Guest

Årets Danmarks indsamling

8 indlæg i dette emne

ser i det???

Indtil nu ser vi det, men jeg kan mærke, at jeg er blevet alt for hormonel efter vores adoptionsgodkendelse, at jeg seriøst sidder og tuder over alle de børn i nød.

Som adoptant, så kan man ikke lade være med at tænke på, om ens eget kommende barn kommer fra lignede fattige kår, eller om vores barn nr. 2, hvis vi bliver godkendt til det, skal måske komme fra Afrika, og der er sandsynligheden at det er sådanne vilkår, som har gjort, at barnet bliver bortadopteret...

Hvordan har i det med udseendelsen??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

og så tuder jeg igen over det blandede børnekor, de afrikanske børn der, gør bare et eller andet ved mig.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i bidraget til indsamlingen???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det rører også mig, men må indrømme at mine donationer går andetssteds hen.. Men dejligt der er nogle mennesker som støtter op omkring de børn der virkelig har brug for det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har desværre ikke økonomi til at bidrage i år, men ellers plejer jeg at støtte med 150 kr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har desværre heller ikke råd til at bidrage.. Jeg støtter desværre sjældent ting, hvor jeg skal støtte med "så meget", oftest er det i bøtterne hvor jeg planter mine småpenge :)

Jeg har sovet meget af showet, men synes virkelig også jeg bliver rørt over indsamlingen.. Måske er det netop moderinstinktet der kommer frem - at man så gerne vil passe på de små børn... :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lidt af den holdning at jeg hellere vil hjælpe lokalt end langt væk. Der er masser af danske forhold som ikke er i orden og hvor der kunne hjælpes bedre, bare et eksempel er den organisation som har hjulpet bl.a mine børn efter deres fars alkohol misbrug kom frem, de har børne- og ungdoms grupper hvor børn fra familier med misbrugsproblemer kan møde andre i samme situation og få hjælp til at begynde at tale om de svære ting, få nogle gode oplevelser og nye venner. Der sidder frivillige og gør en indsats som gør en kæmpe forskel i de børns liv, som går med nogle problemer som børn slet ikke burde bære på. Organisationen har mistet en masse tilskud ved nedskæringerne sidste år og kæmper nu for at skaffe pengene, så de stadig kan hjælpe nogen af de alt for mange "udsatte" børn og unge vi har i Danmark.

Nævner det bare som eksempel. Jeg elsker sådan noget som indsamlings shows og blir bestemt også berørt, men samtidig syns jeg det virker så "let" at skulle hjælpe Afrika mens de børn lider i vores nabolag ikke kommer i fokus. Selvfølgelig er det ikke fair at sammenligne sult, krig, tab af familie eller analfabetisme med de problemer danske børn kan ha, men dem blir jeg nu mere rørt af alligevel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har støttet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER