betina88

næsespray?? må man det?

12 indlæg i dette emne

hej...

jeg er gået hen og blevet godt og grundig forkølet, med stoppet næse osv. men kom til at tænke på, hvordan er det lige med næsespray?? må vi godt bruge det når vi er gravide eller hvordan??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej desværre :(

Du kan bruge saltvandsdråber i stedet for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej det må man desværre ikke da det påvirker slimhinderne og derved også kan påvirke slimhinden forneden... Du må ud og købe en salytvandsspray. Den med mentol hjælper godt synes jeg. Kan købes på apotheket

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er det ik noget med man kan få det som spray også? <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det kan man nemlig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så må jeg ud og ha fat i en idag..for det er da godt nok træls det her. for så trækker man vejret gennem munden, som betyder tør mund og man så drikker mere og så ska man op ekstra gange om natten.. rigtig øv i det hele

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er selv meg forkølet i øjeblikket. Har købt det de kalder saltvand duche på arpoteket det er ret effektivt hvis du holder for det modsatte næsebor samtidig og snuser indad holder det lidt også puser hele fornøjelsen ud. Letter helt vildt bagefter. Strter som regel mogen med tre omgang af ovenstående. Og gør det hen ad dagen efter behov og helt sikkert inden jeg går i seng. God fornøjelse. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger saltvand i sådanne ampuller, der kan købes på apoteket :) De virker fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er skideirriterende med den toerre, toerre mund, fordi man ikke kan faa luft i naesen... pokey.gif

Jeg fik fat en homoeopatisk spray uden gas, men den er jo italiensk... Ved ikke, om der findes noget lignende et sted i DK. Brugte ellers ogsaa saltvandsspray.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa :)

Tror gerne man må bruge næsespray for en stund ved slem forkølelse.....men, min søster blev nærmest afhængig af sin næsespray i hendes graviditet - kunne ikke få ordentlig luft uden - så pas på ikke at overdrive ;) God bedring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville aldrig gøre det, når apoteket og producenten fraråder det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det som næsesprays indeholder er antihistamin og det det gør er at få blodkarrene til at trække sig sammen, det lindrer i næse og slimhender MEN de virker altså IKKE kun i næsen, så blodkarrene i moderkagen trækker sig også sammen når man tar det = baby får ikke den næring og ilt den skal bruge. Så der er altså en god grund når læge og apotek fraråder gravide at bruge fx næsespray.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER