Guest Cirkeline88

Barnevogn..

11 indlæg i dette emne

vi snakker jo lidt om projekt baby herhjemme og derfor er jeg jo begyndt at kigge lidt rundt på nettet med de forskellige ting..

en af de store poster er jo barnevogn, så tænkte at i måske kunne komme med nogle input..

har i købt ny eller brugt? hvad skal man kigge efter ved en brugt? og også gerne hvor meget i selv brugte på barnevogn med tilbehør :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi købte en ny Emmaljunga barnevogn da vi skulle have vores datter og denne gang genbruger vi den barnevogn :) Vi har ordnet den indenvendig, fået luft i hjulene og nu står den igen som helt ny..

Så jeg ville ikke være betænkelig ved, at købe en brugt.. Men jeg ville selvfølgelig lige sikre mig at den er fin og ikke slidt og at den ikke hænger eller er skæv...

Man kan spare mange penge ved en brugt og man kan sagtens gøre et godt kup...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon ikke det er et temperaments (og økonomi-) spørgsmål om man ønsker ny eller brugt?

Der er rigtig mange flotte brugte vogne, så hvis økonomien enten ikke tillader en ny, eller det ikke betyder det storee for een, så ville jeg da kigge efter en brugt. Nogle gange kan man endda være heldig at finde en der stadig er garanti på fordi den ikke er to år gammel. Vores mellemste brugte kun vognen til han var 15-16 mdr., så hvis det havde været en ny vogn, havde køberen stadig kunne bruge garantien.

Hvad skal man se efter? Tja, det er vel også et spørgsmål om hvad man ønsker. Hård eller blød kaleche? Liggemål. Følger der udstyr med? Er der vasbart indtræk? Man kan måske kigge i en butik først, så man har en ny vogn at sammenligne med og derfor ved hvordan den "bør" se ud.

Og som slutbemærkning, brugte Odder og Emmaljunga-vogne er ofte for dyre i brugtprisen, så meget bedre er de altså ikke! Så istedet for at betale 3000 for sådan een brugt, kan man overveje at købe en billigere vogn fra ny. Jeg havde en Emmaljunga BSB til drengene og mage til skrammel.... Nu har jeg en Simo, som har fungeret upåklageligt - og den kostede det halve fordi jeg fandt den på et åbningstilbud!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte ny da vi fik den første og genbrugte til nr. 2. Vi har så solgt den igen, og den var lige så fin som en ny. Den kan holde til mange børn endnu :) Så jeg ville ikke betænkte mig i at kigge efter en brugt, hvis vi skulle have nr. 3, hvilket vi ikke skal :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså nu er jeg jo selvfølgelig ikke gravid endnu, og måske man ændre mening når man blir gravid..

men jeg går på nuværende tidspunkt ikke så meget op i om alt er nyt, tænker mere på at det skal være ordentligt og hvis det er brugt skal det selvfølgelig se ordentligt ud.. og være fra et ikke ryger hjem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte en ny barnevogn til den første, men han blev for stor til den allerede efter ½ år, så købte jeg en ny kalecheklapvogn til ham og den var helt fantastisk. Derfor har vi denne her gang med datteren købt en kalecheklapvogn fra starten af og så en rigtig fin brugt en, så der var penge at spare. 1200 kr, thats it :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav lige omkring 2.000 kr for en rigtig fin brugt Odder. Så købte vi en Basson til dagplejen til 700 kr. Den skulle rengøres, men var ellers i super fin stand :)

Om vi havde penge eller ej; så er jeg bare ALT for nærig til at give 8-10.000 kr for en barnevogn (som Emmaljunga og Odder sagtens kan løbe op i med det hele) Hvis vi skulle have en ny, skulle det være fordi der var et super duper tilbud ;) I øvrigt kan man finde mange barnevogne på nettet, der næsten ikke er brugte :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte en Emmaljunga Big Star Supreme brugt til 1000 kr som havde nogle bittesmå jordslået pletter inden i kalechen og 2 flade hjul og ellers var som ny.

Og så købte vi vores skønne Xplory med lift brugt for ca. 5000 kr og har efterfølgende købt ekstraudstyr for ca. 2000 kr til den - den absolut største post i vores budget, men også det bedste køb. Kan ikke anbefale den nok.

Har i øvrigt købt alt (undtagen malkemaskinen) brugt.

1)Tingene er meget sundere for barnet når tøjet er blevet vasket mange gange før brug og den skadelige kemi er dampet af i de ikke vaskbare ting.

2) Det er meget, meget lettere at købe brugt - alt kan findes og købes online når man lige har 5 minutter kl. 23:57 mens man alligevel sidder og ammer.

3)Det er meget bedre for miljøet at genbruge.

4)Man sparer mellem 50 og 80% i forhold til nyprisen og kan købe Molo og Katvig tøj til næsten samme pris som det billigste børnetøj i Kvickly koster fra nyt.

Mange hilsner

Solskin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte en Emmaljunga Big Star Supreme brugt til 1000 kr som havde nogle bittesmå jordslået pletter inden i kalechen og 2 flade hjul og ellers var som ny.

Og så købte vi vores skønne Xplory med lift brugt for ca. 5000 kr og har efterfølgende købt ekstraudstyr for ca. 2000 kr til den - den absolut største post i vores budget, men også det bedste køb. Kan ikke anbefale den nok.

Har i øvrigt købt alt (undtagen malkemaskinen) brugt.

1)Tingene er meget sundere for barnet når tøjet er blevet vasket mange gange før brug og den skadelige kemi er dampet af i de ikke vaskbare ting.

2) Det er meget, meget lettere at købe brugt - alt kan findes og købes online når man lige har 5 minutter kl. 23:57 mens man alligevel sidder og ammer.

3)Det er meget bedre for miljøet at genbruge.

4)Man sparer mellem 50 og 80% i forhold til nyprisen og kan købe Molo og Katvig tøj til næsten samme pris som det billigste børnetøj i Kvickly koster fra nyt.

Mange hilsner

Solskin

tak for dit svar :)

jeg vidste ikk det med tøjet så jeg er da i hvert fald blevet klogere idag :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik vores barnevogn af min far og hans kone, så den var ny.

Men det ville jeg nu gerne have haft alligevel - ikke af nogen speciel grund, for jeg har ikke noget imod brugt - bare fordi :ba

Men så satser jeg også på at den holder til hvis vi skal ha en til - og så måske sælges billigt bagefter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når vi engang skal til at se på barnevogn vil jeg meget gerne have en ny. :P - Så kan vi genbruge den, når vi (forhåbentlig) skal have nr 2. ;)

Jeg vil dog ikke være afvisende overfor også at få fat i en billig brugt, idet vi bor på en større gård, og det derfor ville være dejligt at kunne trille en tur i stalden/marken, uden at skulle bekymre sig om, at barnevognen/hjulene blev beskidt(e). :super Min svigerinde og svoger købte et sæt ekstra hjul til deres barnevogn, så de kunne skifte alt efter hvad de skulle. Det kunne også være en ide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER