pukimusen

oppustet mave

8 indlæg i dette emne

Hei alle i dejlige damner..

Nu det vist min tur til at komme med et indlæg...

jeg er i morgen i uge 11, og jeg har stort set ingen symtomer bortset fra MEGA omme babser :hophop og nogen sindsyge vilde hovdepiner......avvvvvvv

nåå ja og så er der jo os lige de dage hvor overskudet og trætheden lidt for overtalt mig til at blive på sofaen og "spilde" en fri dag på dårligt fjernsyn..

men idag til aften har min mave været total hård og oppuset, "guske lov for natbukserne"... for godt nok er jeg overvægtig i forvejen, men føler mig temmelig meget ja "nærmest" høj gravid...

gør jeres mave os såen.. :gravid ... det jo som om den om lidt springer....

hvad døjer i aller mest med.....??

Hilsen Pukimusen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har tit været meget oppustet i graviditeten.. Har haft nærmest alle symptomer i bogen, men ikke noget slemt (synes dog ikke kvalmen var sjovt alligevel)

Små måltider ofte har hjulpet mig mod oppustedhed. Da det var slemt spist jeg også en del naturel youghurt med sukkerfri ymerdrys. Det hjalp rigtig meget.

Håber du finder en løsning :goodluck :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft oppustet mave siden ÆL ;) men jeg er også anden gangs fødende :)

Jeg døjer med kvalme og opkast (synes dog min akupunktur begynder at hjælpe XXX)

Er ekstrem træt og hypper følsom :lol total hormonella :oops

Har de ømmeste bryster, kan ikke huske de var så ømme sidst..

Og så det mega pinlige store mængder gas i maven :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har døjet med kvalme og opkast fra uge 6 til ca. 12. uge. Heldigvis er det ved at være overstået nu.

Ellers er det:

- Halsbrand

- Oppustet

- Mere tør hud end normalt

- Flere prutter og flere toiletbesøg

Synes også jeg er blevet mere stoppet i næsen men ved ikke om det er årstiden eller om det er graviditeten...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 12+0 i dag :)

- Jeg havde kvalme i 3 uger nonstop efter nytår. Det aftog dog, da jeg begyndte på B6, og nu har jeg kun lettere kvalme engang imellem.

- Jeg lider også af oppustet mave - især om aftenen.

- I den mere ucharmerende ende kan nævnes, at jeg har haft nogle problemer med min fordøjelse, som har været noget træg i det :/

- Mine bryster var monsterømme i en 5-6 uger, men det er blevet lidt bedre nu. Dog gør de stadig alt for ondt til at jeg f.eks. har kunne fortsætte med løbetræning.

-Jeg er træt. HELT vildt træt.

- Jeg havde også halsbrand i en lille periode, men det er heldigvis forsvundet igen.

Bum, når jeg lister alle symptomerne op, har jeg da været ret godt rundt om klassikerne :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mave er også ret stor om aftenen, men nu i uge 13+6 begynder man altså godt at kunne se det også om morgenen-

Mine symptomer er

-Tisse trang - det er ikke unormalt med 3 toilet besøg på en time når jeg fx har drukket The eller Cola - jeg syntes hele tiden jeg kan mærke min Blære!

-Kvalmen har jeg døjet med i LAAAAAAAAAANG tid syntes jeg, men når man hører om andre er jeg nok billig sluppet. Har haft lidt kvalme i dag, men ellers er sidste gang jeg havde kvalme 14 dage siden, så det går da fremad

- træthed - åh den søde søvn!!! Jeg sover fra 23-24 tiden om aftenen til mellem 9 og 10 hver dag - de få dage jeg skal tidligt op sover jeg til middag. Men den der overdøvende energi forladthed forsvinder nu og selvom jeg sover meget er jeg frisk i de vågne timer.

- Ømme babser, det kommer og går lidt med hvor slemt det er, men i aften tror jeg jeg skal sove med en sports top, de sidste 2 morgener har det gjort ondt i dem bare ved at stå ud af sengen!

- jeg havde lige et par dage med halsbrand, men det er (7-9-13) forsvundet - det kommer nok igen.

- ondt i skroget som jeg kalder det, når det hele rykker sig.

- hormoner -også lidt i bølger - er ret uforudsigelig, den ene dag kan jeg tåle alt, den næste bliver jeg MONSTER hidsig, hulkende ked af det eller hysterisk grinene over de mindste ting (Stakkels mand).

-amme hjerne - jeg er åbenbart allerede begyndt!!! Det er ret ubehageligt når man glemmer noget og det bare er HELT væk i hjernen. Men sådan reagerer jeg også på ekstrem stress, så det kommer ikke bag på mig.

Men det to værste er:

-uro og nervøsitet - er alt nu som det skal være??? Er ualmindelig bevidst om min krop og tegn og unormaliteter - jeg havde mange pletblødninger i starten og så fik jeg også en kat i maven en nat og måtte lige forbi min læge dagen efter. Er SÅ bange for at der er sket noget/sker noget med den lille! HADER det. Jeg kan ikke slappe af og nyde graviditeten en hel dag af gangen, der kommer altid et eller andet op. Måske er det hormoner, måske er det biologisk betinget - men IHHHHHH..... <_<

- Og så er der træg mave -av det kan gøre ondt nogle gange!!! Har haft store problemer siden lørdag middag. Men har købt både svesker, pærer og havregryn i dag til at hjælpe mig selv og holdt 2 dages pause med kalk og jern tabletter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mave er også ret stor om aftenen, men nu i uge 13+6 begynder man altså godt at kunne se det også om morgenen-

Mine symptomer er

-Tisse trang - det er ikke unormalt med 3 toilet besøg på en time når jeg fx har drukket The eller Cola - jeg syntes hele tiden jeg kan mærke min Blære!

-Kvalmen har jeg døjet med i LAAAAAAAAAANG tid syntes jeg, men når man hører om andre er jeg nok billig sluppet. Har haft lidt kvalme i dag, men ellers er sidste gang jeg havde kvalme 14 dage siden, så det går da fremad

- træthed - åh den søde søvn!!! Jeg sover fra 23-24 tiden om aftenen til mellem 9 og 10 hver dag - de få dage jeg skal tidligt op sover jeg til middag. Men den der overdøvende energi forladthed forsvinder nu og selvom jeg sover meget er jeg frisk i de vågne timer.

- Ømme babser, det kommer og går lidt med hvor slemt det er, men i aften tror jeg jeg skal sove med en sports top, de sidste 2 morgener har det gjort ondt i dem bare ved at stå ud af sengen!

- jeg havde lige et par dage med halsbrand, men det er (7-9-13) forsvundet - det kommer nok igen.

- ondt i skroget som jeg kalder det, når det hele rykker sig.

- hormoner -også lidt i bølger - er ret uforudsigelig, den ene dag kan jeg tåle alt, den næste bliver jeg MONSTER hidsig, hulkende ked af det eller hysterisk grinene over de mindste ting (Stakkels mand).

-amme hjerne - jeg er åbenbart allerede begyndt!!! Det er ret ubehageligt når man glemmer noget og det bare er HELT væk i hjernen. Men sådan reagerer jeg også på ekstrem stress, så det kommer ikke bag på mig.

Men det to værste er:

-uro og nervøsitet - er alt nu som det skal være??? Er ualmindelig bevidst om min krop og tegn og unormaliteter - jeg havde mange pletblødninger i starten og så fik jeg også en kat i maven en nat og måtte lige forbi min læge dagen efter. Er SÅ bange for at der er sket noget/sker noget med den lille! HADER det. Jeg kan ikke slappe af og nyde graviditeten en hel dag af gangen, der kommer altid et eller andet op. Måske er det hormoner, måske er det biologisk betinget - men IHHHHHH..... <_<

- Og så er der træg mave -av det kan gøre ondt nogle gange!!! Har haft store problemer siden lørdag middag. Men har købt både svesker, pærer og havregryn i dag til at hjælpe mig selv og holdt 2 dages pause med kalk og jern tabletter.

Majs hvor er jeg glad for jeg ikke er ene om nervøsiteten for lille baby. Alle siger jeg bare skal slappe af og nyde det. Især når jeg nu er over den magiske grænse på de første 3. måneder men jeg har bare så svært ved det.

Endelig er jeg gravid og så kan jeg ikke slappe af :-( begynder man mon på et tidspunkt at slappe af?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er også mega oppustet når jeg har spist aftensmad og det varer resten af aftenen, men jeg synes bare det er hyggeligt, behøver jo ikke skjule maven længere.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER