Guest

Er i i live?

12 indlæg i dette emne

Hej allesammen!!!

Jeg synes ikke rigtig der sker noget i vores terminsgruppe... er alle gået lidt døde i det?

Nu er det jo snart ved at være tid til barsel; tid til at få ordnet de sidste småting inden babyboomet :loveshower

Vi mangler stadig at få anskaffet barnevognen, så det er vi lidt fokuserede på herhjemme (læs: jeg er... min mand er af den holdning: "vi når det nok"... vi regner nemlig med at købe en brugt barnevogn); men ellers er der faktisk ret mange af babyindkøbene der er overstået. Både de vigtige og de knap så vigtige...

Jeg har fx idag hygget med Michelle i Lyngby, hvor jeg købte en meget uundværlig pels-luffe-tingest til barnevognen; så man kan have sine hænder i den og ikke behøver have vanter på... Lidt ligegyldigt når man regner med forår og alt andet end sne til april, hvor vi jo har vores terminer :whistling , men ikke desto mindre det første vi blev enige om mht barnevogn/kombivogn. :badgirl

Jeg tror at jeg det næste stykke tid, går amok med at poste en masse tråde, fx om mine små krea-projekter, og så håber jeg da, at i andre vil joine mig i at der sker lidt mere herinde.

Jeg går i hvert fald ud fra at jeg ikke er den eneste der har en masse tanker om babyudstyr i øjeblikket, og håber at der er flere end mig der godt kan lide at høre andres ideer til hvad man skal have til baby af forskellige ting.

Derudover kunne det da også være hyggeligt hvis der var flere der havde lyst til at mødes... jeg håber i hvert fald ikke at jeg fik skræmt Michelle væk i dag med min evindelige knævren... for det var rigtig rart at snakke med en anden person, som, virkede det til, også havde behov for at snakke om alt og ingenting - og specielt også om baby.

Jeg er stadig lidt misundelig på hendes flotte mavse :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa

Er stadig i live:)

Men efter eksamensreset er overstået er jeg lige begyndt på et nyt semester på skolen, så selv om jeg har været inde og smugekigge lidt herinde, har jeg ikke lige fundet tiden til at skrive...

Vi har lige arvet tre sække tøj, der er ved, at blive soteret, efter størelse og derefter skal vaskes. Derudover fik vi også en barnevogn, der lige skal have en klud med rodalon, men ellers er i super stand og en trammeseng, der også lige skal tøres af inden den skal samles og stilles op. Det er rart man kan arve, SU'en rækker ikke lige til familieforøgelse :)

På onsdag skal jeg i Ikea med min moar og købe badekar og puslebord og så tror jeg vi er klar til lillemanden kommer.

Af kreaprojekter er jeg i gang med, at strikke en slange, der skal fungere, som sengerend. Jeg har nu også købt en fin sengerend i genbrugen, som bare skal have et nyt betræk, da det er lyserødt ternet med sløjfer. så er jeg ved at samle stoffer til et patchwork legetæppe.

Så vores lille studielejlighed er så småt ved, at afsløre at der er en lille mand på vej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa :)

Er da også stadig i live her :yay

Synes tiden indtil nu er gået pænt stærkt. Selvom faren er ved at være utålmodig, men det er jeg nu også :gravid

Har været fuldtidssygemeldt i 2 mdr nu og har ikke kedet mig en eneste dag.

Døjer mere og mere med min bækkenløsning, og fra på mandag skal jeg udover fys, også

begynde til akupunktur for smerterne :unsure

Ellers er vi også så småt ved at være klar til den lille baby.

Vi skal bare lige have byttet rundt på 2 værelser og samlet et puslebord.

Barnevognen har ikke været brugt i et par år siden Maja startede i børnehave, så den skal

lige rundt BabySam til et eftersyn :)

Det er ikke det helt store vi har skulle shoppe, da vi havde det meste i forvejen, og da vi ikke ved

hvad det bliver må shoppelysten vente ca 8 uger med at blive stillet :shop

Det går fint med maven. Mærker masser af liv hver dag :loveshower

Men kan stadig få bekymringer om den nu er helt ok. Om hjernen er udviklet rigtigt, eller om den har et hul i hjertet.

Men sådanne bekymringer hører jo nok med, selvom det er træls :prik

Og så er jeg TEMLIG træt at at skulle tisse konstant - især om natten.

Ca. hver 2. time skal jeg op og aflevere en sjat :o

Håber det går jer andre godt også :gp

:balloons

Helle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej allesammen :)

Jeg er også i live - selvom jeg ikke er så glad for det pt.... Er midt i en eksamensperiode og det hjælper ikke at jeg har en masse hormoner og nemmere går ned med flaget og begynder at græde. Ikke sådan når man bliver så følsom :( Men det skal jo nok gå alt sammen, på den ene eller den anden måde.

Ellers er arbejdsværelset blevet proppet med babyting (hvilket virker som en del ting når man bor i en 3-værelses lejlighed) :wee

Fik 3 sække tøj af en veninde fra klassen (yay-ness), som er blevet fordelt i farvebunker og vasket. Nu venter den langsommelige proces med at sortere det bare... <_< Har til den lejlighed købt 4 stk. plastik-bokse fra jysk med hjul under, men har stadig overvejelser om hvordan jeg bedst får det sorteret :rolleyes Der er nemlig en masse lyserødt (venindens søster fik piger) og da kønnet skal være en overraskelse, tænkte jeg at en form for sortering ud fra "dreng - pige - neutral" kategorierne kunne være smart. Så er der bare det med størrelserne og hvad tøjet er (body, bukser, trøje osv.) og at der ikke er plads til så mange forskellige kategori-bunker i de bokse - de store dilemmaer her i livet...!

Ellers mangler de store ting som barnevogn og puslebord stadig, hvilket vist nager en del inde i baghovedet. Især da jeg er faldet lidt for odders standardstel med punkterfri hjul, hvilket slet, slet, SLET ikke er billigt :badgirl Og tror min kære mand bare er ude på at give mig hvad jeg vil have, uden at komme med sin ærlige mening om barnevognene (han er nemlig gået fra at vi lige så godt kunne købe brugt, til at vi godt kan bruge pengene på en ny, da det jo er vores første barn og alt det der)... Mistænker ham stærkt til at have tanker a la "lad den gravide kvinde få sin vilje, så er alt nemmere".. :blabla

Ellers havde jeg, som I nok har læst, en hyggelig tur i Lyngby med Leeloo :yay Hun skræmte mig i hvert fald ikke til døde eller væk ;) Det var dejligt at få snakket med en anden om det at være gravid, især da jeg ikke har nogen i min omgangskreds der er eller har været det (udover min mor og nogle ældre kusiner som jeg ikke snakker særligt meget med)

Vil i hvert fald gerne mødes med Leeloo igen og det kunne være hyggeligt hvis der var andre der ville med herindefra

Mht. krea-projekter vil jeg meget gerne se hvad I andre går og laver. Jeg har selv nogle planer om at den måned jeg er på barsel ikke bare skal gå med at sidde og stene, så jeg skal lave diverse ting. Har lavet nogle perle-ugler som jeg tænker skal blive en uro ligesom denne: https://lh4.googleusercontent.com/-xzfeCcFdFrw/TYDL45volfI/AAAAAAAAANk/7W6CHsXvAqM/s1600/DSC00082.JPG Mine ugler er dog lidt slankere, da jeg synes de blev ret runde i det. Ellers fifler jeg med ideen om at lære at hækle så jeg kan lave en masse søde dyr fra bogen "Hæklede dyr" - de er simpelthen så kære :7himmel

Men nu er det også typisk mig at drømme om at lave en masse ting... Håber jeg får taget mig sammen og gjort det :sm

Ellers går det godt med barnet som møfler meget rundt inde i maven for tiden. Men det er jo positivt at mærke det flere gange hver dag :)

Leeloo: Du skal nok også få en fin mave ;) Om ikke andet ville jeg gerne bytte - føler mig stor og udspilet..

Helle: Lyder ikke rart med de bekymringer... Var alt da ikke okay ved MD? Selv har jeg ikke præcis de tanker, er bare bange for at noget går galt og jeg mister barnet eller at det dør derinde og jeg så må føde det... :(

Lyder godt nok ikke sjovt at du skal tisse så ofte! Jeg synes det er træls nok når jeg skal op 1 eller maks 2 gange om natten, for at lette blæren, men lyder jo som en dans på roser i sammenligning :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej allesammen :)

Jeg er også i live - selvom jeg ikke er så glad for det pt.... Er midt i en eksamensperiode og det hjælper ikke at jeg har en masse hormoner og nemmere går ned med flaget og begynder at græde. Ikke sådan når man bliver så følsom Men det skal jo nok gå alt sammen, på den ene eller den anden måde.

Ellers er arbejdsværelset blevet proppet med babyting (hvilket virker som en del ting når man bor i en 3-værelses lejlighed)

Fik 3 sække tøj af en veninde fra klassen (yay-ness), som er blevet fordelt i farvebunker og vasket. Nu venter den langsommelige proces med at sortere det bare... <_< Har til den lejlighed købt 4 stk. plastik-bokse fra jysk med hjul under, men har stadig overvejelser om hvordan jeg bedst får det sorteret :rolleyes Der er nemlig en masse lyserødt (venindens søster fik piger) og da kønnet skal være en overraskelse, tænkte jeg at en form for sortering ud fra "dreng - pige - neutral" kategorierne kunne være smart. Så er der bare det med størrelserne og hvad tøjet er (body, bukser, trøje osv.) og at der ikke er plads til så mange forskellige kategori-bunker i de bokse - de store dilemmaer her i livet...!

Ellers mangler de store ting som barnevogn og puslebord stadig, hvilket vist nager en del inde i baghovedet. Især da jeg er faldet lidt for odders standardstel med punkterfri hjul, hvilket slet, slet, SLET ikke er billigt :badgirl Og tror min kære mand bare er ude på at give mig hvad jeg vil have, uden at komme med sin ærlige mening om barnevognene (han er nemlig gået fra at vi lige så godt kunne købe brugt, til at vi godt kan bruge pengene på en ny, da det jo er vores første barn og alt det der)... Mistænker ham stærkt til at have tanker a la "lad den gravide kvinde få sin vilje, så er alt nemmere".. :blabla

Ellers havde jeg, som I nok har læst, en hyggelig tur i Lyngby med Leeloo :yay Hun skræmte mig i hvert fald ikke til døde eller væk ;) Det var dejligt at få snakket med en anden om det at være gravid, især da jeg ikke har nogen i min omgangskreds der er eller har været det (udover min mor og nogle ældre kusiner som jeg ikke snakker særligt meget med)

Vil i hvert fald gerne mødes med Leeloo igen og det kunne være hyggeligt hvis der var andre der ville med herindefra

Mht. krea-projekter vil jeg meget gerne se hvad I andre går og laver. Jeg har selv nogle planer om at den måned jeg er på barsel ikke bare skal gå med at sidde og stene, så jeg skal lave diverse ting. Har lavet nogle perle-ugler som jeg tænker skal blive en uro ligesom denne: https://lh4.googleusercontent.com/-xzfeCcFdFrw/TYDL45volfI/AAAAAAAAANk/7W6CHsXvAqM/s1600/DSC00082.JPG Mine ugler er dog lidt slankere, da jeg synes de blev ret runde i det. Ellers fifler jeg med ideen om at lære at hækle så jeg kan lave en masse søde dyr fra bogen "Hæklede dyr" - de er simpelthen så kære :7himmel

Men nu er det også typisk mig at drømme om at lave en masse ting... Håber jeg får taget mig sammen og gjort det :sm

Ellers går det godt med barnet som møfler meget rundt inde i maven for tiden. Men det er jo positivt at mærke det flere gange hver dag :)

Leeloo: Du skal nok også få en fin mave ;) Om ikke andet ville jeg gerne bytte - føler mig stor og udspilet..

Helle: Lyder ikke rart med de bekymringer... Var alt da ikke okay ved MD? Selv har jeg ikke præcis de tanker, er bare bange for at noget går galt og jeg mister barnet eller at det dør derinde og jeg så må føde det... :(

Lyder godt nok ikke sjovt at du skal tisse så ofte! Jeg synes det er træls nok når jeg skal op 1 eller maks 2 gange om natten, for at lette blæren, men lyder jo som en dans på roser i sammenligning :blink

Hej Michelle. Kan godt forstå det er træls at være i en eksamensperiode for tiden - håber det går dig godt :)

Jo, alt var ok ved MD - scanning ( som vi faktisk var til 2 gange)Men man kan jo ikke vide hvordan den ellers udvikler sig. Alt er sikkert ok derinde, men man kan jo ikke vide det 100%. Tisseriet er blevet mere humant i øjeblikket - men havde så også 2 gange blærebetændelser oven i hinanden

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Michelle

youtube lærte mig at strikke, du kan sikkert også lære at hækle der :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Michelle. Kan godt forstå det er træls at være i en eksamensperiode for tiden - håber det går dig godt :)

Jo, alt var ok ved MD - scanning ( som vi faktisk var til 2 gange)Men man kan jo ikke vide hvordan den ellers udvikler sig. Alt er sikkert ok derinde, men man kan jo ikke vide det 100%. Tisseriet er blevet mere humant i øjeblikket - men havde så også 2 gange blærebetændelser oven i hinanden

:balloons

Mange tak :) Har fået afleveret synopsis, så nu er der bare den mundtlige del på torsdag tilbage.

Dejligt blæren arter sig lidt, det er ikke rart når man hele tiden skal på toilettet og næsten intet kommer <_< Og man skal åbenbart bare være urolig for barnet når man er gravid - er det en del af hormonerne? :rolleyes

Hej Michelle

youtube lærte mig at strikke, du kan sikkert også lære at hækle der :yay

Nice - kunne være fedt! Brugte du engelsk eller dansk vejledning? For tænker om der overhovedet er nogle danske...?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

UPS ved ikke lige hvad jeg lavede der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte dansk vejledning, tror det hed noget i retning af strikkeskolen.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte dansk vejledning, tror det hed noget i retning af strikkeskolen.. :)

Okay, tak :) Jeg vil kigge nærmere på det og hæklingen når jeg går på barsel i april :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Damn... jeg kan godt lide at jeg lovede at spamme helt vildt, og så skete der ikke en skid... jeg har bare ikke haft det store overskud til at skrive herinde...

Til gengæld får jeg vasket babytøj og tæller ned... der er jo næsten kun en måned til termin for mig :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Damn... jeg kan godt lide at jeg lovede at spamme helt vildt, og så skete der ikke en skid... jeg har bare ikke haft det store overskud til at skrive herinde...

Til gengæld får jeg vasket babytøj og tæller ned... der er jo næsten kun en måned til termin for mig :loveshower

Det går nok :kram2 Kender godt det med ikke at have overskud til at skrive (det sker ofte med sms'er... :oops)

Det vigtigste er jo at du (og barnet) har det godt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER