pjevser79

Hjælp Hjælp har brug for hjælp

8 indlæg i dette emne

Jeg har en leder der ikke er helt med gørlig hun forlanger at når jeg skal til behandling for barnløshed altså samtaler og behandling så vil hun have at jeg skal tage en feriedag selvom det måske tager en time. hvordan fungere en paragraf 56.

Er fuldstændige ude af den da hun næsten sagde at hvis det kom til at stærke sig over længere tid var det ikke arcetable. Det vil sige at jeg skulle finde at andet arb. Håber at det er nogle der kan hjælpe mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg har ikke meget forstand på det, men snak med miss mathilde, for hun ved en masse om det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal ikke bruge feriedag på det - det kan din leder ikke forlange mener jeg.

Jeg har ikke så meget forstand på paragraf 56 - men det er noget med at arbejdspladsen kan få refunderet den tid du er væk.

Måske er der lige en der bedre kan forklare det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En paragraf 56 er en hjælp til din arbejdsgiver. Du behøver ikke tage en feriedag og din arbejdsgiver vil få refunderet en vis takst (mener det er det samme som ved en sygemelding) og vil derfor ikke mærke at du er væk fra arbejdet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan læse mere om det her §56

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke, om du har fået løst dit problem, men på mit arbejde står der meget tydeligt i personalehåndbogen, at man, som en del af et behandlingsforløb, kan holde fri uden løntab. Men da jeg var op Riget i går og kom til at tale med sygeplejersken om det, kunne jeg forstå, at det bestemt ikke er alle steder, hvor det er sådan.

Nu ved jeg ikke, hvad du laver, men kunne I evt. aftale at du flekser den tid, du er væk, hvis det ikke ligger lige til højrebenet, at du har lov til at holde fri? Jeg synes, at din leder er noget ufleksibel ved at forlange, du tager en hel feriedag hver gang. I min optik kan der HØJST blive tale om ½ feriedag... Jeg håber, du finder en god løsning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lavet en paragraf 56 med mit arbejde, og jeg fik utrolig meget hjælp fra kommunen. Mit råd vil være at du ringer til sygedagpengekontoret i din kommune for de kender alt til det, og de plejer og være super søde til at besvare spørgsmål.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min leder har ikke bestemt sig i nu da hun har mange andre ting at lave. Men har da fået lov til at få fri den 21 marts hvor vi skal finde ud af om vi kan startet på behandlingen i det cyklus jeg vil være i på det tidspunkt el hvad så nu har jeg lagt det over til hende men har snakket med min fagforeningen og de siger at jeg skal have tjenstefri det vil sige fri med løn men der er der et lille problem jeg har været for åben omkring hvem der fejler noget. Det vil sige min kæreste. For det går helt anpå hvordan man tolker den aftale der er blevet lavet med klo og Bupl men nu må vi se hvad hun finder ud af.

Men hun så ikke glad ud da jeg nævnte at jeg havde snakket med min fagforeningen, men det må være hendes problem. Min fagforeningen har bare rådet mig til at fortælle mit arb med det sammen at jeg er gravid for at undgå en fyringen da vi er gået skævt af hinanden. Da han er bange for at hun ser lidt fremad og tænker på at jeg jo så skal have barsel og måske sygmedninger pga graviditet gener og de ting man skal gå til. Jeg arb som pædagog i en lille vuggestue så når en er væk så kan man godt mærke det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER