Charlotte - mig og mine

Ringe til jordmorder

6 indlæg i dette emne

Jeg var i går hos lægen, og fik konstateret bækkenløsning. Min læge siger jeg skal kontakte min jordmorder, for så kan hun hjælpe mig med at få sådan et støttebælte som kan hjælpe lidt.

Nu er jeg så bare i tvivl om jeg kan tillade mig at ringe på hendes vagttelefon, eller om jeg skal vente til på mandag hvor hun har telefontid.

Jeg har lige kigget i pjecen for "kendt jordmorderordning", og der står: "Ved akut opståede problemer under graviditeten og ved begyndende fødsel,kan du ringe døgnet rundt på deres vagttelefon".

Hmmm synes jo ikke rigtig jeg hører ind under den kategori, men omvendt har jeg heller ikke meget lyst til vente til den ½ times telefontid på mandag.

Hvad ville I andre gøre i den situation???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du skal da ringe i dag, men bare ikke sådan vildt tidlig. Synes min jm sagde sådan helst midt på dagen hvis det kunne vente. Ellers hvis det ikke er akut har hun så ikke en mail du kan skrive til hende på ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh ha den er svær!!! Har hun virkelig kun telefontid om mandagen??? Min har hver dag mellem 8 og 9! Jeg ville også prøve at sende en e-mail, men min jordmoder svarer bare kun på den ene gang i ugen - hvis man er heldig <_<

Og ellers så ringe ind imorgen - man kan jo sige det ikke ligefrem er et nødstilfælde, men det er da vigtigt du får hjælp hurtigt. Bækkenløsning kan jo godt være farligt, selvfølgelig kun i ekstreme tilfælde, men hurtig hjælp er da det bedste!

Hvis det ikke lykkes så har jeg hørt om at et vendelagen skulle være guld værd om natten, og at man vist selv fixe det indtil du får fingrene i et, ved at tage en sort sæk, klippe bunden af og brede den ud under et løst lagen. Men ved ikke hvor godt det funker har ikke selv prøvet, men hvis du har meget ondt var det måske en idé!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ringe og fortælle hvordan og hvorledes. Så kan du jo undskylde bagefter at du ikke vidste om det hørte under akut eller ej og evt. spørge ind til at hvad der gør ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville bestemt også ringe... Gør det på samme måde, hvis jeg skal have fat i vagtlægen og er i tvivl. "Undskyld, jeg ved faktisk ikke om det her er akut, men...". Hellere få et "Det må du lige ringe igen om på mandag" end at du venter og får det skidt fordi du skulle have handlet hurtigst muligt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville bestemt også ringe... Gør det på samme måde, hvis jeg skal have fat i vagtlægen og er i tvivl. "Undskyld, jeg ved faktisk ikke om det her er akut, men...". Hellere få et "Det må du lige ringe igen om på mandag" end at du venter og får det skidt fordi du skulle have handlet hurtigst muligt :kram2

Helt enig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER