Laustsen

Sart hud/eksem børn

7 indlæg i dette emne

Louie slog sidste år helt vildt ud med kløe når han havde sin uld/silk bodyer og leggins på

Så det måtte vi helt droppe

I år har vi så lige købt strømpebukser istedet for - de har været på 2 dage og allerede nu klør han og har rødt udslet på begge ben

Kan han nu heller ikke tåle dem .- det er alm bomulds strømpebukser

Andre der har prøvet det?

Og havd hulan giver jeg så drengen på i de her kolde dage???????

:help :help :help :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

simon har samme problem og han har så bare et par alm cowboy bukser på og så flyverdragt udover når de skal ud i børnehaven

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid selv haft eksem og jeg HADEDE strømpebukser, for det kløede sådan. Mine børn har haft det bedst med uldne underbukser med bomuld inderst/uld yderst. Fås bl.a. i Kvikly.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sten sikker, at hver eneste gang vi går fra efterår til vinter, altså frostgrader så slår Mille også ud med børneeksem :( Heldigvis er det ikke så slemt som det har været, men det sidder også mest i knæhaserne og hun klør sig næsten konstant når hun kommer i seng - Det er bare SÅ synd for hende..

Jeg har prøvet en masse cremer, bla Anglamark babylotion, A-Derma fra apoteket, Locobase osv, men intet hjælper..

Jeg blev anbefalet af min læge at jeg smører hende med en creme der hedder Mildison, men meget sparsomt for der er parabener i.. Men den hjælper.. Når hun bliver smurt om aftenen er det væk om morgenen.

Desuden blev jeg anbefalet aldrig at sætte hende i bad lige inden sengetid, for ellers driller huden hende endnu mere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sten sikker, at hver eneste gang vi går fra efterår til vinter, altså frostgrader så slår Mille også ud med børneeksem :( Heldigvis er det ikke så slemt som det har været, men det sidder også mest i knæhaserne og hun klør sig næsten konstant når hun kommer i seng - Det er bare SÅ synd for hende..

Jeg har prøvet en masse cremer, bla Anglamark babylotion, A-Derma fra apoteket, Locobase osv, men intet hjælper..

Jeg blev anbefalet af min læge at jeg smører hende med en creme der hedder Mildison, men meget sparsomt for der er parabener i.. Men den hjælper.. Når hun bliver smurt om aftenen er det væk om morgenen.

Desuden blev jeg anbefalet aldrig at sætte hende i bad lige inden sengetid, for ellers driller huden hende endnu mere...

Mildison er jo en mild hormon creme, det er derfor den virker

Louie får også hormon crene, men kun i perioder hvor det er slemt til at slå det ned, og så holder jeg det vedlige med exomegaen

Men øv også at han heller ikke kan tåle strømpebukser - Øv - det udslet kom bare dagen efter han var startet med at have dem på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du overvejet at prøve 100% silke?

Min datter har slem børneeksem og kan absolut ikke tåle at have uld på inderst. I stedet bruger vi bodyer, natdragter og leggins af 100% silke. Det har jo samme varme egenskaber som uld, det generer bare ikke huden som uld gør.

Her er hun i sin natdragt.

302qutc.jpg3325aj7.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej det med strømpebukserne har jeg da ikke tænkt over - min datter hadder dem, hun har en hud der klør. Hun slår ikke vildt ud, men har over hele kroppen en ru hud, fordi der er bitte små knopper. Da hun var baby havde hun børneeksem, som hun var i behandling for. Vi bruger fedtcreamen locobase - ved godt at der er parabener i - men alt med måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER