Mettemor

1 lægebesøg

7 indlæg i dette emne

Ja mange af jer, vil nok tænke, hvad spørger sådan en erfaren kone om det for?? :lolhit Men de 2 anre gange, har jeg haft en læge der var tysk/dansk, og jeg tror ikke altid han gjorde som de andre. Det synes jeg, at kunne fornemme, når jeg snakkede med andre gravide.

Bestilte idag tid ved en ny læge, efter at vi er flyttet. Det er første gang jeg skal derop. Jeg spurgte lægesekretæren, om ikke det var når jeg var omkring 8 uger henne, at jeg skulle komme. Nej jeg skulle bare komme, og så skulle vi snakke om 1 lægebesøg der?? :unsure Øh nå. Spurgte om jeg skulle tage en urinprøve med, et øjeblik, tror hun lige skulle spørge en anen om det, jo et måtte jeg gerne. Godt så. Jeg skal derhen, når jeg er 6.0.

Hvilke erfaringer har i andre??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

1 . Lægebesøg for mig var efter 8. uge. Der lavede lægen vandrejournalen og tog doubletest blodprøven til NF skanningen.

Er der andre ting du tænker på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal du ikke bare op og have taget en test hos sygeplejesken?

Jeg snakkede lige med min læge om det igår, da jeg var deroppe i en anden sammenhæng og hun sagde, at når man ringer og siger at man er gravid, så kommer man ind til sygeplejesken og får taget en graviditets test og så tager hun en masse blodprøver.. Når man så er længere henne, skal man ind til min læge og snakke om resultaterne og få lavet en vandrejounal osv, og så får jeg en gyn undersøgelse, men det er bare specielt for mig, for det tror jeg ikke man normalt gør mere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved at jeg fik en tid ved lægen. Undrede mig bare meget over, at hun sagde at vi skulle snakke om 1 lægebesøg når jeg kom?? Tror måske bare at de vil bekræfte graviditeten med en test, men det behøver jeg jo ikke. Desuen skal jeg tage en hel dag fri, når jeg skal til undersøgelser, så jeg har jo ikke så meget at tage af. Min gamle læge tog en test, når jeg kom der omkring 8 uge. Så det var mere for at høre hvordan i andre oplevede jeres besøg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle ikke bekræfte graviditeten med en test - for lægesekretæren sagde at når jeg selv havde taget 2 tests så var det lige så sikkert som den test de laver, det er det samme der måles. Jeg var først ved lægen i uge 9+0 og jeg fik ikke foretaget underlivs undersøgelse.

Hvis du ikke syntes du behøver få det bekræftet så ring op og hør om ikke du kan aflyse tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik hurtigt bekræftet graviditeten hos lægen da jeg knap var i uge 6 (altså bare en graviditetstest- det være lægesekretæren som klarede det). Derefter skulle jeg have en tid ved lægen til vandrejournal, blodprøvetagning og en GU når jeg var forbi 8+2, derved ville de kunne bruge blodprøven til NF (blodprøver før 8+2 kan ikke bruges til NF). Jeg fik en tid, så jeg var 9+0 den pågældende dag, hvis nu cyklussen skulle have snydt, men eftersom jeg havde brugt ÆL-tests, så var jeg ikke voldsomt i tvivl ;)

Da jeg kom derned slap jeg for GU, dette kom sig af, at jeg fortalte at jeg havde været til 2 selvbetalte skanninger hhv. 6+3 og 8+2, så jeg var ikke i tvivl om, at den var god nok :) Ellers ville han have gjort det for at vurdere livmoderhalsens farve.

Tror det er meget forskelligt hvordan lægerne griber det hele an - nogle laver GU andre ikke, nogle skal komme 2 gange og andre får det hele samlet, så 1. lægebesøg ikke deles op.

Prøv at ring og spørg, om du skal andet end have taget en graviditetstest - så er du da sikker på, at du ikke føler, at det er spild af tid - også når det kan være lidt tricky at få fri :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var deroppe to uger før 1 lægebesøg. Men det var fordi, jeg var bekymret for de stikkende smerter jeg havde i brystet - Og så ved 1 lægebesøg, var det bare regne terminsdato ud, blodtryk og lidt løst og fast. Ingen G-test eller gyn. undersøgelse :-) ... Nåårh, ja.. Og så den famøse vandrejournal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER