Binser

Cravings

10 indlæg i dette emne

Jeg har haft de mærkeligste lyster til mad de sidste par dage. Ting som jeg aldrig spiser!

Jeg har haft lyst til hotdogs, leverpostejs madder, stegt flæsk osv.

Derimod er mit enorme slik forbrug nede og skrabe bunden, jeg spiser max. 3 stk. Om dagen, lysten er bare helt væk. Måske fordi det giver kvalme.

Før kunne jeg spise 1 - 2 pakker gajol eller lign.

Sodavand er også skåret helt væk.

Har i andre anderledes madvaner?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja danskvand, og toast med alt for meget ost og bacon og stegeflæsk...!! Men det er også ok da jeg er undervægtig - sidste gang kunne jeg leve af isterninger ( rent, uden andet i glasset)

Sjovt som man ændre vaner uden at lægge mærke til det i starten.. Men jeg forsøger også at tage på - da jeg fødte min datter havde jeg kun taget 6 kg på :) så denne gang spiser jeg alt...!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke rigtig at jeg oplever at have cravings... endnu! Engang imellem kan jeg godt få lyst til bare en ting, men det kunne jeg også før graviditeten :)

Det eneste tidspunkt hvor jeg oplevede virkelig kun at have lyst til én ting, var da jeg havde voldsom kvalme en dag - der ville jeg kun have hot dogs! Da jeg havde spist én og lidt af nummer to, kunne jeg ikke mere og måtte bede min mand om at lade være med at spise mere fordi jeg fik det skidt af at han spiste ;) Hahah! Jeg vendte bare ryggen til, så han kunne spise færdig. Samme aften fik jeg også MEGET lyst til høns i asparges, i tarteletter - det har jeg ellers ALDRIG lyst til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JA - skøn tråd.

Jeg er også blevet ramt af kvalme. Ikke sådan voldsomt, men den ligger der bare det meste af dagen. Og jeg kan slet ikke holde tanken om chokolade ud...DET plejer jeg ellers ikke at have problemer med. Faktisk har vi lige rejst og købt choko med hjem, men jeg har måttet pakke det væk, fordi jeg ikke engang kan spise noget andet, når det er i nærheden.

I løbet af denne uge fik jeg pludselig lyst til spaghetti med pølser...noget jeg ikke har spist siden jeg flyttede hjemmefra og havde et meget stramt budget.

I går var jeg NØDT til at have hønsekødssuppe med kødboller, hvilket jeg stort set ikke har spist siden jeg var barn (bortset fra et par gange, hvor vi har været syge herhjemme).

Så man kan da sige at hver dag er spændende...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

må indrømme at jeg slet ikke kan lade appelsiner være i tiden....

men det giver bare sådan en mavesyre ;( og når man døjer med det, og halsbrand er det bare ikke skide smart, så jeg er rigtig gode venner med "samarin" for tiden....

derudover er jeg helt syg efter pommesfrites.... som jeg normalt "bare" synes er tilbehør....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig rigtig haft noget som jeg bare måtte ha i massevis. I alle mine graviditeter har jeg dog ikke været super glad for kød. Spiser selvfølgelig lidt, men det har bare siddet som sådan en klump i halsen. Til gengæld er jeg meget mere til frugt og grønt.

De sidste par dage har jeg vold-ædt nutellamadder. Mmmm både til morgenmad, formiddagsmad, frokost-dessert og eftermiddagsmad. Godt vi har nutella på arbejdet :loveshower Jeg spiser ellers aldrig nutella eller hvidt brød :loveshower

Jeg har også haft et par dage hvor jeg bare MÅTTE have kartoffelmos med brun sovs.

På den anden side, så kan jeg også godt få sådanne lyster selvom jeg ikke er gravid. Kører gerne på tanken efter en Cocio eller en pose lakridser bare fordi jeg nærmest ikke kan tænke på andet :whistling Apropo.... jeg købte da vist en pose M&Ms da jeg var på tanken i morges :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige fundet ud af at RØDBEDER er det bedste i verden, så jeg voldæder rugbrødsmadder med russisksalat og ekstra rødbeder på.... ;) -har på fornemmelsen at det måske skyldes graviditeten... hehe

-har fundet en opskrift på bagte rødbeder, -ligesom bagte kartofler, så nu er aftensmaden allerede bestemt... -Hvad sker der i øvrigt også for at tænke på aftensmad kl.9 om morgenen??????? :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået det omvendt, jeg har ikke lyst til noget som helst :( før drak jeg rigtig meget pepsimax og sodavand generelt, jeg har ikke rørt det i 5 uger, bare tanken får det til at vende sig i min mave.. ha ha :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er altså sjovt, at man helt holder op med at spise det man plejer, og tyer til andre underlige ting... Håber snart at du får spiselysten tilbage :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været sygemeldt med kvalme og svimmelhed de sidste par uger. Har levet af mariekiks, saltstænger og ristet brød. Den kost har gjort jeg er mere end slap nu... Så nu skal jeg igang med at tvinge rugbrød, fisk og andre gode råvarer ned...

Jeg higer efter danskvand, som flere af jer skriver.... Ved ikke om syren er skadeligt i større mængder, dag efter dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER