Peter Plys

bekymringsunderretning

13 indlæg i dette emne

hej alle i kloge og søde piger

er der nogen som kan fortælle mig,hvad en bekymringsunderreting er indenfor børn i alderen 5 til 6 år ?

Ved at bh er bekymret for Simon,da min mands datter ødelægger en del,hjemme hos os. Så Simon har sagt han hader hende som pesten.

Simon har heller ikke travlt med at,komme hjem hvis M er hjemme :blink

hun er rigtig træls og vi har en del,problemer med hende. Da hun råber skriger,ter sig som det passer sig,nærmest som en voksen :gal

Har bare sådan behov for.at hører hvad det går ud på og hvad der nu skal ske :huug

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er ikke helt sikker på at jeg fårstår, hvad du mener... Er der blevet lavet en underretning fra din mands (S) datter (M) fra hendes børnehave? Eller er det noget der er på vej?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke helt sikker på at jeg fårstår, hvad du mener... Er der blevet lavet en underretning fra din mands (S) datter (M) fra hendes børnehave? Eller er det noget der er på vej?

så er der redigeret håber det er forståeligt nu

underretningen er ikke sendt men bliver sendt i denne uge på Simon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahhh... Så er jeg med... Så Simon er din søn og bh'en er bekymret, fordi han ikke vil hjem, når M er hjemme.

Det der sker, når en skole, børnehave ol. laver en underretning er, at de igennem længere tid har observeret en adfærd, der gør dem bekymrede. Det kan fx være at barnet ikke vil hjem af den ene eller den anden grund. Underretningen er sendt videre til kommunen, og det er op til dem nu, hvad der skal ske...

Der kan ske flere ting.

  1. Kommunen mener ikke at der er grund til yderligere undersøgelser og gør ikke mere ved sagen
  2. Kommunen kan lave en § 50 undersøgels

§ 50.Hvis det må antages, at et barn eller en ung trænger til særlig støtte, herunder på grund af nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, skal kommunalbestyrelsen undersøge barnets eller den unges forhold. Undersøgelsen, der betegnes som en børnefaglig undersøgelse, gennemføres så vidt muligt i samarbejde med forældremyndighedsindehaveren og den unge, der er fyldt 15 år. Undersøgelsen skal gennemføres så skånsomt, som forholdene tillader, og må ikke være mere omfattende, end formålet tilsiger.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsens undersøgelse, jf. stk. 1, skal anlægge en helhedsbetragtning, der medmindre konkrete forhold betyder, at et eller flere af nedenstående numre ikke er relevante i forhold til det pågældende barn eller den unge, skal omfatte barnets eller den unges

1) udvikling og adfærd,

2) familieforhold,

3) skoleforhold,

4) sundhedsforhold,

5) fritidsforhold og venskaber og

6) andre relevante forhold.

Denne undersøgelse laves så vidt mulig i samarbejde med forældrene

Når de har lavet denne undersøgelse kan de gøre flere ting. Det kan være de ikke finder noget at være bekymrede over. Det kan være at de finder noget at være bekymrede over og laver en aftale med forældrene om hjælp. Men det er altså slet ikke sikkert at der overhovedet bliver lavet en § 50 undersøgelse. Det har er bare et eksempel på, hvordan det muligvis kan gå.

Har børnehaven snakket med jer, om deres bekymringer eller har de "bare" sendt underretningen afsted?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja Simon er vores fælles søn,M er mandes datter som bor her,og har gjort det siden maj 2011

klogere på det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

skal til møde i bh i morgen,hvor jeg får underretningen at se.

ser det også som en hjælp,som vi har stort behov for at få

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

skal til møde i bh i morgen,hvor jeg får underretningen at se.

ser det også som en hjælp,som vi har stort behov for at få

Det lyder som om du er glad for underretningen :kiss

Jeg har ikke noget at tilføje til det de andre har skrevet.

Håber i får den hjælp i har brug for!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som om du er glad for underretningen :kiss

Jeg har ikke noget at tilføje til det de andre har skrevet.

Håber i får den hjælp i har brug for!

jamen det er jeg vist også. Har jo ikke set den endu,gør jeg først kl 12 så skal jeg vende tilbage,og fortælle om jeg stadig er glad for den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

jamen det gik rimeligt vidste/kunne godt selv se tingene

Deres bekymring går på.at Simon er i nedadgående trivsel :boo . Og det er blevet værre efter jul,så vi skal have noget hjælp på til at tackle M og hendes problemer. Han snakker slet ikke om M deroppe,hvis de spørger om noget med,hende siger Simon hun er sur. Jeg er så ked af at,det går sådan ud over Simon.

Sidder lige pt og overvejer,om dette her skal koste mig,mit ægteskab :boo

C mener jo at jeg,bare har set mig sur på M,men det er svært at holde af en pige. Som er sur,råber,skriger,smækker med dørene og behandler mig som skidt. Hun er ligeglad med hvad,jeg siger og beder hende om. Har svært ved at,sætte mig i respekt overfor hende uden at råbe,eller få lyst til at ruske hende :gal . Hvilket jeg ikke har gjort eller kunne,finde på så går jeg hellere en tur,og raser af.

Min Mand ( C ) blev så barnlig og sur at han,gik i seng. For jeg behøvede jo ikke,se på et lille barn som ham. Skal lige siges at han,blev sur over jeg fortalte at bh/leder og pædagoer var dybt skuffet over,at C ikke mødte op. Som de sagde,det kan ikke være rigtigt at han ikke kan sætte Simon, Før sig selv og sit job. Han mente at de kunne,da møde op og holde møde kl 07 om morgene,for da passer det lige ham at møde op :gal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hmm jeg ved ikke om du har fortalt, hvor gammel bonusdatteren er. Men mon ikke hun har oplevet at hun har kunne bestemme og opføre sig, som det passede hende hos moderen???

Jeg tror på at med god tid og tålmodighed, samt at du viser, at du er der for bonusdatteren, så skal det gode forhold nok komme...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hmm jeg ved ikke om du har fortalt, hvor gammel bonusdatteren er. Men mon ikke hun har oplevet at hun har kunne bestemme og opføre sig, som det passede hende hos moderen???

Jeg tror på at med god tid og tålmodighed, samt at du viser, at du er der for bonusdatteren, så skal det gode forhold nok komme...

har jeg vist i en anden tråd men hun er 13 år. Det har hun ikke,det var derfor hun skulle flytte herned. Så kunne vi så overtage problemerne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh ha - det er godt nok svært - hun er jo præ-tennager så tænker lidt at det garanteret er hormonerne der raser løs i kroppen på hende.

Jeg tror ikke du skal ligge for meget i din mands reaktion - han er lige blevet konfronteret med noget ubehageligt og det er dig der er budbringeren. Så ægteskabet er nok næppe i direkte fare nok nærmere på vej ind i en krise! Han har 2 børn han elsker og den ene er "skadelig" for den anden, det må være utrolig ubehagelig at stå i den situation.

En indberetning bliver jo ikke lavet for sjov og forhåbentlig får i noget brugbart ud af det - de kigger jo ikke kun på M, men på hele samspillet i familien, og det gælder også samspillet mellem dig og M. Jeg er ikke i tvivl om at du gør dit aller bedste og en teeneager er altså hård kost. Men måske et par øjne ude fra kan pege på nogle enkelte ting som kan hjælpe jer.

Håber i finder ud af det :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER