ritra

halvvejs / graviditetsgener

8 indlæg i dette emne

Jeg vil lige høre hvordan I andre har det i forhold til graviditetsgener her ca halvvejs. Her er det godt nok noget op af bakket. Har fortsat meget kvalme, kaster op og er bare træt /uoplagt. Havde også disse gener ved de to første, men syntes ikke at det var så slemt ved denne tid. Vågner kl.3, hver nat og kan ikke sove pga. kvalme, når det ca efter to timer er til at holde ud igen, skal der ikke mere til end at manden vender sig i sengen, så starter det forfra :( Er ved at komme på nedsat tid på arbejdet, da jeg alligevel ikke har kunnet holde til en hel arbejdsuge de sidste to måneder. Har prøvet alle mulige midler jeg er stødt på uden resultat. Det eneste der hjælper er masser af hvile. Det positive er, at man jo ved hvorfor man har det sådan og at der er noget godt i vente og at det holder op igen omkring den 4.juli :)

Hvordan har I det på nuværende tidspunkt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Først får du lige et stort :kram, da jeg virkelig kan sætte mig ind i din situation.

Jeg er netop halvvejs og har haft det præcis på samme måde som dig. Kvalme, opkast og virkelig træt og uoplagt indtil for ca to uger siden. Da jeg var til min første jordemoderkonsultation, fortalt jeg hende om mine gener og hun spurgte om jeg ikke kunne tænke mig at prøve akupunktur, jeg har fået 4 behandlinger og den sidste fik jeg tirsdag i sidste uge, siden har jeg ikke haft kvalme eller opkast. Min energi er vendt tilbage og jeg nyder denne del af min graviditet.

Håber at du snart får det bedre, så du har overskud til at nyde graviditeten og dine andre børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige høre hvordan I andre har det i forhold til graviditetsgener her ca halvvejs. Her er det godt nok noget op af bakket. Har fortsat meget kvalme, kaster op og er bare træt /uoplagt. Havde også disse gener ved de to første, men syntes ikke at det var så slemt ved denne tid. Vågner kl.3, hver nat og kan ikke sove pga. kvalme, når det ca efter to timer er til at holde ud igen, skal der ikke mere til end at manden vender sig i sengen, så starter det forfra :( Er ved at komme på nedsat tid på arbejdet, da jeg alligevel ikke har kunnet holde til en hel arbejdsuge de sidste to måneder. Har prøvet alle mulige midler jeg er stødt på uden resultat. Det eneste der hjælper er masser af hvile. Det positive er, at man jo ved hvorfor man har det sådan og at der er noget godt i vente og at det holder op igen omkring den 4.juli :)

Hvordan har I det på nuværende tidspunkt?

Stort :kram til dig. Hvor må det være hårdt.

Synes det eneste jeg er ramt af, er ondt i lænd og lyske. Mest når jeg virkelig er aktiv, f.eks rengøring. Så derfor har jeg sat min abonnement i træningscentret i bero, fordi det gør sindsyg ondt efterfølgende :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har næsten konstant ondt i ryggen/lænd.. ØV.

Ved mig er det så omvendt; Jo mere jeg rører mig, jo mindre ondt har jeg... (Altså, gå ture og cykelture er FANTASTISKE for min ryg)

Men ja, min lænd er så lidt smadret bagefter, men ryggen bliver dejlig af det :) Især cykling :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er stadigvæk sindsyg træt ellers få jeg kun hovedpine nå jeg glemmer at spise, men den er kraftig og total ubehagelig...

Jeg kan til tidere blive lidt svimmel, hvilke jeg tror er blodtryksfald som sidste gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige høre hvordan I andre har det i forhold til graviditetsgener her ca halvvejs. Her er det godt nok noget op af bakket. Har fortsat meget kvalme, kaster op og er bare træt /uoplagt. Havde også disse gener ved de to første, men syntes ikke at det var så slemt ved denne tid. Vågner kl.3, hver nat og kan ikke sove pga. kvalme, når det ca efter to timer er til at holde ud igen, skal der ikke mere til end at manden vender sig i sengen, så starter det forfra :(

Du beskriver det ret godt - kvalmen har slet ikke sluppet sit tag i mig og der har været sådan siden jeg trådte ind i uge 6. Dog har det i en periode været til at overskue og jeg var begyndt at drømme om, at jeg kunne komme tilbage på job fra marts måned (hvis altså andre komplikationer jeg har tillader det) - men det ser p.t. ikke godt ud. Jeg er også vågen mange nætter som du, det er virkelig trættende.

I det mindste er belønningen jo helt uvurderlig - og juli kommer tættere og tættere på :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første et stort :kram til alle. Jeg kan se at I andre også har forskellige gener, som indimellem gør det hårdt at være gravid. Håber at noget af det aftager for os, ellers kan juli kun komme for hurtigt, så vi kan få "gevinsten" for det som vi gennemgår nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har efterhånden vænnet mig til at være kronisk træt..

Jeg kan sove hele tiden. Men vågner hver eller hver anden time efterhånden.. Enten pga ondt i ryggen/lænd eller fordi jeg skal tisse..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER