Tinkerbell

Forberedelser inden man vil begynde PB

25 indlæg i dette emne

Hej.

Jeg har ledt lidt rundt på nettet for at se hvilke gode råd til hvad man skal gøre inden man vil være gravid.

Jeg skal desværre ikke begynde PB lige pt, men forhåbentlig allerede til sommer og så tænker jeg at jeg jo ligeså godt kan begynde at gøre min krop klar til graviditet.

Det eneste jeg har set råd om er folinsyre, så det er der tjek på. Så snart jeg smider p-pillerne og vi begynder med kondom vil jeg begynde med gravitamin.

Desuden er der de sædvanlige råd som motion, sund vægt, god kost osv.

Jeg vil gerne vide noget mere om kemilkalier og hvilke produkter man skal bruge. Har hørt at en masse skidt fra produkter (cremer, shampoo osv) ophober sig i ens krop. Jeg ville derfor rigtig gerne langsomt begynde at skifte til andre produkter for at mindske denne mængde skidt inden vi begynder PB.

Har i nogle råd eller information jeg kan bruge?

Det eneste jeg kan komme på er at bruge neutral produkter og svanemærkede produkter. Er der noget andet jeg kan gøre?

Håber i har nogle gode råd som jeg og andre der gerne snart vil være gravide kan bruge :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

det lyder da som om du er kommet rigtig godt i gang med din rescearch. Det eneste jeg vil tilføre er at produkter mærket med astma og allergi forbundets mærke, kan være bedre end blot svanemærkede produkter, da disse kan indehode parfume.

Held og lykke med projektet, og husk også at nyde tiden, frem for at for kun at fokusere på PB, da man nemt psyker sig selv lidt ud. Held og lykke!

Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det var mig ville jeg nok "forberede" mig ved at æde/drikke løs af de ting, som man meget gerne må undgå når man er gravid :whistling

Cola, te, kaffe, tun, rødvin, røde bøffer, upasteruiserede oste, osv :loveshower

Men ellers god idé at starte med folsyre og at begynde at "afgifte" kroppen i forhold til kemikalier. :)

Mht. folsyre, har du så tjek på at der ER folsyre i gravitamin? Bare så du ikke både tager folsyre OG gravitamin. Det er der ingen grund til :)

Mht. kemikalier, så har jeg døjet lidt med at finde en deodorant, der var uden parfume og parabener og som samtidig fungerede for mig. Det kunne du jo "eksperimentere" med. :) Det tog mig også lidt tid at finde noget godt at barbere mig i (jeg endte med babyolie :super). Hvis du rigtig vil gå op i kemi, så kan du også øve dig i at undgå fødevarer med E-stoffer og plejeprodukter med limonene (lidt svært - det er i NÆSTEN al tandpasta :))

Og så kan man jo iøvrigt også forberede manden! Både i forhold til vitaminer (jeg mener at det er b-vitamin og zink, der er vigtigst) og - lidt sjovere - ved at holde hans "svømmere" friske :whistling

God fornøjelse! Og held og lykke når I går igang! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det var mig ville jeg nok "forberede" mig ved at æde/drikke løs af de ting, som man meget gerne må undgå når man er gravid :whistling

Cola, te, kaffe, tun, rødvin, røde bøffer, upasteruiserede oste, osv :loveshower

Men ellers god idé at starte med folsyre og at begynde at "afgifte" kroppen i forhold til kemikalier. :)

Mht. folsyre, har du så tjek på at der ER folsyre i gravitamin? Bare så du ikke både tager folsyre OG gravitamin. Det er der ingen grund til :)

Mht. kemikalier, så har jeg døjet lidt med at finde en deodorant, der var uden parfume og parabener og som samtidig fungerede for mig. Det kunne du jo "eksperimentere" med. :) Det tog mig også lidt tid at finde noget godt at barbere mig i (jeg endte med babyolie :super). Hvis du rigtig vil gå op i kemi, så kan du også øve dig i at undgå fødevarer med E-stoffer og plejeprodukter med limonene (lidt svært - det er i NÆSTEN al tandpasta :))

Og så kan man jo iøvrigt også forberede manden! Både i forhold til vitaminer (jeg mener at det er b-vitamin og zink, der er vigtigst) og - lidt sjovere - ved at holde hans "svømmere" friske :whistling

God fornøjelse! Og held og lykke når I går igang! :goodluck

He he, god idé med alt det jeg ikke må få senere :) Har dog heller ikke i sinde at spise anderledes, bare tilføje noget folsyre. Det var mere det med kemikalierne jeg tænkte på.

Lige et spørgsmål, hvad er der i vejen med limonene? Har lige tjekket og det ser ud til at være i maaange af mine produkter.

Nogle gode tips til mærker uden parabener og parfume? Ud over Neutral og Svanemærkede produkter? Ville rigtig gerne finde nogle udenlandske mærker også, men de har jo ikke svanemærke.

Sagde til manden i går at jeg ville ændre på mine sundhedsvaner så så snart de forskellige produkter vi har løber tør, så køber vi nye i svanemærke, i hvert fald til mig. Det synes han var ok, jeg sagde dog heller ikke hvorfor den rigtige grund var (at jeg gerne vil have den perfekte graviditetskrop når han endelig er klar) :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lagt mærke til at det nye mærke Levevis ofte er astma-/allergimærket og svanemærket. Der gæstle fundet en SUPER deodorant :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er Matas egen økologiske serie, som er helt uden parabener og parfume og lignende. Jeg har lige taget deres ansigtscreme i brug, og synes den er rigtigt god :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så faktisk en serie i Matas med masser af produkter uden alt mulig skidt. Det var ikke Matas egen men har selvfølgelig glemt navnet. Serien kunne fåes uden noget som helst tilsætning i hvid indpakning og uden noget men dog med parfume i grøn...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, den har jeg faktisk set på, hedder Matas Natur. Tror jeg vil prøve nogle forskellige produkter af fra det mærke så snart jeg har fået tømt diverse kemikalie-fyldte produkter jeg har derhjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg det tænker jeg også, men puha har en forkærlighed for kemikalie fyldte produkter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha, ja har også opbygget mig en ordentlig samling derhjemme. Derfor bruger jeg også løs hver dag så jeg snart kan begynde at afgifte mig. Lyder lidt dumt, men nægter altså at smide det ud så længe vi ikke er igang med PB endnu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare tilføje at hvis du normalt farver hår vil det være en god ide at få det farvet tilbage til din naturlige hårfarve inden graviditet. Så skal du ikke ærge dig over udgroninger. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare tilføje at hvis du normalt farver hår vil det være en god ide at få det farvet tilbage til din naturlige hårfarve inden graviditet. Så skal du ikke ærge dig over udgroninger. <_<

Det er jeg startet på for et par måneder siden, så synes det er et rigtig godt råd ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg netop også :) Synes selv mit hår trængte til lyse striber, men så er det nemlig dumt når det skal vokse ud igen, så lader helt være indtil jeg engang har fået barn. Men min mor sagde faktisk forleden at jeg godt kunne trænge til at få det frisket op, men kunne så ikke liiige sige til hende hvorfor jeg ikke ville det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg netop også :) Synes selv mit hår trængte til lyse striber, men så er det nemlig dumt når det skal vokse ud igen, så lader helt være indtil jeg engang har fået barn. Men min mor sagde faktisk forleden at jeg godt kunne trænge til at få det frisket op, men kunne så ikke liiige sige til hende hvorfor jeg ikke ville det ;)

Haha hvor sjovt. Mit har jo i mange år været helt mørkt men er helt blond i virkeligheden, nu er det en mellemting og jeg er træt af det :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik forresten at vide af frisøren at lyse striber kan laves helt uden at komme i kontakt med hovedbunden så det er ikke skadeligtnår man er gravid. Ved ikke om det passer men giver meget gid mening da hår jo er død og ikke suge noget ind i hovedbunden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik forresten at vide af frisøren at lyse striber kan laves helt uden at komme i kontakt med hovedbunden så det er ikke skadeligtnår man er gravid. Ved ikke om det passer men giver meget gid mening da hår jo er død og ikke suge noget ind i hovedbunden

Det er sikkert bedre, end at få farvet hele håret, men jeg ville stadig være skeptisk. Dels fordi man vel i princippet godt kunne få hårfarve på huden ved et uheld, og dels fordi man sidder i nogle hårfarvedampe. :)

Men det er jo op til den enkelte, der er jo også nogen, der vælger at farve alt håret, selvom de er gravide. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha hvor sjovt. Mit har jo i mange år været helt mørkt men er helt blond i virkeligheden, nu er det en mellemting og jeg er træt af det :(

Du kan købe noget "udtrækning" som får farven ud af håret.

Jeg har nemlig også farvet mit mørkt i mange år, da jeg er en kedelig leverpostej normalt.

Men man kan få det gjort ved frisør eller købe noget der hedder B4 (fandt det i bilka). Det fik jeg anbefalet af min gamle frisør.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan købe noget "udtrækning" som får farven ud af håret.

Jeg har nemlig også farvet mit mørkt i mange år, da jeg er en kedelig leverpostej normalt.

Men man kan få det gjort ved frisør eller købe noget der hedder B4 (fandt det i bilka). Det fik jeg anbefalet af min gamle frisør.

Ja jeg har godt overvejet det, er bare så usundt for håret og tror ikke jeg har lyst til at komme helt tilbage til min naturlige hårfarve :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg har godt overvejet det, er bare så usundt for håret og tror ikke jeg har lyst til at komme helt tilbage til min naturlige hårfarve :)

det er jo også usundt at farve det ;)

Jeg prøver det for at undgå rædsomme udvoksninger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er jo også usundt at farve det ;)

Jeg prøver det for at undgå rædsomme udvoksninger

Det afhænger jo meget af hvilken farve man bruger, tror egentlig ikke hårfarve er så slemt som så meget andet... Ja udgroninger er det værste!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det afhænger jo meget af hvilken farve man bruger, tror egentlig ikke hårfarve er så slemt som så meget andet... Ja udgroninger er det værste!

Det kan man da håbe.

Håber Ihvert fald den kan trække en del farve ud, for lige pt er det en vild forskel, og vil bare ikke gå med to farvet hår når det ikke kan klippes kort

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi officielt i pre-PB mode. Har lige købt for næsten 1000 kr i parabene- og parfumefri dullegrej. Så kan de farlige kemikalier og hormonforstyrrende stoffer bare forsvinde ud af min krop! :klap

Og så har jeg taget mine første folsyre i dag, spændende sådan at klargøre sin krop :wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så småt begyndt at udskifte vores rengøringsartikler, vasketøj og lignende, bare så jeg er klar på den front når jeg engang blir mentalt klar til at begynde PB..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så småt begyndt at udskifte vores rengøringsartikler, vasketøj og lignende, bare så jeg er klar på den front når jeg engang blir mentalt klar til at begynde PB..

Det lyder som en rigtig god idé! Lige omvendt af mig, jeg begyndte først på det da beslutningen om PB var taget <_< Synes det er bedre den måde i gør det på.

Jeg har endnu ikke skiftet vaskemiddel og rengøringsmidler endnu, det sker efterhånden som de bliver brugt, men har det helt klart med i betragtning.

Men du kunne begynde at se dig om efter gode tilbud på paraben- og parfumefri produkter. Lige pludselig skulle jeg købe dem og så koster det altså lige lidt mere. Men intet er for dyrt for en god babykrop :whistling

Håber du snart bliver mentalt klar også! Kunne være hyggeligt at følges med nogen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selen er riiiigtig godt for cell.gif

Det findes i hoej dosis i paranoedder, hvis de kan listes ind paa en eller anden maade... jeg har dem hakket i musli, salater i broed og som snack med moerk chokolade :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER