Ancher

Første JM overstået

3 indlæg i dette emne

Ja så er første jordmor besøg overstået. Jeg er kommet med i en "kendt jordmor ordning", så jeg med stor sandsynlighed kommer til at føde med hende jeg mødte idag eller hendes kollega, som jeg også vil lære at kende gennem graviditeten. Det synes jeg ret betryggende, da de jo så kender en i for vejen.

Ved mine to tidligere fødsler havde jeg flere forskellige jordmødre ind over pga. vagtskifte. Jeg havde en jeg gik til konsultration og to forskellige ved første fødsel og ved anden igen en ved konsultation og en der tjekkede mig da jeg kom og en ny en halv time efter pga. vagtskifte.

Denne gang skal jeg ringe og give besked til dem direkte, hvis der er det mindste både under graviditeten, men også når jeg mærker de første veer.

Sidste gang fødte jeg på en time og et kvarter, så hun mente jeg skulle ringe med det samme da hun har en times transport til fødegangen, så håber vi hun når det. :whistling

Ellers havde vi en god snak, lyttede til hjertelyd fra baby og fik målt symfyse mål, hvor hun konstaterede, at jeg havde en meget stor livmor.

Det undrer mig ikke, da jeg synes min mave allerede ser enorm gravid ud. :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er du tilfældigvis fra der nordjyske, siden du har den kendte jordmoder ordning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, jeg er fra vestsjælland og tilknyttet Holbæk sygehus. Jeg ved ikke hvornår det er startet, men jeg synes det giver meget bedre mening end at skulle forholde sig til et fremmede menneske mens man har veer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER