Nitzen1987

Lange og sene arbejdsdage til farmand

12 indlæg i dette emne

Min mand står til at skulle skifte arbejde i løbet af forået... Det kommer til at få indflydelse på hans arbejdstid --> han går fra at arbejde fra en arbejdstid der hedder 6.45-17.45 i hverdagene til at skulle arbejde (10.00 eller 14.00)-21.00 i hverdagene... Jeg kan jo så regne ud, at jeg kommer til at stå alene med baby en stor del af dagen - det gør de fleste selvfølgelig, men tænker også, at de mange har manden hjemme, inden aftensmaden, så han kan aflaste moderen der... Mange af ugens dage kommer jeg til at stå alene med baby, når det er aftensmadstid og når baby skal puttes i seng om aftenen...

Jeg har ikke ondt af mig selv, tænker at det er et spørgsmål om tilvænning og rutiner, når den tid kommer, men søger alligevel lidt efter andres tanker og erfaringer omkring at stå alene med et spædbarn en stor del af dagen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kæreste han arbejder om natten, så jeg kommer til at stå alene med junuior om natten og det meste af dagen, hvor han sover... han køre hjemmefra ved en 22.00 tiden, og kommer så hjem ved en 07.00 tiden...Så går han i seng ved 08.00 tiden, og står op ved en 14.30 tiden... Så det er mange timer jeg kommer til at have junior alene... Jeg frygter det ikke og har helelr ikke ondt af mig selv, for han skal jo være klar til sit arbejde, hvor ejg faktisk bare skal passe mit "arbejde" med junior... Forstå mig ret :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt ærligt, så synes jeg godt, at dagene kan være lange, når man er alene med baby! Jeg havde en svær start, hvilket selvfølgelig også påvirkede, at jeg syntes, at dagene var meget lange nogle gange, men jeg kan stadig godt have det sådan nogle dage, fordi jeg synes, at man er PÅ hele tiden.

Jeg er helt enig med dig i, at det er et spørgsmål om vane og tilvænning, men derfor kan man godt synes, at det er hårdt! Jeg fandt ud af, at jeg godt kan lide, at der sker noget, når far er på job! Det kan være at få besøg af eller tage på besøg hos mor, veninder (hvis du er så heldig at nogle har mulighed for det) eller samvær med mødregruppe, du kan melde dig til babysvømning, rytmik eller babysalmesang alt efter hvad du har lyst til og hvad der er af muligheder i dit område.

Mit råd vil være, at når baby er kommet, så skal du finde ud af, hvordan dagene kommer til at fungere bedst for dig - skal der ske noget, eller er det fint at tulle derhjemme med baby? Og husk at det er i orden, at DU også har behov, der skal dækkes i hverdagen.

Prøv at få øje på fordelene ved din mands nye arbejdstider, som fx at I kan hygge jer om formiddagen sammen, og måske gøre ting sammen der, som man ikke kan om aftenen.

Ihh, synes det er blevet noget rodet, det jeg gerne vil sige, men jeg håber, at du kan bruge det til noget... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt ærligt, så synes jeg godt, at dagene kan være lange, når man er alene med baby! Jeg havde en svær start, hvilket selvfølgelig også påvirkede, at jeg syntes, at dagene var meget lange nogle gange, men jeg kan stadig godt have det sådan nogle dage, fordi jeg synes, at man er PÅ hele tiden.

Jeg er helt enig med dig i, at det er et spørgsmål om vane og tilvænning, men derfor kan man godt synes, at det er hårdt! Jeg fandt ud af, at jeg godt kan lide, at der sker noget, når far er på job! Det kan være at få besøg af eller tage på besøg hos mor, veninder (hvis du er så heldig at nogle har mulighed for det) eller samvær med mødregruppe, du kan melde dig til babysvømning, rytmik eller babysalmesang alt efter hvad du har lyst til og hvad der er af muligheder i dit område.

Mit råd vil være, at når baby er kommet, så skal du finde ud af, hvordan dagene kommer til at fungere bedst for dig - skal der ske noget, eller er det fint at tulle derhjemme med baby? Og husk at det er i orden, at DU også har behov, der skal dækkes i hverdagen.

Prøv at få øje på fordelene ved din mands nye arbejdstider, som fx at I kan hygge jer om formiddagen sammen, og måske gøre ting sammen der, som man ikke kan om aftenen.

Ihh, synes det er blevet noget rodet, det jeg gerne vil sige, men jeg håber, at du kan bruge det til noget... :unsure

jeg forstår godt hvad du mener og skriver :) jeg er slet ikke i tvivl om, at jeg kan hente rigtig meget hjælp hos mine forældre og svigerforældre, så det hjælper jo lidt, hvis det skulle blive for meget af og til :) Både mine forældre og min mand bakker op om, at jeg skal fortsætte med at spille i politiorkestret den ene gang om ugen jeg gør det :) og min mor har sagt direkte at de meget gerne vil hjælpe med pasning :) så må jeg jo malke ud og den lille må få en flaske den ene gang om ugen... Jeg er dog ikke sikker på at det bliver hver uge jeg kommer afsted - det er vist svært at sige før end man står med den lille... men så hver anden uge eller en time hver uge, eller hvordan det nu passer sammen det må vi jo finde ud af :) mødregruppe er helt sikkert et tilbud jeg skal gøre brug af og vil også rigtig gerne afsted til babysvømning... desuden har jeg et par veninder der har termin rimelig tæt på mig, så håber at vi kan få lidt glæde af hinanden under barslen... så jeg er skam ikke så bange for at komme til at gå og kede mig derhjemme - det er nok lidt mere den der med, at jeg har baby alene, når der skal laves aftensmad og bades og puttes, men det må jo være et spørgsmål om tilvænning og planlægning :) Er sikker på at vi nok skal finde ud af det :) og hvis det hele koger over eller brænder på, så har jeg nogle forældre og svigerforældre der er guld værd :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er meget enig med Rikke :)

Søren kører hjemmefra ml. 7 og 8 (hvor vi kun lige kysser farvel - jeg står ikke op) og er hjemme ml. 17 og 18 og jeg synes også godt at dagene kan blive lange! Men det er mest når Anna har sådan nogen dage hvor hun ikke rigtig vil sove mere en 30 min af gangen for så er man i sandhed på HELE tiden og det er virkelig hårdt! Så når Søren kommer hjem er det rart at han tager Anna og så laver jeg gladeligt mad eller noget andet der ikke har med Anna at gøre :rolleyes

Jeg kan også bedst lide at have nogen ting jeg skal - i hvert fald nogen af ugens dage. Det er også godt med dage hvor jeg ikke skal noget, så jeg kan få sovet lidt ind imellem, men hvis ikke jeg kommer ud og har planer et par gange om ugen, så får jeg pip!

Jeg tror ikke det gør den store forskel hvornår på døgnet man er alene med baby. Om du skal være alene til frokost eller aftensmad er vel hip som hap? Jeg tror bare du, som Rikke siger, skal nyde at I faktisk har nogen muligheder sammen i løbet af dagen, som dem med 8-16 job har. Han kan f.eks. hjælpe med at handle og gå tur og er også hjemme i diverse offentlige institutioners åbningstid, så han kan hjælpe med sådan nogen praktiske ting.

Det bliver anderledes for dig end for så mange andre, men det skal nok gå. Find ud af hvad der passer dig bedst - vi har alle vores måde at være på barsel på og som Rikke siger, så husk, at du også selv har nogen behov og det er okay!

:kram2 (det bliver så spændende, at du skal være mor!!! :glad)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må også være ærlig og indrømme at det kan være utrolig hårdt at være alene en hel dag :(

Jeg er heldigvis så priviligeret at min kæreste er studerende, så han er enormt meget hjemme. Men det gør så også at jeg virkelig kan mærke forskel, hvis der så er dage, hvor han ikke kommer hjem før sent om aftenen <_<

Men som du selv skriver, så er det et spørgsmål om tilvænning og rutiner og når du jo aldrig har prøvet andet, så skal det jo nok også gå :)

Synes måske mere at det er synd for din mand at han ikke kommer til at se baby særlig meget? :unsure Men sådan er det jo. Vi kan jo ikke allesammen være skolelærere og komme tidligt hjem hver dag ;)

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ogsaa spaendt paa, hvordan det kommer til at fungere, fordi vi ikke vil faa en "gennemsnitshverdag".

Min mand staar nu op ved 8-9 tiden og er paa arbejde til ved 15-tiden. Saa er han paa arbejde igen fra 18-19-tiden til mellem 22 og midnat om aftenen. Saa det vil vaere morgenen og eftermiddagen, han kan vaere far for vores barn og resten af tiden er det mig.

Det skal nok fungere, men ja, jeg kan godt forstaa, du taenker over det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror bestemt at det bliver hårdt for dig som mor, men jeg tænker at det er en idéel mulighed for faderen til at bonde med barnet om morgenen. Jeg har selv et MEGA godt forhold til min far, og det har vi flere gange snakket om, nok hører sammen med at min mor skulle på arbejde tidlig om morgenen, da jeg var lille, så det var min far, der skiftede og madede og hyggede i morgentimerne. :)

Så forhåbentlig er der da lidt godt ved det :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må også være ærlig og indrømme at det kan være utrolig hårdt at være alene en hel dag :(

Jeg er heldigvis så priviligeret at min kæreste er studerende, så han er enormt meget hjemme. Men det gør så også at jeg virkelig kan mærke forskel, hvis der så er dage, hvor han ikke kommer hjem før sent om aftenen <_<

Men som du selv skriver, så er det et spørgsmål om tilvænning og rutiner og når du jo aldrig har prøvet andet, så skal det jo nok også gå :)

Synes måske mere at det er synd for din mand at han ikke kommer til at se baby særlig meget? :unsure Men sådan er det jo. Vi kan jo ikke allesammen være skolelærere og komme tidligt hjem hver dag ;)

:balloons

Tænkte faktisk netop det modsatte.... At fordelen kunne være at far ser baby mere..... Min mand tager afsted halv 7, og er hjemme omkring kl 17..... Og han ser kun Marlon fra 17.00-19.30. Så giver det da mere far-tid at møde mellem 10 og 14.... Skulle man næsten tro :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænkte faktisk netop det modsatte.... At fordelen kunne være at far ser baby mere..... Min mand tager afsted halv 7, og er hjemme omkring kl 17..... Og han ser kun Marlon fra 17.00-19.30. Så giver det da mere far-tid at møde mellem 10 og 14.... Skulle man næsten tro :)

Jeg troede at han skulle møde kl. 10 hver dag. Men hvis han først møder kl. 14, så har du da helt ret. Det er faktisk ret hyggeligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må også være ærlig og indrømme at det kan være utrolig hårdt at være alene en hel dag :(

Jeg er heldigvis så priviligeret at min kæreste er studerende, så han er enormt meget hjemme. Men det gør så også at jeg virkelig kan mærke forskel, hvis der så er dage, hvor han ikke kommer hjem før sent om aftenen <_<

Men som du selv skriver, så er det et spørgsmål om tilvænning og rutiner og når du jo aldrig har prøvet andet, så skal det jo nok også gå :)

Synes måske mere at det er synd for din mand at han ikke kommer til at se baby særlig meget? :unsure Men sådan er det jo. Vi kan jo ikke allesammen være skolelærere og komme tidligt hjem hver dag ;)

:balloons

Tænkte faktisk netop det modsatte.... At fordelen kunne være at far ser baby mere..... Min mand tager afsted halv 7, og er hjemme omkring kl 17..... Og han ser kun Marlon fra 17.00-19.30. Så giver det da mere far-tid at møde mellem 10 og 14.... Skulle man næsten tro :)

Som arbejdstiderne er på nuværende tidspunkt hedder de fra 14-21, men det bliver vist ændret til 10-21 - hvilket jeg ser lidt som en fordel, idet det giver 3 arbejdsdage i én uge og 4 arbejdsdage i en anden uge :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I forhold til det rent praktiske mht mad så sørg for at få fyldt fryseren op med nem mad der bare skal varmes. Tænker gryderetter, kødsovs, kylling i karry osv. Det skal bare varmes og så koges ris, pasta eller andet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER