommet til at tænke på om jeg skal malke det mælk ud som jeg har i brystet nu eller forsvinder det af sig selv...

Jeg spurgte på apoteket, men de kunne ikke svare mig på det...

håber virkelig der er nogen som kan hjælpe, for hvis jeg skal have det malket ud, så skal det gøres inden jeg går i seng...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg står i den situation at jeg har fået pilelr for at mælke produktionen stopper, så jeg ikke skal amme mere...Nu er jeg kommet til at tænke på om jeg skal malke det mælk ud som jeg har i brystet nu eller forsvinder det af sig selv...

Jeg spurgte på apoteket, men de kunne ikke svare mig på det...

håber virkelig der er nogen som kan hjælpe, for hvis jeg skal have det malket ud, så skal det gøres inden jeg går i seng...

Det forsvinder helt af sig selv , men hvis de er meget spændte kan du jo godt malke ud , men ellers forsvinder det helt af sig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved at malke ud stimulerer du brysterne til at producerer mælk. Det bedste vil helt klart være at lade dem være, trods det gør MEGA ondt. Har selv været der..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved at malke ud stimulerer du brysterne til at producerer mælk. Det bedste vil helt klart være at lade dem være, trods det gør MEGA ondt. Har selv været der..

:ditto

Aldrig før har jeg oplevet bryster der i den grad mindede om regulære kanonkugler..... Det er helt tosset, men det går over om en dag eller to :)

Altså, det mælk der er i brysterne nu, forsvinder af sig selv :)

Men hvis det ikke går over i løbet af et par dage, så ring lige til barselsgangen, for de kan helt sikkert råde dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

okay...jeg har fået to tabletter som jeg skal tage over to dage, så det skulle jo forsvinde rimelig hurtigt... men så lader jeg være med at malke ud, så klare jeg spændingen i brystet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej nu fortryder jeg jo lidt jeg har fået de piller, lyder måske som en spade, men mine sår på mine brystvorter er selvfølgelig helet op, så nu kunne jeg jo i pricippet godt amme...

NU til spørgsmålet... Hvis jeg så lader være med at tage pillerne, kan jeg så amme igen eller...Er der nogen af jer som ved det...

Vil jo rigtig gerne amme, men fik pillerne fordi hun havde fået slidt hul på mine vorter...

Ej jeg er virkelig i tvivl om jeg kan eller ej...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du gerne vil amme, saa siger min intuition at du ikke skal tage pillerne. Der er jo meget, man kan goere for at afhjaelpe dine stakkels brystvorter!

Jeg soeger lige nettet for link og vender tilbage!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg brugte brystvortecreme fra Apoteket.

Og så anbefalede de mig at drikke lidt vin inden jeg skulle amme for at tage lidt af smerten. Der gik vist et par uger og så gjorde det slet ikke ondt mere.

Jeg græd hver gang jeg lagde ham til, men i dag er jeg glad for at jeg tog kampen op og blev ved med at amme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte brystvortecreme fra Apoteket.

Og så anbefalede de mig at drikke lidt vin inden jeg skulle amme for at tage lidt af smerten. Der gik vist et par uger og så gjorde det slet ikke ondt mere.

Jeg græd hver gang jeg lagde ham til, men i dag er jeg glad for at jeg tog kampen op og blev ved med at amme :)

Jeg har jo kæmpet i 3 uger, og havde virkelig fået nok, men nu hvor såret på mine vorter er helet, så er jeg bare frisk på at prøve igen...

men er så i tvivl om jeg kan stoppe med de piller og så begynde at amme igen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har jo kæmpet i 3 uger, og havde virkelig fået nok, men nu hvor såret på mine vorter er helet, så er jeg bare frisk på at prøve igen...

men er så i tvivl om jeg kan stoppe med de piller og så begynde at amme igen..

Det forstår jeg også godt :kram2

Er du begyndt at tage dem? Du må nok hellere spørge lægen til råds.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du gerne vil amme, så synes jeg du skal lade være med at tage pillerne og give det et forsøg.

Det gør så ondt de første 3 uger, men jeg har selv synes at det har været kampen værd begge gange.

Jeg ville til hver en tid tage kampen igen for at amme. og savner sådan at amme indimellem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det forstår jeg også godt :kram2

Er du begyndt at tage dem? Du må nok hellere spørge lægen til råds.

ja havde taget en pille..ringede til lægen i morges, så nu venter jeg på at hun ringer tilbage...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du gerne vil amme, så synes jeg du skal lade være med at tage pillerne og give det et forsøg.

Det gør så ondt de første 3 uger, men jeg har selv synes at det har været kampen værd begge gange.

Jeg ville til hver en tid tage kampen igen for at amme. og savner sådan at amme indimellem.

vil rigtig gerne amme, men da hun sled hul på min vorte synes jeg ikke det var sjovt mere...og det var selvom jeg brugte suttebrikker...

og jeg har kæmpet i næsten 3 uger...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv været der - brugte suttebrikker på skift - ved det dårligste bryst brugte jeg brik - og ammede alm. på det gode - og måtte så skifte når

det andet var ved at hele igen, sådan var det i lidt over en uge og til sidst blev de normale igen (efter 3-4uger) og amningen kørte bare.

Jeg måtte også på et tidspunkt malke ud på det ene bryst og amme på det andet,

for kunne slet ikke holde til at ligge ham til - heller ikke med brik.

Det er en vanvittig kamp og jeg kan virkelig godt forstå at mange gir op, for det gør bare sindsygt ondt.

det er nemt at amme - men det er ikke nemt at starte amningen op.

Men jeg synes så at det var kampen værd, da brysterne blev normale.

Selvom jeg begge gange var tæt på at give op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvordan går det i dag? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er stoppet helt med at amme...Hun får kun flaske og det har helt sikkert hjulpet på hendes humør.. Og det har også hjulpet på vores, for så har vi ikke en ulykkelig datter... Vi ved at vi kan mætte hende og det kan også ses på vægten...

Men vi trives alle 3 rigtig godt med det, og det er det vigtigste...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt klart det vigtigste at i trives! Dejligt at høre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER