hmm_crush

Sygemelding pga projekt baby...

8 indlæg i dette emne

Hej piger.

Jeg har brug for jeres hjælp! Vi har to forsøg tilbage af vores kontrakt og blir jeg ikk gravid ved et af de to forsøg så er det slut med projekt lillebror/søster. Vi har ikk råd til igen at lægge 50-60.000.

Jeg arbejder i en integreret institution - jeg er i vuggestuen! Vi har en frygtelig leder og har de sidste to år kæmpet for at få ændret forholdene. Har haft Arbejdstilsynet inde over men det blir ikk bedre. Sidste sommer røg jeg ned med stress og symptomerne ligger og lurer....

Mit spørgsmål går på om jeg kan blive sygemeldt ifm at jeg er i behandling. Jeg blir jo aldrig gravid når min krop ikk slapper af og jeg er så ked af at komme på arbejde... Og nu hvor vi selv betaler dette vil jeg gerne ku vide at vi i hvertfald gjorde hvad vi kunne og tog vores forholdsregler ved de sidste to forsøg.... Hjælp mig.... Kan jeg få min fertilitetslæge til at sygemelde mig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram2

Jeg kender på ingen måde reglerne, men jeg har haft en tidligere kollega, der var sygemeldt. Men set var også et godt firma, så det kan godt bare have været deres interne politik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart tror jeg der skal mere til, de skal jo give en begrundelse... Kan du tage ferie eller orlov en periode?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart tror jeg der skal mere til, de skal jo give en begrundelse... Kan du tage ferie eller orlov en periode?

Njah, faktisk skal de vist bare attestere, at man ikke kan arbejde pga sygdom... Arbejdsgiver har vist ikke krav på at få at vide, lige hvad der er los...

Men... Problemet er vel, at du ikke som sådan er forhindret i at arbejde pga sygdom, og at det derfor ville være svært for en læge at hævde det...

Har du evt mulighed for at tage nogle ugers ferie i forbindelse med ægoplægning mv?

Edit: Jeg ved egentlig ikke, hvad fertilitetslægernes holdning er til sygemeldinger begrundet i behov for ro og fred ála rekonvalescens ifm sygdom, operationer osv. Man kan jo altid spørge...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Njah, faktisk skal de vist bare attestere, at man ikke kan arbejde pga sygdom... Arbejdsgiver har vist ikke krav på at få at vide, lige hvad der er los...

Men... Problemet er vel, at du ikke som sådan er forhindret i at arbejde pga sygdom, og at det derfor ville være svært for en læge at hævde det...

Har du evt mulighed for at tage nogle ugers ferie i forbindelse med ægoplægning mv?

Edit: Jeg ved egentlig ikke, hvad fertilitetslægernes holdning er til sygemeldinger begrundet i behov for ro og fred ála rekonvalescens ifm sygdom, operationer osv. Man kan jo altid spørge...

Hvis man er langtidssygemeldt tror jeg bare at arbejdspladsen skal/vil hjælpe for at man kommer tilbage til jobbet... Jeg var for et par år siden deltidssygemeldt med stress og der gik jeg til samtaler med en fra HR løbende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En kollegas veninde tog 3 måneders orlov i forbindelse med behandling. Måske det er en mulighed?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man er langtidssygemeldt tror jeg bare at arbejdspladsen skal/vil hjælpe for at man kommer tilbage til jobbet... Jeg var for et par år siden deltidssygemeldt med stress og der gik jeg til samtaler med en fra HR løbende

Jeps jeps, men jeg ved heller ikke, om der var tænkt på en flere måneders sygemelding her, eller om det bare er nogle ugers ro efter æo.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I vores sidste forsøg hvor det lykkes var jeg faktisk fuldtids sygemeldt fra vi fik taget ægte ud og til positiv test.

Jeg havde brug for ro i kroppen.

Jeg mindes ikke at jeg gav nogen anden grund til mit arbejde end at kroppen trængte til ro og fred efter alle de forsøg (det var det 8. forsøg) og for at skabe optimale forhold.

Jeg havde en paragraf 56 som bare dækkede mit fravær til arbejdspladsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER